Websuper Picnic gaat ook bloemen gratis thuisbezorgen; boeketten langer vers

Vragen van de consument hebben volgens Picnic geleid tot het toevoegen van bloemen aan het productaanbod

Bezorging - Websuper Picnic gaat vanaf volgende week naast boodschappen ook bloemen gratis thuisbezorgen. Volgens de bezorgservice hebben de boeketten de kwaliteit van de bloemist, maar de prijs van de markt.

De bloemen worden elke dag vers aangeleverd en staan dezelfde dag nog op de tafel van de Picnic-klant: de kortste weg van kweker naar klant. Picnic garandeert dat de boeketten door de dagverse levering minstens acht dagen goed blijven. In de app waarmee klanten de boodschappen bestellen staan vanaf nu drie verschillende bossen bloemen, die wisselen met de seizoenen. Voor de levering werkt Picnic samen met Verdel’s Naturals Green & Gifts, dat de bloemen van geselecteerde Nederlandse telers afneemt, bij voorkeur uit de regio. De boeketten worden vervoerd in een speciaal ontwikkelde verpakking en blijven tijdens het vervoer vers dankzij een speciale gel.

Vragen
Volgens Esther de Bruijn, customer happiness manager van Picnic, zijn de bloemen aan het assortiment toegevoegd na vragen van klanten. “We krijgen regelmatig vragen over uitbreiding van het versaanbod en nu zijn daar verse bloemen aan toegevoegd. Klanten vertrouwen duidelijk op de kwaliteit van onze versproducten.”
Picnic is een initiatief van vier ondernemers. Internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Bas Verheijen is voormalig marketing-directeur van Albert Heijn en C1000. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel.

Bron: Picnic/@FoodClicks

Auteur: Paul Peter Blonk