Winkeliers investeren onvoldoende in klantrelatie


Ondernemerschap - Winkeliers moeten meer investeren in de klantrelatie. Omdat dit nu niet of nauwelijks gebeurt loopt men handel mis. Dat stelt ABN Amro in het detailhandelrapport ‘Ken uw klant’, dat deze week is verschenen. Een vriendelijke groet wanneer de klant de winkel binnenstapt is er in een kwart van de gevallen niet bij. En 20 procent van alle klachten wordt niet goed afgehandeld. Bovendien zijn producten vaak niet op voorraad. Volgens retailexpert Michel Koster van ABN Amro een doodzonde. Winkeliers overschatten volgens hem het belang van de prijs en zouden juist meer moeten investeren in zaken die de klantrelatie optimaliseren. “Winkeliers moeten zich veel meer richten op deskundig personeel, het creëren van een prettige sfeer, een goed assortiment en een toereikende voorraad, meent hij. “Klanten die misgrijpen kloppen makkelijk aan bij een andere winkel”, stelt Koster. Zeker nu (online) recensies steeds belangrijker worden, is goede service volgens de retailkenner van enorm belang. Bron: AD  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid