Amsterdam ArenA ruilt Grolsch in voor Heineken
Leisure - Na 21 jaar gaat de Amsterdam ArenA, die voortaan ook verder gaat als de Johan Cruijff Arena, geen Grolsch bier meer tappen maar Heineken. Heineken neemt het contract voor de anderhalf miljoen pilsjes op jaarbasis over van de bierbrouwer uit het oosten. Heineken gaat vanaf augustus het bier in de Amsterdam ArenA schenken. Met de komst van Heineken bier naar het voetbalstadion van Ajax wordt tegemoet gekomen aan de wens van vele Ajax-fans die altijd het gevoel hadden ‘gedwongen' te zijn het bier van concurrent PSV en Twente te moeten drinken. De onderhandelingen liepen al een tijdje, maar na een uitbestedingstraject kwam Heineken uiteindelijk met het beste voorstel tevoorschijn, volgens berichten van de ArenA. Grolsch verbond zich al in 1992 aan de ArenA, op een moment dat het stadion nog niet eens bestond. De bierbrouwer maakte de bouw van het nieuwe Ajax-stadion in 1996 mede mogelijk. Trots Geert Minnart, directeur horeca van Heineken Nederland, zegt op nu.nl ‘trots’ te zijn op de samenwerking. “De Amsterdam ArenA is een bijzondere plek in de stad waar je zowel sport, concerten als andere grote evenementen kunt beleven. Met onze Amsterdamse roots mogen we daar met onze bieren natuurlijk niet ontbreken”, aldus Minnart. Heineken gaat tot en met 2026 bier aan het stadion leveren. Bron: ANP/@FoodClicks Leisure - Na 21 jaar gaat de Amsterdam ArenA, die voortaan ook verder gaat als de Johan Cruijff Arena, geen Grolsch bier meer tappen maar Heineken. Heineken neemt het contract voor de anderhalf miljoen pilsjes op jaarbasis over van de bierbrouwer uit het oosten. Heineken gaat vanaf augustus het bier in de Amsterdam ArenA schenken. Met de komst van Heineken bier naar het voetbalstadion van Ajax wordt tegemoet gekomen aan de wens van vele Ajax-fans die altijd het gevoel hadden ‘gedwongen' te zijn het bier van concurrent PSV en Twente te moeten drinken. De onderhandelingen liepen al een tijdje, maar na een uitbestedingstraject kwam Heineken uiteindelijk met het beste voorstel tevoorschijn, volgens berichten van de ArenA. Grolsch verbond zich al in 1992 aan de ArenA, op een moment dat het stadion nog niet eens bestond. De bierbrouwer maakte de bouw van het nieuwe Ajax-stadion in 1996 mede mogelijk. Trots Geert Minnart, directeur horeca van Heineken Nederland, zegt op nu.nl ‘trots’ te zijn op de samenwerking. “De Amsterdam ArenA is een bijzondere plek in de stad waar je zowel sport, concerten als andere grote evenementen kunt beleven. Met onze Amsterdamse roots mogen we daar met onze bieren natuurlijk niet ontbreken”, aldus Minnart. Heineken gaat tot en met 2026 bier aan het stadion leveren. Bron: ANP/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Heineken en Rijksmuseum verlengen partnership
Samenwerking _ Heineken en het Rijksmuseum hebben hun bestaande partnership tot en met eind 2025 verlengd. Daarmee blijft de Amsterdamse brouwer de komende twee jaar nauw verbonden aan het Rijksmuseum.
Lees berichtHeineken hoofdsponsor van tiende editie SAIL 2025
Sponsoring – Heineken wordt hoofdsponsor van de tiende editie van SAIL in Amsterdam. SAIL 2025 is het grootste evenement van Nederland wat plaatsvindt van woensdag 20 tot en met zondag 24 augustus 2025.
Lees berichtHeineken hoofdsponsor van Amsterdam jubileumjaar
Sponsoring – De Amsterdamse bierbrouwer Heineken wordt officieel hoofdsponsor van het Amsterdam 750 jubileumjaar. Om de samenwerking te vieren, hieven burgemeester van Amsterdam Femke Halsema en Heineken CEO Dolf van den Brink in de oude bestuurskamer van de bierbrouwer aan het Tweede Weteringplantsoen in Amsterdam het glas.
Lees berichtID&T verruilt na 20 jaar Heineken voor AB Inbev
Festival - Bezoekers van de festivals Mysteryland, Defqon.1, en Awakenings drinken voortaan geen producten meer van Heineken, maar van AB InBev. Na 20 jaar heeft festivalorganisator ID&T Groep de samenwerking met Heineken beëindigd en stapt de organisator over op de biermerken Bud en Corona.
Lees berichtSamenwerking Peroni Nastro Azzurro 0.0% met Ferrari
Bier - Peroni Nastro Azzurro 0.0%, het premium Italiaanse biermerk van Asahi Europe & International, waartoe ook Grolsch behoort, heeft een nieuwe wereldwijde samenwerking met Ferrari aangekondigd.
Lees berichtBOB wordt VIB bij De Vrienden van Amstel LIVE
Event – De 26e editie van De Vrienden van Amstel LIVE is van start gegaan. Tot en met 26 januari bezoeken 200.000 vrienden de grootste Amstel kroeg van Nederland. Zoals in iedere kroeg is het de vraag: wie is de BOB vandaag? Om de BOB extra positief in de schijnwerpers te zetten introduceert De Vrienden van Amstel LIVE de VIB; oftewel de ‘very...
Lees bericht