Bidfood en Albert Heijn samen in de klein- en grootschalige zorg
Zorg - Vanaf deze herfst gaan Bidfood (voorheen Deli XL) en Albert Heijn gezamenlijk de klein- en grootschalige zorg bedienen. Bidfood behoudt haar focus op grootverbruik en de professionele zorgkeuken, terwijl Albert Heijn zich gaat richten op kleinschalige woongroepen. De samenwerking is een logisch gevolg van de ambities van Bidfood en Albert Heijn, gecombineerd met de wensen in de zorgmarkt. @FoodClicks berichtte in een interview met Dick Slootweg, algemeen-directeur Bidfood, al eerder over de samenwerking die de groothandel had met Albert Heijn en Jumbo. Het ging toen om een samenwerking op productniveau, terwijl er nu sprake is van een veel bredere samenwerking in het bedienen van zorginstellingen. “Veel zorgorganisaties hebben namelijk behoefte aan een leverancier die hun professionele keuken bedient. Tegelijkertijd zien wij een groeiende behoefte aan een goede invulling voor kleinschalig wonen” vertelt Selma Postma, verantwoordelijk voor de e-commerce activiteiten van Albert Heijn. Het beste van twee werelden Door de krachten te bundelen kunnen Bidfood en AH samen de volledige breedte van de zorgmarkt optimaal bedienen. “Elke partij heeft zijn specialiteiten. Albert Heijn is sterk in retail, Bidfood in grootverbruik. Onze klanten krijgen het beste van twee werelden,” aldus Slootweg. “Bidfood is een sterke en innovatieve partner voor grootschalige, professionele keukens en restaurants in de zorg”, vult Postma aan. “Voor kleinschalig gebruik hebben wij alles in huis. Klanten kunnen kiezen uit een assortiment van 30.000 producten: van vertrouwde supermarktproducten tot assortiment dat specifiek bestemd is voor de zorg.” Door het fijnmazige logistieke netwerk van AH, is de retailer perfect in staat de kleinere bestellingen af te leveren op het moment dat het de klant uitkomt, terwijl Bidfood de grotere bulk voor haar rekening neemt. De samenwerking met Albert Heijn heeft overigen geen gevolgen voor de samenwerking met Jumbo. Bidfood blijft samenwerken met Jumbo voor wat betreft leveringen aan een aantal supermarktlocaties en instellingen. Daarnaast blijft het producten leveren aan de La Place-vestigingen van de Veghelse supermarktketen. Bron: @FoodClicks Zorg - Vanaf deze herfst gaan Bidfood (voorheen Deli XL) en Albert Heijn gezamenlijk de klein- en grootschalige zorg bedienen. Bidfood behoudt haar focus op grootverbruik en de professionele zorgkeuken, terwijl Albert Heijn zich gaat richten op kleinschalige woongroepen. De samenwerking is een logisch gevolg van de ambities van Bidfood en Albert Heijn, gecombineerd met de wensen in de zorgmarkt. @FoodClicks berichtte in een interview met Dick Slootweg, algemeen-directeur Bidfood, al eerder over de samenwerking die de groothandel had met Albert Heijn en Jumbo. Het ging toen om een samenwerking op productniveau, terwijl er nu sprake is van een veel bredere samenwerking in het bedienen van zorginstellingen. “Veel zorgorganisaties hebben namelijk behoefte aan een leverancier die hun professionele keuken bedient. Tegelijkertijd zien wij een groeiende behoefte aan een goede invulling voor kleinschalig wonen” vertelt Selma Postma, verantwoordelijk voor de e-commerce activiteiten van Albert Heijn. Het beste van twee werelden Door de krachten te bundelen kunnen Bidfood en AH samen de volledige breedte van de zorgmarkt optimaal bedienen. “Elke partij heeft zijn specialiteiten. Albert Heijn is sterk in retail, Bidfood in grootverbruik. Onze klanten krijgen het beste van twee werelden,” aldus Slootweg. “Bidfood is een sterke en innovatieve partner voor grootschalige, professionele keukens en restaurants in de zorg”, vult Postma aan. “Voor kleinschalig gebruik hebben wij alles in huis. Klanten kunnen kiezen uit een assortiment van 30.000 producten: van vertrouwde supermarktproducten tot assortiment dat specifiek bestemd is voor de zorg.” Door het fijnmazige logistieke netwerk van AH, is de retailer perfect in staat de kleinere bestellingen af te leveren op het moment dat het de klant uitkomt, terwijl Bidfood de grotere bulk voor haar rekening neemt. De samenwerking met Albert Heijn heeft overigen geen gevolgen voor de samenwerking met Jumbo. Bidfood blijft samenwerken met Jumbo voor wat betreft leveringen aan een aantal supermarktlocaties en instellingen. Daarnaast blijft het producten leveren aan de La Place-vestigingen van de Veghelse supermarktketen. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Wouter Kolk vertrekt bij Ahold Delhaize
Persoonlijk - Wouter Kolk vertrekt aan het eind van dit jaar bij Ahold Delhaize. Kolk is als directeur voor Europa en Indonesië onder meer verantwoordelijk voor Albert Heijn.
Lees berichtAl 45 Jumbo-locaties gestopt met tabaksverkoop
Supermarkt - Jumbo bouwt de tabaksverkoop bij de servicebalies in de supermarkten langzaam verder af. Inmiddels zijn er zo’n 45 servicepunten zonder tabak, waarvan zo’n 25 verkooppunten bij franchisers. Supermarkten mogen nog tot 1 juli dit jaar tabak verkopen. Daarna moeten alle vestigingen vanwege een wettelijk verbod zijn gestopt.
Lees berichtAH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch
Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.
Lees berichtJumbo wil met impactfonds vaart maken met verduurzaming
Duurzamheid - Jumbo heeft ambitieuze klimaatdoelstellingen. De supermarktketen wil de eigen CO2-uitstoot – de zogenaamde scope 1 en 2 – in 2030 met 85% hebben gereduceerd (ten opzichte van 2022). Ook wil Jumbo de CO2-uitstoot in de productketens (scope 3) met 50% terugbrengen. Om versnelling in verduurzaming te realiseren heeft Jumbo zelfs een Impactfonds opgezet.
Lees bericht‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’
Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...
Lees berichtPS in Foodservice lanceert PS Impact Score
Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.
Lees bericht