Albert Heijn benoemt nieuw managementteam
Benoemingen - Albert Heijn benoemt een nieuw managementteam, waarmee de focus komt te liggen op specifieke groeigebieden, veranderende klantbehoeften en de ontwikkelingen in de foodretailmarkt.
De veranderingen in het retaillandschap en de rol van Albert Heijn daarbinnen als brede omnichannel foodretailer vragen om een management dat snel kan inspelen op de veranerende gewoontes van consumenten.
Albert Heijn is actief met ruim 1.000 fysieke winkels in Nederland en België, inclusief de gemakswinkels van Albert Heijn to go. Daarnaast heeft de supermarktketen een e-commerce platform, apps en food- en gezondheidsplatforms waaronder Allerhande. Het nieuwe managementteam moet deze activiteiten geïntegreerd aansturen. Korte lijnen zijn daarvoor noodzakelijk om flexibel en klantgericht te blijven, zo laat het bedrijf weten.
Nieuwe team
Sinds februari is Marit van Egmond algemeen directeur van Albert Heijn. Het is op basis van haar eerste bevindingen en gesprekken dat de organisatie wordt aangepast. Het nieuwe managementteam start vanaf 6 mei en staat onder leiding van Marit van Egmond.
Nic Brassey, HR directeur (ad interim)
Arnoud van Daalen, directeur digitaal & klanten
Marco van Grinsven, directeur distributie & transport
Henk van Harn, directeur houdbaar & non-food
Rob Heesen, directeur foodservice & concepten
Constantijn Ninck Blok, directeur vers
Philip Padberg, directeur e-commerce
Hendrik Jan Roel, financieel directeur
Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie
[binnenkort bekend gemaakt], directeur winkels
Bron: AH/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek