Bavaria gaat voor groei in UK; tekent strategisch partnership met Molson Coors


Bier - De Nederlandse bierbrouwer Bavaria en het Britse Molson Coors gaan een strategisch partnership in Groot-Brittannië aan. De samenwerking maakt deel uit van de 2020-strategie van Bavaria en zorgt ervoor dat de Brabantse brouwer zijn business in het Verenigd Koninkrijk kan versterken en opschalen. Molson Coors moet Bavaria helpen om de positie van het bedrijf binnen bestaande kanalen te consolideren en daarnaast nieuwe kanalen aan te boren, zoals groothandel en horeca. Molson Coors is één van ’s werelds grootste brouwers. Het bedrijf is eigenaar van het merk Carling, het best verkochte pils in de UK in de afgelopen 30 jaar. Daarnaast is Molson Coors bekend van merken als Coors Light, Molson Canadian, Staropramen, Cobra en Rekorderlig Cider. Net als Bavaria is Molson Coors een familiebedrijf met meer dan 350 jaar brouwhistorie. Bavaria is sinds 1985 actief in Groot-Brittannië en is daar sindsdien sterk gegroeid in de retailbusiness. Kansen “Het Verenigd Koninkrijk is een belangrijke markt voor Bavaria waar we grote kansen zien”, zegt ”, chief commercial officer Peer Swinkels van Bavaria. “In Molson Coors hebben we de perfecte partner gevonden om onze merken te versterken en verder te laten groeien binnen de groothandels en horeca. We krijgen toegang tot een sales force van meer dan 400 personen, een prijswinnend customer- en trade-marketingteam, en kansen die een partij met een toonaangevende marktpositie biedt. Dit partnership is een nieuwe belangrijke stap binnen onze Strategie 2020. Deze samenwerking volgt snel na de aankondiging van ons meerderheidsbelang in Palm Belgian Craft Brewers begin mei 2016 en versterkt onze positie als wereldwijde speler in de biermarkt.” Distributie Het partnership betreft louter een distributie-overeenkomst. Dit betekent dat alle productie van Bavaria blijft plaatsvinden in de brouwerij in Lieshout en dat de receptuur onveranderd blijft. Vanuit Lieshout zullen de producten naar Groot-Brittannië worden geëxporteerd. Bron: Bavaria/@FoodClicks Bier - De Nederlandse bierbrouwer Bavaria en het Britse Molson Coors gaan een strategisch partnership in Groot-Brittannië aan. De samenwerking maakt deel uit van de 2020-strategie van Bavaria en zorgt ervoor dat de Brabantse brouwer zijn business in het Verenigd Koninkrijk kan versterken en opschalen. Molson Coors moet Bavaria helpen om de positie van het bedrijf binnen bestaande kanalen te consolideren en daarnaast nieuwe kanalen aan te boren, zoals groothandel en horeca. Molson Coors is één van ’s werelds grootste brouwers. Het bedrijf is eigenaar van het merk Carling, het best verkochte pils in de UK in de afgelopen 30 jaar. Daarnaast is Molson Coors bekend van merken als Coors Light, Molson Canadian, Staropramen, Cobra en Rekorderlig Cider. Net als Bavaria is Molson Coors een familiebedrijf met meer dan 350 jaar brouwhistorie. Bavaria is sinds 1985 actief in Groot-Brittannië en is daar sindsdien sterk gegroeid in de retailbusiness. Kansen “Het Verenigd Koninkrijk is een belangrijke markt voor Bavaria waar we grote kansen zien”, zegt ”, chief commercial officer Peer Swinkels van Bavaria. “In Molson Coors hebben we de perfecte partner gevonden om onze merken te versterken en verder te laten groeien binnen de groothandels en horeca. We krijgen toegang tot een sales force van meer dan 400 personen, een prijswinnend customer- en trade-marketingteam, en kansen die een partij met een toonaangevende marktpositie biedt. Dit partnership is een nieuwe belangrijke stap binnen onze Strategie 2020. Deze samenwerking volgt snel na de aankondiging van ons meerderheidsbelang in Palm Belgian Craft Brewers begin mei 2016 en versterkt onze positie als wereldwijde speler in de biermarkt.” Distributie Het partnership betreft louter een distributie-overeenkomst. Dit betekent dat alle productie van Bavaria blijft plaatsvinden in de brouwerij in Lieshout en dat de receptuur onveranderd blijft. Vanuit Lieshout zullen de producten naar Groot-Brittannië worden geëxporteerd. Bron: Bavaria/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid