Albert Heijn opent op Schiphol 14m2 grote kassaloze AH to go


Convenience - Albert Heijn heeft maandag op luchthaven Schiphol een tijdelijke 14 vierkante meter grote ‘AH to go Schiphol boulevard’ geopend. De winkel in de vorm van een enorme zeecontainer is toegankelijk voor alle bezoekers van Schiphol. Zij kunnen hier tot eind januari de snelheid en het gemak ervaren van winkelen zonder kassa. Producten in de Albert Heijn to go Schiphol boulevard hoeven niet te worden gescand en betaling gaat automatisch. Albert Heijn begon afgelopen september de proef met de digitale winkel bij het hoofdkantoor in Zaandam. De winkel, die samen met de Amerikaanse tech-start up AiFi en met ING werd ontwikkeld, maakt niet alleen het boodschappen doen makkelijk. Door het autonome karakter kan de unit plug and play worden neergezet op locaties waar (tijdelijk) behoefte is aan een kleine winkel. De winkel staat vanaf maandag op het Jan Dellaertplein voor Schiphol Plaza, een mooie testlocatie volgens Albert Heijn door het grote aantal passanten. Hier wordt de komende twee maanden verder getest om de techniek en klantervaring verder te verbeteren. Snelheid en gemak Consumenten op zoek naar (verse) eet- en drinkwaren scannen hun (contactloze) betaalpas bij de deur die vanzelf opengaat. Producten kunnen vervolgens worden gepakt en in een tas gestopt om mee te nemen voor onderweg. Gekochte boodschappen worden automatisch geregistreerd en betaald. Klanten kunnen, als zij dat willen, bij de uitgang hun aankopen controleren. “Snelheid en gemak staan bij onze reizigers voorop”, licht Irene Muysson, Head of Retail, Food & Beverage en Commercial Services bij Amsterdam Airport Schiphol toe. “We geven daarom graag een podium aan deze innovatie van Albert Heijn. We zijn ontzettend trots dat we bezoekers aan Schiphol als eerste de voordelen van digitaal winkelen kunnen bieden. Albert Heijn en Schiphol werken al jaren samen. We kijken continu hoe we de winkelervaring bijvoorbeeld door gebruik van nieuwe digitale technologieën kunnen verbeteren.” De 14 vierkante meter grote digitale winkel is geopend tot en met eind januari 2020 dagelijks van 08.00 tot 20.00 uur. Convenience - Albert Heijn heeft maandag op luchthaven Schiphol een tijdelijke 14 vierkante meter grote ‘AH to go Schiphol boulevard’ geopend. De winkel in de vorm van een enorme zeecontainer is toegankelijk voor alle bezoekers van Schiphol. Zij kunnen hier tot eind januari de snelheid en het gemak ervaren van winkelen zonder kassa. Producten in de Albert Heijn to go Schiphol boulevard hoeven niet te worden gescand en betaling gaat automatisch. Albert Heijn begon afgelopen september de proef met de digitale winkel bij het hoofdkantoor in Zaandam. De winkel, die samen met de Amerikaanse tech-start up AiFi en met ING werd ontwikkeld, maakt niet alleen het boodschappen doen makkelijk. Door het autonome karakter kan de unit plug and play worden neergezet op locaties waar (tijdelijk) behoefte is aan een kleine winkel. De winkel staat vanaf maandag op het Jan Dellaertplein voor Schiphol Plaza, een mooie testlocatie volgens Albert Heijn door het grote aantal passanten. Hier wordt de komende twee maanden verder getest om de techniek en klantervaring verder te verbeteren. Snelheid en gemak Consumenten op zoek naar (verse) eet- en drinkwaren scannen hun (contactloze) betaalpas bij de deur die vanzelf opengaat. Producten kunnen vervolgens worden gepakt en in een tas gestopt om mee te nemen voor onderweg. Gekochte boodschappen worden automatisch geregistreerd en betaald. Klanten kunnen, als zij dat willen, bij de uitgang hun aankopen controleren. “Snelheid en gemak staan bij onze reizigers voorop”, licht Irene Muysson, Head of Retail, Food & Beverage en Commercial Services bij Amsterdam Airport Schiphol toe. “We geven daarom graag een podium aan deze innovatie van Albert Heijn. We zijn ontzettend trots dat we bezoekers aan Schiphol als eerste de voordelen van digitaal winkelen kunnen bieden. Albert Heijn en Schiphol werken al jaren samen. We kijken continu hoe we de winkelervaring bijvoorbeeld door gebruik van nieuwe digitale technologieën kunnen verbeteren.” De 14 vierkante meter grote digitale winkel is geopend tot en met eind januari 2020 dagelijks van 08.00 tot 20.00 uur.

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid