Belastingdienst gaat startende horecaondernemers helpen


Advies – De Belasdingdienst gaat startende ondernemers helpen met hun belastingen. Dat laat de dienst in een persbericht weten. Het advies maakt onderdeel uit van de campagne: ‘Een goede start is vooruitzien’. Volgens de Belastingdienst is het aantal nieuwe horecagelegenheden de afgelopen vijf jaar flink gegroeid. Om ondernemers met een bedrijf jonger dan drie jaar te helpen, voert de Belastingdienst momenteel campagne. In deze campagne is er dit keer speciale aandacht voor startende ondernemers in de horeca, omdat het juist bij de start vaak misgaat. “Startende ondernemers, waaronder ook ZZP’ers, hebben veel aan hun hoofd. Ze denken misschien niet gelijk aan hun administratie en aangifte, maar deze vormen juist een essentiële basis voor een succesvolle start”, zegt Erik de Kruijf, plaatsvervangend directeur MKB van de Belastingdienst. Uit cijfers van de Belastingdienst blijkt dat startende ondernemers vaker moeite hebben met hun belastingzaken. Om de kans op fouten te verkleinen biedt de Belastingdienst specifiek voor starters een aantal gerichte hulpmiddelen en tips, zoals een OndernemersCheck en -handboek, administratie- en aangiftetips, een rekenhulp en informatie over ondernemersregelingen voor starters. Tijdens deze campagne besteedt de Belastingdienst extra aandacht aan de sectoren horeca, detailhandel en bouw. Daarnaast zet de Belastingdienst speciale Startersvoorlichters in die startende ondernemers voorlichten over belastingzaken. Ook op de website belastingdienst.nl/starters geeft de dienst concrete tips en hulpmiddelen. Drie tips voor startende ondernemers in de horeca zijn onder andere: Bij controle dient de Belastingdienst te kunnen nagaan hoe een omzet tot stand is gekomen. Een goed kassasysteem helpt daarbij. Stel je kassasysteem juist in zodat de (detail)gegevens lang genoeg bewaard blijven en niet worden overschreven. Verder hoor je de administratie minimaal 7 jaar te bewaren. In de horeca worden verschillende soorten dranken geschonken waaronder gemixte dranken met alcohol. Hiervoor gelden verschillende btw-tarieven die je apart dient bij te houden in de administratie. Meer tips: www.belastingdienst.nl/starters Bron: Belastingdienst/@FoodClicks Advies – De Belasdingdienst gaat startende ondernemers helpen met hun belastingen. Dat laat de dienst in een persbericht weten. Het advies maakt onderdeel uit van de campagne: ‘Een goede start is vooruitzien’. Volgens de Belastingdienst is het aantal nieuwe horecagelegenheden de afgelopen vijf jaar flink gegroeid. Om ondernemers met een bedrijf jonger dan drie jaar te helpen, voert de Belastingdienst momenteel campagne. In deze campagne is er dit keer speciale aandacht voor startende ondernemers in de horeca, omdat het juist bij de start vaak misgaat. “Startende ondernemers, waaronder ook ZZP’ers, hebben veel aan hun hoofd. Ze denken misschien niet gelijk aan hun administratie en aangifte, maar deze vormen juist een essentiële basis voor een succesvolle start”, zegt Erik de Kruijf, plaatsvervangend directeur MKB van de Belastingdienst. Uit cijfers van de Belastingdienst blijkt dat startende ondernemers vaker moeite hebben met hun belastingzaken. Om de kans op fouten te verkleinen biedt de Belastingdienst specifiek voor starters een aantal gerichte hulpmiddelen en tips, zoals een OndernemersCheck en -handboek, administratie- en aangiftetips, een rekenhulp en informatie over ondernemersregelingen voor starters. Tijdens deze campagne besteedt de Belastingdienst extra aandacht aan de sectoren horeca, detailhandel en bouw. Daarnaast zet de Belastingdienst speciale Startersvoorlichters in die startende ondernemers voorlichten over belastingzaken. Ook op de website belastingdienst.nl/starters geeft de dienst concrete tips en hulpmiddelen. Drie tips voor startende ondernemers in de horeca zijn onder andere: Bij controle dient de Belastingdienst te kunnen nagaan hoe een omzet tot stand is gekomen. Een goed kassasysteem helpt daarbij. Stel je kassasysteem juist in zodat de (detail)gegevens lang genoeg bewaard blijven en niet worden overschreven. Verder hoor je de administratie minimaal 7 jaar te bewaren. In de horeca worden verschillende soorten dranken geschonken waaronder gemixte dranken met alcohol. Hiervoor gelden verschillende btw-tarieven die je apart dient bij te houden in de administratie. Meer tips: www.belastingdienst.nl/starters Bron: Belastingdienst/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid