63 partners steunen Nationale Week Zonder Vlees


Actieweek – Vandaag zijn alle partners van de Nationale Week Zonder Vlees bekend gemaakt. Onder de 63 bedrijven zijn grote supermarkten en bedrijven als , IKEA, KFC, Triodos Bank en Accor. De Nationale Week Zonder Vlees van 9 tot en met 15 maart vindt voor de derde keer plaats en krijgt elk jaar meer deelnemers. Isabel Boerdam, initiatiefnemer van de campagne: “Het merendeel van de partners van vorig jaar heeft zich dit jaar opnieuw aangemeld. Dat laat zien dat deze campagne echt impact heeft gehad en opnieuw breed wordt gesteund. Daarnaast hebben we een aantal nieuwe partners, zoals Accor, IKEA en KFC. Het wordt daardoor steeds makkelijker om altijd en overal voor een vegetarische optie te kiezen.” Veel foodproducenten Veel partners van de Nationale Week Zonder Vlees zijn foodproducenten met een vegetarisch aanbod. Naast Chef Thor, Garden Gourmet, Mora, Goodbite, Kips, Quorn, SoFine Foods, Unox, Vegafit en Vivera, doen dit jaar nieuwkomers Beyond Meat, Bumi Organics en Gold&Green mee. Ook peulvruchtenmerken Bonduelle en HAK zijn van de partij, net als groente-, kruiden-, en maaltijdmerken Aviko, Bolletje, De Smaakspecialist, Fairtrade Original, Gran Food, The Greenery, Henri, Iglo, Knorr, Maggi, Patak's, Purple Pride, Santa Maria, Smeding, TerraSana, Verstegen Spices & Sauces, en Vezet. Ook aanbieders van maaltijdboxen doen mee, zoals HelloFresh en Ekomenu. Verder acht grote supermarkten. Zij maken in hun winkels de klanten duidelijk dat de Nationale Week Zonder Vlees er is. Zo hebben Albert Heijn, Aldi, COOP, Deen, Ekoplaza, Jumbo, Lidl en Plus zich dit jaar aangemeld, net als groothandels Bidfood en Sligro. Eerste hotelketen Ook een aantal bijzondere partijen heeft zich aangemeld en aangesloten bij de campagne. Zo heeft Accor, bekend van merken ibis, Novotel en Mercure, zich dit jaar als eerste hotelketen aangemeld als partner en laten ook partijen als Tefal en Philips zien dat keukenapparatuur geen belemmering hoeft te zijn om vegetarisch te koken. FoodUp! Brabant, komt net als vorig jaar weer met een echte vegetarische Brabantse borrelplank. Daarnaast verzorgt partner Bakerstreet op Deli2go en Deli by Shell locaties langs de snelweg vegetarische snacks, en laten KFC, Domino’s en Subway zien dat je ook een snelle vegetarische oplossing kunt vinden en bestellen. Een volledig overzicht van alle 63 deelnemers is te vinden op de site van weekzondervlees.nl. Bron: @FoodClicks Actieweek – Vandaag zijn alle partners van de Nationale Week Zonder Vlees bekend gemaakt. Onder de 63 bedrijven zijn grote supermarkten en bedrijven als , IKEA, KFC, Triodos Bank en Accor. De Nationale Week Zonder Vlees van 9 tot en met 15 maart vindt voor de derde keer plaats en krijgt elk jaar meer deelnemers. Isabel Boerdam, initiatiefnemer van de campagne: “Het merendeel van de partners van vorig jaar heeft zich dit jaar opnieuw aangemeld. Dat laat zien dat deze campagne echt impact heeft gehad en opnieuw breed wordt gesteund. Daarnaast hebben we een aantal nieuwe partners, zoals Accor, IKEA en KFC. Het wordt daardoor steeds makkelijker om altijd en overal voor een vegetarische optie te kiezen.” Veel foodproducenten Veel partners van de Nationale Week Zonder Vlees zijn foodproducenten met een vegetarisch aanbod. Naast Chef Thor, Garden Gourmet, Mora, Goodbite, Kips, Quorn, SoFine Foods, Unox, Vegafit en Vivera, doen dit jaar nieuwkomers Beyond Meat, Bumi Organics en Gold&Green mee. Ook peulvruchtenmerken Bonduelle en HAK zijn van de partij, net als groente-, kruiden-, en maaltijdmerken Aviko, Bolletje, De Smaakspecialist, Fairtrade Original, Gran Food, The Greenery, Henri, Iglo, Knorr, Maggi, Patak's, Purple Pride, Santa Maria, Smeding, TerraSana, Verstegen Spices & Sauces, en Vezet. Ook aanbieders van maaltijdboxen doen mee, zoals HelloFresh en Ekomenu. Verder acht grote supermarkten. Zij maken in hun winkels de klanten duidelijk dat de Nationale Week Zonder Vlees er is. Zo hebben Albert Heijn, Aldi, COOP, Deen, Ekoplaza, Jumbo, Lidl en Plus zich dit jaar aangemeld, net als groothandels Bidfood en Sligro. Eerste hotelketen Ook een aantal bijzondere partijen heeft zich aangemeld en aangesloten bij de campagne. Zo heeft Accor, bekend van merken ibis, Novotel en Mercure, zich dit jaar als eerste hotelketen aangemeld als partner en laten ook partijen als Tefal en Philips zien dat keukenapparatuur geen belemmering hoeft te zijn om vegetarisch te koken. FoodUp! Brabant, komt net als vorig jaar weer met een echte vegetarische Brabantse borrelplank. Daarnaast verzorgt partner Bakerstreet op Deli2go en Deli by Shell locaties langs de snelweg vegetarische snacks, en laten KFC, Domino’s en Subway zien dat je ook een snelle vegetarische oplossing kunt vinden en bestellen. Een volledig overzicht van alle 63 deelnemers is te vinden op de site van weekzondervlees.nl. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Cafetariaformule Kwalitaria ziet vega aandeel groeien

Formulenieuws – De vraag naar vegetarisch groeit nog steeds, merkt ook Kwalitaria. En daarmee groeit ook het aanbod van de cafetariaformule. De ruim 135 vestigingen hebben een steeds uitgebreider vega assortiment met onder andere burgers, snacks en friet specials.

Lees bericht


Frikandel meest bestelde product op Nieuwjaarsdag

Analyse – Traditioneel maakt Thuisbezorgd aan het einde van het jaar een overzicht van de meest populaire bestelde gerechten. Dit jaar is het overzicht uitgebreider en biedt de analyse van de bestellingen een aardige inzage in het consumptiegedrag van de Nederlander bij bestellingen. Een overzicht van de Nederlandse trek in frikandel speciaal op nieuwjaarsdag en de grootste zoetekauw van Nederland, tot...

Lees bericht

McDonald’s en Old Amsterdam vinden elkaar opnieuw

Formulenieuws - McDonald’s en Old Amsterdam hebben elkaar gevonden in de samenstelling van twee feestelijke burgers, namelijk de Homestyle Crispy Chicken met Old Amsterdam, die ook in een veggie-variant komt. McDonald’s en Old Amsterdam slaan voor de achtste keer de handen ineen.

Lees bericht

Belgische editie van ‘Nederlandse Week Zonder Vlees’ van start

Actie - Stichting Nationale Week Zonder Vlees van Isabel Boerdam start  maandag de eerste ‘Week Zonder Vlees-campagne’ in België.  België is het eerste land waar de in Nederland campagne naartoe gaat als onderdeel van haar Europese uitrol. Gesteund door de Europese Unie gaat de Week Zonder Vlees de komende jaren naar Denemarken (2024), Duitsland (2024), Spanje (2025) en Oostenrijk (2026). De ambitie is om...

Lees bericht



McDonald’s breidt keuze meatless uit en gaat gast ‘sturen’

Formulenieuws - McDonald’s breidt het assortiment vleesloze producten verder uit en gaat gasten in hun keuze meer sturen. De restaurantformule zet niet alleen vier nieuwe meatlessproducten op het menu, maar gaat die ook prominenter communiceren. McDonald’s hoopt hiermee routinematige keuzes van gasten te doorbreken.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid