Bavaria gaat samenwerken met oudste biermerk uit Spanje: Moritz


Samenwerking  - Bavaria N.V. zet een volgende stap in haar internationale uitbreidingsstrategie en kondigt aan te gaan samenwerken met Moritz, het oudste biermerk van Spanje. De samenwerking heeft betrekking op de uitbreiding van verkoop en distributie van elkaars bieren. De brouwerij uit Lieshout ziet Moritz als een sterke speler in de Spaanse markt. Twee bieren uit het vaste portfolio van de brouwerij komen onze kant op: Moritz, een verfrissend, licht en mooi door drinkbaar pilsener met 5,4 procent alcohol en Moritz Epidor, een donker kleurig, Catalaans speciaalbier met 7,8 procent alcohol. Daarnaast geeft het Bavaria de mogelijkheid stappen te zetten met haar bieren in de Spaanse horeca. Het gaat om de bieren van La Trappe en Bavaria Premium Pilsener en Bavaria 0.0 Original. Harm-Jan van Pelt, Directeur Europa bij Bavaria: “De sfeer die het merk Moritz met zich meedraagt is een heel bijzondere. Moritz heeft een exclusief karakter en bevindt zich in de hoek van design, fashion en art. Wij gaan de beleving die bij dit mooie merk hoort naar Nederland brengen en richten ons daarmee op horeca met een mediterraans tintje. Uiteraard zijn we ook blij met de distributiemogelijkheden in Spanje om onze bieren daar verder op de kaart te zetten.” Groeistrategie Bavaria is recent samenwerkingen aangegaan met andere brouwerijen met als doel de aanwezigheid in diverse markten te versterken en het portfolio te verbreden. De acquisitie van en investering in Palm Belgian Craft Brewers is hier een voorbeeld van, maar ook samenwerkingen met Molson Coors en de overname van Latis maken dat Bavaria stappen blijft zetten in haar verkoop en distributiemogelijkheden over de grens. Bron: Bavaria Samenwerking  - Bavaria N.V. zet een volgende stap in haar internationale uitbreidingsstrategie en kondigt aan te gaan samenwerken met Moritz, het oudste biermerk van Spanje. De samenwerking heeft betrekking op de uitbreiding van verkoop en distributie van elkaars bieren. De brouwerij uit Lieshout ziet Moritz als een sterke speler in de Spaanse markt. Twee bieren uit het vaste portfolio van de brouwerij komen onze kant op: Moritz, een verfrissend, licht en mooi door drinkbaar pilsener met 5,4 procent alcohol en Moritz Epidor, een donker kleurig, Catalaans speciaalbier met 7,8 procent alcohol. Daarnaast geeft het Bavaria de mogelijkheid stappen te zetten met haar bieren in de Spaanse horeca. Het gaat om de bieren van La Trappe en Bavaria Premium Pilsener en Bavaria 0.0 Original. Harm-Jan van Pelt, Directeur Europa bij Bavaria: “De sfeer die het merk Moritz met zich meedraagt is een heel bijzondere. Moritz heeft een exclusief karakter en bevindt zich in de hoek van design, fashion en art. Wij gaan de beleving die bij dit mooie merk hoort naar Nederland brengen en richten ons daarmee op horeca met een mediterraans tintje. Uiteraard zijn we ook blij met de distributiemogelijkheden in Spanje om onze bieren daar verder op de kaart te zetten.” Groeistrategie Bavaria is recent samenwerkingen aangegaan met andere brouwerijen met als doel de aanwezigheid in diverse markten te versterken en het portfolio te verbreden. De acquisitie van en investering in Palm Belgian Craft Brewers is hier een voorbeeld van, maar ook samenwerkingen met Molson Coors en de overname van Latis maken dat Bavaria stappen blijft zetten in haar verkoop en distributiemogelijkheden over de grens. Bron: Bavaria

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid