Albert Heijn benoemt nieuw managementteam

Op de foto: v.l.n.r.: Arnoud van Daalen, Marco van Grinsven, Nic Brassey, Marit van Egmond, Johan van der Zanden, Constantijn Ninck Blok, Rob Heesen, Philip Padberg, Hendrik Jan Roel, Henk van Harn

Benoemingen - Albert Heijn benoemt een nieuw managementteam, waarmee de focus komt te liggen op specifieke groeigebieden, veranderende klantbehoeften en de ontwikkelingen in de foodretailmarkt.

De veranderingen in het retaillandschap en de rol van Albert Heijn daarbinnen als brede omnichannel foodretailer vragen om een management dat snel kan inspelen op de veranerende gewoontes van consumenten.

Albert Heijn is actief met ruim 1.000 fysieke winkels in Nederland en België, inclusief de gemakswinkels van Albert Heijn to go. Daarnaast heeft de supermarktketen een e-commerce platform, apps en food- en gezondheidsplatforms waaronder Allerhande. Het nieuwe managementteam moet deze activiteiten geïntegreerd aansturen. Korte lijnen zijn daarvoor noodzakelijk om flexibel en klantgericht te blijven, zo laat het bedrijf weten.

Nieuwe team

Sinds februari is Marit van Egmond algemeen directeur van Albert Heijn. Het is op basis van haar eerste bevindingen en gesprekken dat de organisatie wordt aangepast. Het nieuwe managementteam start vanaf 6 mei en staat onder leiding van Marit van Egmond.

Nic Brassey, HR directeur (ad interim)

Arnoud van Daalen, directeur digitaal & klanten

Marco van Grinsven, directeur distributie & transport

Henk van Harn, directeur houdbaar & non-food

Rob Heesen, directeur foodservice & concepten

Constantijn Ninck Blok, directeur vers

Philip Padberg, directeur e-commerce

Hendrik Jan Roel, financieel directeur

Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie

[binnenkort bekend gemaakt], directeur winkels

Bron: AH/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek