Wijnwinkel Grapedistrict ontwikkelt algoritme voor persoonlijke wijnkeuze


Formulenieuws – Grapedistrict, een winketen met 13 wijnzaken, heeft het totale winkelconcept omgegooid en de wijnindeling  ingericht naar de smaakkwaliteit van wijn en gelijktijdig een nieuw algoritme gepresenteerd, waarmee gasten in de winkel veel beter geadviseerd kunnen worden. De presentatie van de wijn-app met onderliggend algoritme werd dinsdag 30 mei gepresenteerd in de volledig gerestylede winkel in Amsterdam. De wijn is in smaak gegroepeerd van licht naar zwaarder en van fruitig naar vol en wordt langs de wand gepresenteerd tegen een neutrale achtergrond; de wijnen staan zo als helden in de winkel, de meeste in prijs variërend van ca. zes tot 40 euro. Persoonlijk De wijnwinkel Grapedistrict wilde gelijk van de start van het bedrijf wijnkopen gemakkelijker maken voor de klant en het assortiment dus niet op regio of land indelen, maar op smaakprofiel. “Nu na tien jaar gaat de winkelformule weer een stap verder en maken we de switch van ‘Drink Different’ naar ‘Echte Smaak is Persoonlijk’, aldus Freek Padberg in zijn toelichting en één van de oprichters van Grapedistrict. De app, met het nieuw ontwikkelde algoritme,  gaat Grapedistrict met het persoonlijke advies helpen. Met de, door de gebruiker zelf ingebrachte, persoonlijke, smaakprofielen moet een steeds persoonlijke wijnadvies kunnen worden gegeven en zijn door de gebruiker van de app steeds meer nieuwe wijnen te ontdekken. En op een nieuwere en gerichtere manier. Dus niet veel rode wijn gekocht, dus alleen maar rode wijnaanbiedingen, maar een aanbod gericht op de persoonlijke smaakvoorkeuren. Reviews Zoals Spotify muzieksuggesties geeft op basis van eerder beluisterde nummers en Netflix series aanprijst op basis van kijkpatronen, zo wil Grapedistrict gepersonaliseerde wijnsuggesties doen op basis van de eerdere aankoopgeschiedenis en gedane reviews bij mensen die in een min of meer gelijkluidend smaakprofiel zitten. “Daarom ook, hoe meer reviews hoe betrouwbaarder het advies wordt,”  aldus Padberg. Hij hoopt dan ook dat zijn 30.000 huidige app-gebruikers zoveel mogelijk de aangekochte wijnen gaan beoordelen. Bang voor het overtreden van privacyregels is hij niet, “het is een vrije keuze of mensen hun persoonlijke gegevens en smaakvoorkeuren ingeven of niet.” Bron: @FoodClicks Formulenieuws – Grapedistrict, een winketen met 13 wijnzaken, heeft het totale winkelconcept omgegooid en de wijnindeling  ingericht naar de smaakkwaliteit van wijn en gelijktijdig een nieuw algoritme gepresenteerd, waarmee gasten in de winkel veel beter geadviseerd kunnen worden. De presentatie van de wijn-app met onderliggend algoritme werd dinsdag 30 mei gepresenteerd in de volledig gerestylede winkel in Amsterdam. De wijn is in smaak gegroepeerd van licht naar zwaarder en van fruitig naar vol en wordt langs de wand gepresenteerd tegen een neutrale achtergrond; de wijnen staan zo als helden in de winkel, de meeste in prijs variërend van ca. zes tot 40 euro. Persoonlijk De wijnwinkel Grapedistrict wilde gelijk van de start van het bedrijf wijnkopen gemakkelijker maken voor de klant en het assortiment dus niet op regio of land indelen, maar op smaakprofiel. “Nu na tien jaar gaat de winkelformule weer een stap verder en maken we de switch van ‘Drink Different’ naar ‘Echte Smaak is Persoonlijk’, aldus Freek Padberg in zijn toelichting en één van de oprichters van Grapedistrict. De app, met het nieuw ontwikkelde algoritme,  gaat Grapedistrict met het persoonlijke advies helpen. Met de, door de gebruiker zelf ingebrachte, persoonlijke, smaakprofielen moet een steeds persoonlijke wijnadvies kunnen worden gegeven en zijn door de gebruiker van de app steeds meer nieuwe wijnen te ontdekken. En op een nieuwere en gerichtere manier. Dus niet veel rode wijn gekocht, dus alleen maar rode wijnaanbiedingen, maar een aanbod gericht op de persoonlijke smaakvoorkeuren. Reviews Zoals Spotify muzieksuggesties geeft op basis van eerder beluisterde nummers en Netflix series aanprijst op basis van kijkpatronen, zo wil Grapedistrict gepersonaliseerde wijnsuggesties doen op basis van de eerdere aankoopgeschiedenis en gedane reviews bij mensen die in een min of meer gelijkluidend smaakprofiel zitten. “Daarom ook, hoe meer reviews hoe betrouwbaarder het advies wordt,”  aldus Padberg. Hij hoopt dan ook dat zijn 30.000 huidige app-gebruikers zoveel mogelijk de aangekochte wijnen gaan beoordelen. Bang voor het overtreden van privacyregels is hij niet, “het is een vrije keuze of mensen hun persoonlijke gegevens en smaakvoorkeuren ingeven of niet.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid