50% van Coca-Cola flessen uit gerecycled PET in 2019
Recycling – Tijdens de tweede editie van het zogenaamde ’OPEN’-gesprekken van Coca-Cola heeft het frisdrankenbedrijf aangekondigd dat tegen eind 2019 al hun plastic flessen zullen bestaan uit 50% gerecycled plastic. De belofte die het bedrijf doet betekent in de praktijk dat er 50% minder nieuw plastic nodig is om een fles te maken. Hiermee loop Coca-Cola vooruit op de doelstelling van 2025 en wordt het de eerste grote frisdrankfabrikant in Nederland en West-Europa om het op deze schaal voor het gehele portfolio te gaan realiseren. Open gesprekken Vanmiddag startte Coca-Cola met de tweede editie van 'OPEN' in Nhow Hotel in Roiterdam. Deze dialoogreeks loopt van 12 tot en met 23 november en bestaat uit verschillende sessies met onder andere klanten, maatschappelijke organisaties en experts over Coca-Cola’s rol in de maatschappij en duurzaamheidsdoelstellingen. Onderwerpen als suiker & zoetstoffen, innovatie, verpakkingen en circulariteit vormen de thema’s die besproken worden. Vorig jaar presenteerde Coca-Cola het duurzaamheidsactieplan 'This is Forward' met daarin verschillende ambities voor 2025 op het gebied van duurzaamheid. Nu, één jaar later, kijkt het bedrijf samen met betrokken partijen terug én vooruit op deze ambities. Bron: @FoodClicks Recycling – Tijdens de tweede editie van het zogenaamde ’OPEN’-gesprekken van Coca-Cola heeft het frisdrankenbedrijf aangekondigd dat tegen eind 2019 al hun plastic flessen zullen bestaan uit 50% gerecycled plastic. De belofte die het bedrijf doet betekent in de praktijk dat er 50% minder nieuw plastic nodig is om een fles te maken. Hiermee loop Coca-Cola vooruit op de doelstelling van 2025 en wordt het de eerste grote frisdrankfabrikant in Nederland en West-Europa om het op deze schaal voor het gehele portfolio te gaan realiseren. Open gesprekken Vanmiddag startte Coca-Cola met de tweede editie van 'OPEN' in Nhow Hotel in Roiterdam. Deze dialoogreeks loopt van 12 tot en met 23 november en bestaat uit verschillende sessies met onder andere klanten, maatschappelijke organisaties en experts over Coca-Cola’s rol in de maatschappij en duurzaamheidsdoelstellingen. Onderwerpen als suiker & zoetstoffen, innovatie, verpakkingen en circulariteit vormen de thema’s die besproken worden. Vorig jaar presenteerde Coca-Cola het duurzaamheidsactieplan 'This is Forward' met daarin verschillende ambities voor 2025 op het gebied van duurzaamheid. Nu, één jaar later, kijkt het bedrijf samen met betrokken partijen terug én vooruit op deze ambities. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Ook Coca-Cola en Too Good To Go bundelen krachten
Voedselverspilling – Coca-Cola in Nederland en Too Good To Go gaan samenwerken. Eind vorig jaar startte de Too Good To Go-app met het aanbieden van Magic Pakketten die door PostNL thuis geleverd worden. Het gaat om pakketten met producten die om verschillende redenen niet meer geleverd kunnen worden, maar die voor consumenten nog lang genoeg houdbaar zijn. Voortaan maken enkele producten...
Lees berichtCoca-Cola lanceert limited edition ‘Zero’ met Rosalia
Introductie - Coca-Cola lanceert wereldwijd een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar. De nieuwe smaak genaamd Coca-Cola Zero Sugar ‘Movement’ is geïnspireerd op het leven van Grammy-award winnares Rosalía.
Lees berichtDoppen van plastic Coca-Cola-flessen zitten voortaan vast
Introductie - Coca-Cola in Nederland introduceert doppen die vastzitten aan alle plastic flessen. De frisdrankproducent loopt hiermee voorop op wet- en regelgeving vanuit Europa om dit medio 2024 te verplichten in strijd tegen zwerfafval.
Lees berichtOok transportverpakkingen Coca-Cola over op 100% gerecycled plastic
Verduurzaming – Na de plastic flessen worden vanaf oktober 2020 ook de transportverpakkingen van alle drankverpakkingen (plastic flessen en blik) bij Coca-Cola European Partners Nederland gemaakt van 100 procent gerecycled plasticfolie.
Lees berichtCoca-Cola Nederland stapt met Topo Chico Hard Seltzer in alcoholmarkt
Introductie – Coca-Cola Nederland zet een nieuwe stap in groeistrategie met de introductie van Topo Chico Hard Seltzer. De introductie van het nieuwe populaire drankje betekent niet alleen een uitbreiding van de productportfolio van het bedrijf, maar ook de eerste stap in de markt van alcoholhoudende producten.
Lees berichtCoca-Cola steunt horeca en kwetsbare gezinnen met dinervoucher
Actie – Coca-Cola Nederland heeft 4300 dinervouchers gekocht via het #helpdehoreca initiatief. De vouchers worden weggegeven aan kwetsbare gezinnen in Rotterdam en Tilburg. Met de actie wil het bedrijf zowel de gezinnen een steuntje in de rug geven als zo’n 90 horecabedrijven in deze steden.
Lees bericht