Yum Brands verrast met winst


Fastservice - Yum Brands zag vanwege diverse voedselschandalen in het Verre Oosten met angst en beven de cijfers over het eerste kwartaal tegemoet. Maar dit bleek niet nodig. Het moederbedrijf van onder andere KFC en Pizza Hut heeft ondanks een daling in de verkopen in China het eerste kwartaal een beter dan verwachte winst geboekt. De verkopen in restaurants in China daalden, zoals ook verwacht, met 20 procent in het eerste kwartaal en volgens Yum Brands zal de angst voor de vogelgriep in China de verkopen blijven beïnvloeden de komende tijd. China is een belangrijke afzetmarkt voor Yum Brands. Het heeft daar 5.300 restaurants, die verantwoordelijk zijn voor meer dan de helft van de verkopen van Yum Brands. Het Amerikaanse bedrijf ziet nog steeds groeimogelijkheden in de Chinese markt en plant de opening van nog 700 nieuwe restaurants dit jaar. “Gekeken naar de geschiedenis is de impact van de vogelgriep op KFC altijd dramatisch, maar het is van korte duur”, zei David Novak, voorzitter van Yum Brands in een verklaring. Winst De netto winst van Yum Brands in het eerste kwartaal bedroeg 337 miljoen dollar oftewel 72 dollarcent per aandeel in vergelijking met een netto winst van 458 miljoen dollar oftewel 96 dollarcent per aandeel vorig jaar. Bron: FD

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid