Bikl introduceert gefermenteerde pickles


Introductie - Bikl lanceert tijdens de Horecava gefermenteerde pickles voor horeca en catering. Daarmee is Bikl het eerste merk in Nederland dat zich richt op gefermenteerde groente. Het eerste product bestaat uit gefermenteerde schijfjes augurk in 3 smaken. “Bikl is 100 procent natuurlijk”, zegt directeur en medeoprichter Arend van den Berg. “De combinatie van fermentatie met kruiden leidt tot bijzondere smaken. Elk schijfje is een smaakbommetje.” De huidige augurken in Nederland zijn veelal niet gefermenteerd en ingemaakt met - soms synthetisch - azijn, zoetstof en kleurstof. Van den Berg: “Bikl start in feite een nieuwe categorie gefermeneerde groente met bijzondere smaken, waarop ook chefs enthousiast reageren.” Opmars Gefermenteerde producten zijn wereldwijd in opmars. Vooral vanwege hun specifieke smaken, zoals kombucha, kefir en kimchi. Bikl speelt op die trend in met producten die chefs direct kunnen toepassen. Gestart wordt met schijfjes augurk in de varianten steranijs & citroengras, rozemarijn & mosterd, en mosterd & dille.Producten die zowel geschikt zijn als bijgerecht, maar ook als topping op hamburger of hotdog, als garnituur of borrelhapje of in salades. Zelfs het sap is te gebruiken. Bijvoorbeeld in soepen, dressings, sauzen en cocktails. Meer gefermenteerde groente De gefermenteerde producten van Bikl zijn rechtstreeks te bestellen op biklfoods.nl. Het bedrijf is ook in gesprek met regionale en landelijke groothandels. In een later stadium wil Bikl, dat onderdeel uitmaakt van Ferm Foods in het Noordhollandse dorp Midwoud, andere gefermenteerde groente op de markt brengen. Bron: Bikl/@FoodClicks Introductie - Bikl lanceert tijdens de Horecava gefermenteerde pickles voor horeca en catering. Daarmee is Bikl het eerste merk in Nederland dat zich richt op gefermenteerde groente. Het eerste product bestaat uit gefermenteerde schijfjes augurk in 3 smaken. “Bikl is 100 procent natuurlijk”, zegt directeur en medeoprichter Arend van den Berg. “De combinatie van fermentatie met kruiden leidt tot bijzondere smaken. Elk schijfje is een smaakbommetje.” De huidige augurken in Nederland zijn veelal niet gefermenteerd en ingemaakt met - soms synthetisch - azijn, zoetstof en kleurstof. Van den Berg: “Bikl start in feite een nieuwe categorie gefermeneerde groente met bijzondere smaken, waarop ook chefs enthousiast reageren.” Opmars Gefermenteerde producten zijn wereldwijd in opmars. Vooral vanwege hun specifieke smaken, zoals kombucha, kefir en kimchi. Bikl speelt op die trend in met producten die chefs direct kunnen toepassen. Gestart wordt met schijfjes augurk in de varianten steranijs & citroengras, rozemarijn & mosterd, en mosterd & dille.Producten die zowel geschikt zijn als bijgerecht, maar ook als topping op hamburger of hotdog, als garnituur of borrelhapje of in salades. Zelfs het sap is te gebruiken. Bijvoorbeeld in soepen, dressings, sauzen en cocktails. Meer gefermenteerde groente De gefermenteerde producten van Bikl zijn rechtstreeks te bestellen op biklfoods.nl. Het bedrijf is ook in gesprek met regionale en landelijke groothandels. In een later stadium wil Bikl, dat onderdeel uitmaakt van Ferm Foods in het Noordhollandse dorp Midwoud, andere gefermenteerde groente op de markt brengen. Bron: Bikl/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Sodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart

Catering - Vanaf  maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



Leo catering lanceert lifestyle visie met Mind&Health

Catering - Leo catering start met lifestyle visie, waarbij het streven naar een integraal gezonde levensstijl centraal staat. Leo catering is van mening dat het als cateraar meer kan bijdragen aan vitaliteit dan alleen met voeding en heeft daarvoor een partnership gesloten met Mind&Health.  

Lees bericht

Steeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd

Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid