40% van de Nederlanders bekend met Week Zonder Vlees

Onderzoek – Niet alleen het aantal actieve deelnemers aan de Nationale Week Zonder Vlees heeft bijgedragen aan het succes, ook het feit dat 43% van de Nederlanders gehoord heeft van de campagne is reden voor de organisatie tevreden te zijn

Volgens cijfers van onderzoeksbureau Blauw blijkt dat 43% van de Nederlanders van de Week Zonder Vlees heeft gehoord, gelijk aan bijna 7,5 miljoen mensen. De wek werd gehouden van 11tot en met 17 maart. De helft van de Nederlanders die de campagne gezien heeft, heeft zelfs de intentie uitgesproken om in de toekomst minder vlees te eten.

Nationale betrokkenheid

Via de website hebben 57.600 Nederlanders zich ingeschreven om mee te doen en een week geen vlees te eten.  Momenteel eet gemiddeld de helft van de Nederlanders bijna dagelijks vlees (5-7 dagen), 32% van de consumenten eet 3 tot 4 dagen vlees en ongeveer 4% is vegetariër. Eén op de drie Nederlanders geeft aan minder vlees te willen eten in de toekomst. De milieu-impact van vlees eten is een belangrijke reden voor consumenten om te minderen.

Jaarlijks

Volgend jaar vindt de Nationale Week Zonder Vlees plaats van 9 tot en met 15 maart. De eerste editie vond plaat van 5 tot en met 11 maart plaats in 2018.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek