Zeven jonge Nederlandse distilleerders starten coöperatie


Gedistilleerd - Zeven jonge onafhankelijke Nederlandse drankmerken hebben de handen ineen geslagen en zijn gestart met Hollands Nat. De distilleerders hopen met de coöperatie een sterkere positie te krijgen op de Nederlandse drankenmarkt. Daarnaast willen de ondernemers achter Hollands Nat graag hun kennis delen. Door te denken vanuit een categorie en niet vanuit het eigen merk alleen worden resultaten behaald die voor elk van de merken op zich onbereikbaar zouden zijn, zo is de overtuiging achter hun gezamenlijke initiatief. De gedistilleerde dranken (Gin, wodka, vermouth, limoncello, jenever, red.) worden allemaal kleinschalig geproduceerd. De makers zelf noemen hun producten craft spirits, naar analogie van de craft beers; de populaire biertjes van de kleinschalige brouwerijen die aan een enorme opmars bezig zijn. Matteo Lo Prete, eigenaar van Bello Limoncello en een van de initiatiefnemers: “Door gezamenlijk op te trekken hopen we elkaar te versterken. Samen ben je zichtbaar. Bovendien het is gewoon leuk. We leren van elkaar, inspireren elkaar en proberen elkaar te helpen. Uiteindelijk zijn we allemaal vooral heel erg bezig met de beste en lekkerste producten te maken. We zijn daarin meer collega’s dan concurrenten.” Sebastian Kolstee, eigenaar van Kever Genever: ‘We zijn hartstikke trots! De samenwerking voelt als een grote ontdekkingsreis en avontuur. Mooie Hollandse producten samen op de kaart zetten.” Hollands Nat wordt vandaag op 22 mei tijdens de Perfect Serve Barshow in Amsterdam gelanceerd. Bron: Hollands Nat/@FoodClicks Gedistilleerd - Zeven jonge onafhankelijke Nederlandse drankmerken hebben de handen ineen geslagen en zijn gestart met Hollands Nat. De distilleerders hopen met de coöperatie een sterkere positie te krijgen op de Nederlandse drankenmarkt. Daarnaast willen de ondernemers achter Hollands Nat graag hun kennis delen. Door te denken vanuit een categorie en niet vanuit het eigen merk alleen worden resultaten behaald die voor elk van de merken op zich onbereikbaar zouden zijn, zo is de overtuiging achter hun gezamenlijke initiatief. De gedistilleerde dranken (Gin, wodka, vermouth, limoncello, jenever, red.) worden allemaal kleinschalig geproduceerd. De makers zelf noemen hun producten craft spirits, naar analogie van de craft beers; de populaire biertjes van de kleinschalige brouwerijen die aan een enorme opmars bezig zijn. Matteo Lo Prete, eigenaar van Bello Limoncello en een van de initiatiefnemers: “Door gezamenlijk op te trekken hopen we elkaar te versterken. Samen ben je zichtbaar. Bovendien het is gewoon leuk. We leren van elkaar, inspireren elkaar en proberen elkaar te helpen. Uiteindelijk zijn we allemaal vooral heel erg bezig met de beste en lekkerste producten te maken. We zijn daarin meer collega’s dan concurrenten.” Sebastian Kolstee, eigenaar van Kever Genever: ‘We zijn hartstikke trots! De samenwerking voelt als een grote ontdekkingsreis en avontuur. Mooie Hollandse producten samen op de kaart zetten.” Hollands Nat wordt vandaag op 22 mei tijdens de Perfect Serve Barshow in Amsterdam gelanceerd. Bron: Hollands Nat/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid