Albert Heijn: omzetstijging, maar margedaling


Formulenieuws - Albert Heijn zag met onder meer de gemakswinkelformule AH to go in het tweede kwartaal de omzet met 5,3 procent stijgen naar 2,6 miljard euro. De identieke omzet steeg 1,5 procent. Het marktaandeel van Albert Heijn was licht hoger dan vorig jaar. Dit heeft de marktleider vandaag bekend gemaakt. Opvallend in de cijfers is dat de onderliggende operationele marge licht daalde naar 5,4 procent tegen 6,2 procent een jaar geleden. Zonder het overgenomen bol.com bedroeg de onderliggende operationele marge 5,6 procent. De marge bij Albert Heijn werd geraakt door prijsinvesteringen, toegenomen promotionele activiteit en de weinig succesvolle EK-voetbalcampagne. België Inbegrepen in de cijfers voor Nederland zijn ook de resultaten van de winkels in België, waar AH het tweede kwartaal een vijfde en zesde winkel opende. De prestaties van deze Belgische winkels zijn bemoedigend volgens AH. Bol.com heeft in de loop van het tweede kwartaal flink in groei geïnvesteerd door het toevoegen van nieuwe productcategorieën, het verlagen van de bezorgkosten en het versterken van de organisatie. De netto-omzet is het eerste halfjaar met 3,0 procent gestegen naar 5,8 miljard euro. De identieke omzet steeg met 0,8%. De onderliggende operationele marge bedroeg 5,7 procent in vergelijking met 6,1 procent vorig jaar. Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid