Zakelijke klanten in foodservice oriënteren zich vaker via internet


Onderzoek –Zakelijke foodserviceklanten oriënteren zich steeds vaker via internet op een aankoop. De laatste anderhalf jaar is dat met maar liefst 25% toegenomen, aldus een onderzoek van GROUP7. Aan het onderzoek hebben 80 leveranciers voor de foodservice deelgenomen. 70% van de ondervraagden noemt internet bij de drie belangrijkste kanalen voor oriëntatie. Dat is maar liefst 25% meer dan in het onderzoek uit 2013. Het belang van beurzen, buitendienst en brochures nam met 10 procent af. Martin van Dam, partner bij GROUP7: “Bij zakelijke aankopen zien we nu  gedrag dat we kennen van consumenten. Klanten gaan zelf op zoek naar informatie en inspiratie om uiteindelijk tot een keuze te komen. Ze komen pas veel later in dat proces bij je buitendienst terecht.” Martin van Dam: “Aanbieders in foodservice kunnen veel beter inspelen op het gedrag van klanten. Het begint met een duidelijk verhaal op de website over de propositie en de voordelen die het biedt aan de doelgroep. Dat kan je daarna uitbouwen tot een bredere internetstrategie.” Op 8 januari 2015 presenteert GROUP7 in Bennekom een rapport over e-commerce in foodservice. Bron: GROUP7

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid