Bakker Bart introduceert nieuw winkelconcept
Formulenieuws – Bakker Bart opent op donderdag 14 november een nieuw bakkerijconcept. Het format wordt, na een reeks van testen op onderdelen, nu fysiek in een winkel uitgerold. Gemak, snelheid en directe consumptie zijn uitgangspunten in de nieuwe winkelformule in de nieuwe locatie in het centrum van Almelo. Bakker Bart geeft aan de afgelopen jaren veel energie gestoken te hebben in de ontwikkeling van haar formule. “Aan het assortiment is flink gesleuteld”, aldus Jeffrey Jansen, commercieel directeur van Bart’s Retail, franchisegever van Bakker Bart. Zo zijn er tal van broden verkrijgbaar in een compact formaat. Dat geldt voor Bartkorn, dat nu de helft is van een normaal brood is en gebakken wordt in veertien verschillende smaken. En nieuw in Almelo is ook de ‘Bolster’. Een Bolster is een desembol met een krokante korst en stevige bite. Het brood is verkrijgbaar in 7 verschillende varianten. Verschuiving Bakker Bart heeft inmiddels met Almelo 164 locaties en heeft de veranderingen in Almelo doorgevoerd omdat de consumentenvraag is veranderd. De afgelopen jaren is er een duidelijke verschuiving in vraag ontstaan van traditionele bakkersproducten naar gemak, snelheid en directe consumptie, zo laat het bakkersbedrijf in een toelichting weten. Om aan die veranderende vraag te voldoen is er een aantal aanpassingen in de formule gedaan. Andere indeling Het assortiment wordt voortaan op werelden ingedeeld. Groot- en kleinbrood zijn bij het nieuwe concept bij de ingang geplaatst. De andere assortimentsgroepen worden om de broodjescorner heen uitgestald waardoor de broodjescorner het hart van de winkel is. Koffie, een belangrijke trekker voor de keten, krijgt in het nieuwe concept meer ruimte en aandacht. Bezorgen Ook bestellen, afhalen en bezorgen krijgt meer aandacht in de nieuwe vestiging in Almelo. En verder zijn veranderingen doorgevoerd aan de ‘look & feel’ van de formule waardoor deze eigentijdser is geworden. Er zijn nieuwe presentatiemeubels geplaatst, er is sprake van vernieuwde winkelcommunicatie, signing en zitmeubilair en de kleurstelling van vloer, wanden en plafond is warmer geworden. Modulair De winkel is modulair opgebouwd zodat er snel en kostenefficiënt kan worden ingespeeld op veranderingen in de markt. Bovendien kan door deze modulaire invulling de winkel beter ingericht worden op een lokale situatie. Uitrol De winkel in Almelo is de eerste Bakker Bart nieuwe stijl en zal de komende weken uitgebreid getest en geëvalueerd worden. Vanaf begin 2020 zal de uitrol van het nieuwe Bakker Bart concept gaan plaatsvinden. Bron: @FoodClicks Formulenieuws – Bakker Bart opent op donderdag 14 november een nieuw bakkerijconcept. Het format wordt, na een reeks van testen op onderdelen, nu fysiek in een winkel uitgerold. Gemak, snelheid en directe consumptie zijn uitgangspunten in de nieuwe winkelformule in de nieuwe locatie in het centrum van Almelo. Bakker Bart geeft aan de afgelopen jaren veel energie gestoken te hebben in de ontwikkeling van haar formule. “Aan het assortiment is flink gesleuteld”, aldus Jeffrey Jansen, commercieel directeur van Bart’s Retail, franchisegever van Bakker Bart. Zo zijn er tal van broden verkrijgbaar in een compact formaat. Dat geldt voor Bartkorn, dat nu de helft is van een normaal brood is en gebakken wordt in veertien verschillende smaken. En nieuw in Almelo is ook de ‘Bolster’. Een Bolster is een desembol met een krokante korst en stevige bite. Het brood is verkrijgbaar in 7 verschillende varianten. Verschuiving Bakker Bart heeft inmiddels met Almelo 164 locaties en heeft de veranderingen in Almelo doorgevoerd omdat de consumentenvraag is veranderd. De afgelopen jaren is er een duidelijke verschuiving in vraag ontstaan van traditionele bakkersproducten naar gemak, snelheid en directe consumptie, zo laat het bakkersbedrijf in een toelichting weten. Om aan die veranderende vraag te voldoen is er een aantal aanpassingen in de formule gedaan. Andere indeling Het assortiment wordt voortaan op werelden ingedeeld. Groot- en kleinbrood zijn bij het nieuwe concept bij de ingang geplaatst. De andere assortimentsgroepen worden om de broodjescorner heen uitgestald waardoor de broodjescorner het hart van de winkel is. Koffie, een belangrijke trekker voor de keten, krijgt in het nieuwe concept meer ruimte en aandacht. Bezorgen Ook bestellen, afhalen en bezorgen krijgt meer aandacht in de nieuwe vestiging in Almelo. En verder zijn veranderingen doorgevoerd aan de ‘look & feel’ van de formule waardoor deze eigentijdser is geworden. Er zijn nieuwe presentatiemeubels geplaatst, er is sprake van vernieuwde winkelcommunicatie, signing en zitmeubilair en de kleurstelling van vloer, wanden en plafond is warmer geworden. Modulair De winkel is modulair opgebouwd zodat er snel en kostenefficiënt kan worden ingespeeld op veranderingen in de markt. Bovendien kan door deze modulaire invulling de winkel beter ingericht worden op een lokale situatie. Uitrol De winkel in Almelo is de eerste Bakker Bart nieuwe stijl en zal de komende weken uitgebreid getest en geëvalueerd worden. Vanaf begin 2020 zal de uitrol van het nieuwe Bakker Bart concept gaan plaatsvinden. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’
Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Lees berichtEerste ziekenhuislocatie van Bakker Bart in Rijnstate Elst
Interview – Het is de grootste Bakker Bart van Nederland en het is de eerste vestiging in een ziekenhuis. De nieuwste locatie van het horecaconcept in het net geopende Rijnstate Elst in Elst is in meerdere opzichten bijzonder. Ook voor de ondernemer zelf, want voor John Macleane, die twee Jumbo’s runt in het Gelderse plaatsje is het zijn eerste foodservicebedrijf.
Lees berichtOndernemersfamilie Macleane neemt Jumbo Beuningen over
Supermarkten - De Jumbo winkel in Beuningen van de familie Kalkman wordt op 20 november overgedragen aan de ondernemersfamilie Macleane. Na 32 jaar ondernemerschap in Beuningen, neemt de familie Kalkman afscheid van de vestiging om van hun vrije tijd te genieten. De familie Macleane beheert momenteel al twee Jumbo winkels in Elst en een Bakker Bart in Rijnstate Elst.
Lees berichtAlbert Heijn vernieuwt broodassortiment
Supermarkt - Albert Heijn lanceert vanaf volgende week een nieuw gezonder en duurzamer broodassortiment. Voor de broodproducten wordt Nederlands graan gebruikt, is het zoutgehalte verlaagd en heeft het assortiment een groter volkorenaanbod. Ook zegt de supermarktketen dat het de prijzen heeft verlaagd.
Lees berichtOnverkocht La Place brood wordt Borrelbrood bij Jumbo Foodmarkt
Voedselverspilling – Jumbo introduceert tijdens de Verspillingsweek iets nieuws: Borrelbrood. Het gaat om onverkocht La Place brood van de vorige dag dat wordt belegd in de keukens van Jumbo Foodmarkten en vervolgens alsnog wordt verkocht.
Lees berichtSPAR winnaar Nationale Franchise Trofee 2023
Verkiezing - SPAR is dinsdag winnaar geworden van de vakprijs voor franchiseformules. De trofee is een mooie erkenning op het gebied van samenwerking en kwaliteit, aldus SPAR in een reactie. Alleen door de Nederlandse Franchise Vereniging (NFV) erkende formules komen in aanmerking voor de prijs.
Lees bericht