AH test digitale AH to go zonder scankassa


Formulenieuws – Een supermarkt waar je als klant je aanmeldt, producten pakt en de winkel weer verlaat terwijl er automatisch wordt afgerekend, was er nog niet. Albert Heijn is er mee gestart. De winkel van 14 m² zit bomvol technologische vernieuwingen, maar heeft geen kassa of scan. De winkel staat voor het hoofdkantoor in Zaandam en wordt de komende twee maanden getest met medewerkers. Later dit jaar komt er naar verwachting ook op een andere plek nog een winkel. Door de omvang en het gebruik van de nieuwste technologieën is het winkelconcept ook nog eens heel mobiel. Als ‘plug-and-play’-concept is de winkel eenvoudig verplaatsbaar. Albert Heijn werkt voor deze test samen met de Amerikaanse tech-start up AiFi en met ING. Volgens CEO Marit van Egmond van Albert Heijn: “Technologische vernieuwingen volgen elkaar in razend tempo en dat biedt kansen. Dit nieuwste concept maakt niet alleen het boodschappen doen heel simpel. Door het autonome karakter kan de winkel ook worden neergezet op locaties waar (tijdelijk) behoefte is aan een kleine winkel. Van kantoren of universiteitsterreinen tot woonwijken in aanbouw waar nog geen winkelfaciliteiten zijn. Een tweede voordeel is dat de winkel altijd open kan zijn, wat bijvoorbeeld handig is voor mensen die heel vroeg of juist heel laat op pad zijn.” Grab and go Hoe werkt het concept? De winkel gaat open met betaalpas of creditcard. Klanten pakken vervolgens de producten die ze nodig hebben en lopen vervolgens de deur weer uit. Bij de uitgang vindt automatisch de betaling plaats. De betaling, wordt tot een bedrag van 25 euro vervolgens automatisch verwerkt. Hij krijgt bericht dat de betaling is gelukt en kan de winkel verlaten. De klant hoeft zich niet van tevoren aan te melden of een app te downloaden. Grab-and-go zoals het bedoeld is. Nieuwe technologieën Albert Heijn maakt volop gebruik van nieuwe technologieën om boodschappen doen en koken makkelijker te maken. Er worden voortdurend nieuwe concepten ontwikkeld, getest en uitgerold. Andere voorbeelden van innovaties zijn tap to go, dynamisch afprijzen, het ‘mijn voedingswaarden-dashbord’ op ah.nl, het gemechaniseerde distributiecentrum in Zaandam en blockchains voor sinaasappelsap en eieren. Bron: @FoodClicks Formulenieuws – Een supermarkt waar je als klant je aanmeldt, producten pakt en de winkel weer verlaat terwijl er automatisch wordt afgerekend, was er nog niet. Albert Heijn is er mee gestart. De winkel van 14 m² zit bomvol technologische vernieuwingen, maar heeft geen kassa of scan. De winkel staat voor het hoofdkantoor in Zaandam en wordt de komende twee maanden getest met medewerkers. Later dit jaar komt er naar verwachting ook op een andere plek nog een winkel. Door de omvang en het gebruik van de nieuwste technologieën is het winkelconcept ook nog eens heel mobiel. Als ‘plug-and-play’-concept is de winkel eenvoudig verplaatsbaar. Albert Heijn werkt voor deze test samen met de Amerikaanse tech-start up AiFi en met ING. Volgens CEO Marit van Egmond van Albert Heijn: “Technologische vernieuwingen volgen elkaar in razend tempo en dat biedt kansen. Dit nieuwste concept maakt niet alleen het boodschappen doen heel simpel. Door het autonome karakter kan de winkel ook worden neergezet op locaties waar (tijdelijk) behoefte is aan een kleine winkel. Van kantoren of universiteitsterreinen tot woonwijken in aanbouw waar nog geen winkelfaciliteiten zijn. Een tweede voordeel is dat de winkel altijd open kan zijn, wat bijvoorbeeld handig is voor mensen die heel vroeg of juist heel laat op pad zijn.” Grab and go Hoe werkt het concept? De winkel gaat open met betaalpas of creditcard. Klanten pakken vervolgens de producten die ze nodig hebben en lopen vervolgens de deur weer uit. Bij de uitgang vindt automatisch de betaling plaats. De betaling, wordt tot een bedrag van 25 euro vervolgens automatisch verwerkt. Hij krijgt bericht dat de betaling is gelukt en kan de winkel verlaten. De klant hoeft zich niet van tevoren aan te melden of een app te downloaden. Grab-and-go zoals het bedoeld is. Nieuwe technologieën Albert Heijn maakt volop gebruik van nieuwe technologieën om boodschappen doen en koken makkelijker te maken. Er worden voortdurend nieuwe concepten ontwikkeld, getest en uitgerold. Andere voorbeelden van innovaties zijn tap to go, dynamisch afprijzen, het ‘mijn voedingswaarden-dashbord’ op ah.nl, het gemechaniseerde distributiecentrum in Zaandam en blockchains voor sinaasappelsap en eieren. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.

Lees bericht

‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’

Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...

Lees bericht



BP Vlamings Dinteloord opent aparte TabakSpeciaalZaak

Tankstation – BP Dinteloord is naar alle waarschijnlijkheid het eerste Nederlandse tankstation dat een eigen TabakSpeciaalZaak heeft geopend. De vestiging ging deze week open en voldoet aan alle geldende wet- en regelgeving van dit moment. De TabakSpeciaalZaak is in een aparte, afgescheiden ruimte van de tankshop ingericht.

Lees bericht

Selecta ziet Shop & Go-concepten in 2024 doorbreken

Shopformat - Selecta ziet onbemande Shop & Go-concepten en nieuwe betaalopties als alternatief voor cafetaria’s en shops definitief doorbreken. Als leverancier van koffie- en voedingsautomaten verwacht het bedrijf dat slimme foodtech-toepassingen in 2024 verder zullen doorbreken. Vooral onbemande minimarkets zijn volgens het bedrijf aan een opmars bezig in onder meer ziekenhuizen en aan laadstations voor elektrische autos.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid