Zwarte Cross piekt in publiek en snacks
Event – Bijna 200.000 bezoekers trok de Zwarte Cross afgelopen weekend. Een record. Ook de 27 snackverkooppunten van De Timp Eventcatering draaiden piekuren. Maar liefst 30.000 hamburgers werden er in ruim drie dagen tijd gebakken. Een deel daarvan was duurzaam volgens het Lekker Lokaal-concept. Eigenaar Luuk Domhof van De Timp Eventcatering heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Deze zomer ontwikkelde hij de Lekker Lokaal- en de Groentainer-concepten. Lekker Lokaal is wat de naam al zegt, een range producten die allemaal bij lokale partijen uit de buurt worden betrokken. Zo komt het vlees voor de hamburgers bij bioboerderij Arink in Lievelde vandaan en worden de bio-hamburgers door lokale slager Beertens uit Zieuwent gemaakt. Het assortiment is vooral bestemd voor Groentainer, een verkooppunt dat duurzaam kan worden opgebouwd bij evenementen en voorzien is van technieken waarbij zonnepanelen zorgen voor de verwarming van de frituurolie. Daarnaast is Domhof ook bezig met vergevorderde plannen om al zijn gebruikte frituurolie bij zijn eigen bedrijf om te zetten in biodiesel. Domhof ziet de vraag naar de betere kwaliteitsproducten op festivals groeien, maar geeft ook aan dat het langzaam gebeurt. Wat de aantallen zijn over de afgelopen dagen kan hij nog niet zeggen, maar op één verkooppunt lag de afzet van de bio-burgers op 30 procent. “Hier kwamen de mensen ook speciaal voor teug.” De standaard hamburgers betrekt Domhof ook lokaal, namelijk bij Elite Salades en Snacks in Neede. Behalve de friet en snacks op het festivalterrein verzorgt De Timp Eventcatering ook het ontbijt voor de duizenden campinggasten. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek