Zwitserse Coop opent supermarkt Karma voor veganisten


Buitenland - In Zwitserland heeft Coop de eerste gespecialiseerde supermarkt voor veganisten, vegetariers en flexitariërs geopend. De supermarkt heeft de naam Karma en speelt in op de groeiende groep consumenten die een vegatariers of veganistisch eetpatroon wil. Het nieuwe Karma-concept kent meer dan 2000 gespecialiseerde artikelen, inclusief kant-en-klaar gerechten. Het Zwitserse Coop had al een speciale productlijn gericht op veganisten en flexitariërs onder de naam Karma, vandaar dat het die naam nu ook heeft gekozen heeft voor het nieuwe concept. De nieuwe gemaksshop is gevestigd bij de entree van de stationsingang van de plaats Zug. Coop is zeer succesvol met hun gemaksshops, die in omzet het drievoudige per vierkante meter realiseren in vergelijk met de supermarkten. Volgens een woordvoerder van Coop is de groep veganisten en vegetariers in Zwitserland weliswaar klein – zo’n twee procent – maar groeit de groep flexitariers de laatste jaren fors. Het concept Karma richt zich met name op die groep consumenten. Het bedrijf zoekt daarom locaties in de buurt van goed opgeleide jonge mensen – en bij voorkeur vrouwen – omdat die met name graag op een andere manier zouden willen consumeren. Bron: Coop/@FoodClicks Buitenland - In Zwitserland heeft Coop de eerste gespecialiseerde supermarkt voor veganisten, vegetariers en flexitariërs geopend. De supermarkt heeft de naam Karma en speelt in op de groeiende groep consumenten die een vegatariers of veganistisch eetpatroon wil. Het nieuwe Karma-concept kent meer dan 2000 gespecialiseerde artikelen, inclusief kant-en-klaar gerechten. Het Zwitserse Coop had al een speciale productlijn gericht op veganisten en flexitariërs onder de naam Karma, vandaar dat het die naam nu ook heeft gekozen heeft voor het nieuwe concept. De nieuwe gemaksshop is gevestigd bij de entree van de stationsingang van de plaats Zug. Coop is zeer succesvol met hun gemaksshops, die in omzet het drievoudige per vierkante meter realiseren in vergelijk met de supermarkten. Volgens een woordvoerder van Coop is de groep veganisten en vegetariers in Zwitserland weliswaar klein – zo’n twee procent – maar groeit de groep flexitariers de laatste jaren fors. Het concept Karma richt zich met name op die groep consumenten. Het bedrijf zoekt daarom locaties in de buurt van goed opgeleide jonge mensen – en bij voorkeur vrouwen – omdat die met name graag op een andere manier zouden willen consumeren. Bron: Coop/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid