Boon lanceert in Amsterdam-Noord nieuwe gemaksformule ‘Boon’s Pitstop’
Convenience - Boon heeft bij het metrostation in Amsterdam-Noord het eigen convenienceconcept Boon’s Pitstop geopend. Volgens formulemanager Eric Brosius richt de formule zich op de drie pijlers ontbijt, koek en snoep en gemaksproducten voor het avondeten en borrelmoment. Daarnaast biedt het producten van start-ups die vooral jongeren moeten aanspreken. De locatie in Amsterdam is de eerste van twee vestigingen. De tweede moet begin volgend jaar openen in het Rotterdamse Katendrecht. Boon’s Pitstop moet het antwoord worden op het veranderende winkelen. Brosius: “De supermarkten worden óf groter, óf gaan naar dit formaat van 300 vierkante meter. De locaties tussen de 750 en 1200 vierkante meter gaan verdwijnen. Mensen laten hun boodschappen straks bezorgen en komen alleen als ze iets vergeten zijn of voor directe momenten. Daarop is het assortiment aangepast, want veel van de artikelen hier worden in de aanbieding bij andere partijen gekocht. Hier geldt dus vooral: ik heb het niet meer, maar heb het nu wel nodig.” Kwaliteit Veel gemaksproducten derhalve, maar ook veel producten gericht op jongeren. De versmaaltijden zijn deels van Landmarkt, maar ook van kleinere producenten. Gemeen hebben ze dat het allemaal kwalitatief goed is, maar daar staat wel een houdbaarheid tegenover van maximaal 4 dagen. Ook bij de yoghurts en de snacks diverse producten die gericht zijn op bewust consumerende jongeren. Of producten die passen bij multiculturele consumenten, zoals Boreg spinazie en Sigara aardappelen. Producten die horen in de Turkse of Marokkaanse eetcultuur. In de buurt van scholen De locatie van Boon’s Pitstop ligt direct tegenover de uitgang van metrostation Amsterdam-Noord. Daarnaast zit er een schoolopleiding om de hoek en een managementopleiding boven de shop. Bovendien worden er op diverse plekken rondom het metrostation nog appartementen gebouwd en komt er een deel vrije vestiging aan. “Alles met beperkte parkeergelegenheid, want Amsterdam wil stimuleren dat je openbaar vervoer neemt. Dus we zitten hier op een logische plek”, aldus Brosius. (In de aankomende uitgave van @FoodClicks meer over Boon’s Pitstop. Nog geen abonnee? Neem hier een gratis digitaal abonnement) Bron: @FoodClicks Convenience - Boon heeft bij het metrostation in Amsterdam-Noord het eigen convenienceconcept Boon’s Pitstop geopend. Volgens formulemanager Eric Brosius richt de formule zich op de drie pijlers ontbijt, koek en snoep en gemaksproducten voor het avondeten en borrelmoment. Daarnaast biedt het producten van start-ups die vooral jongeren moeten aanspreken. De locatie in Amsterdam is de eerste van twee vestigingen. De tweede moet begin volgend jaar openen in het Rotterdamse Katendrecht. Boon’s Pitstop moet het antwoord worden op het veranderende winkelen. Brosius: “De supermarkten worden óf groter, óf gaan naar dit formaat van 300 vierkante meter. De locaties tussen de 750 en 1200 vierkante meter gaan verdwijnen. Mensen laten hun boodschappen straks bezorgen en komen alleen als ze iets vergeten zijn of voor directe momenten. Daarop is het assortiment aangepast, want veel van de artikelen hier worden in de aanbieding bij andere partijen gekocht. Hier geldt dus vooral: ik heb het niet meer, maar heb het nu wel nodig.” Kwaliteit Veel gemaksproducten derhalve, maar ook veel producten gericht op jongeren. De versmaaltijden zijn deels van Landmarkt, maar ook van kleinere producenten. Gemeen hebben ze dat het allemaal kwalitatief goed is, maar daar staat wel een houdbaarheid tegenover van maximaal 4 dagen. Ook bij de yoghurts en de snacks diverse producten die gericht zijn op bewust consumerende jongeren. Of producten die passen bij multiculturele consumenten, zoals Boreg spinazie en Sigara aardappelen. Producten die horen in de Turkse of Marokkaanse eetcultuur. In de buurt van scholen De locatie van Boon’s Pitstop ligt direct tegenover de uitgang van metrostation Amsterdam-Noord. Daarnaast zit er een schoolopleiding om de hoek en een managementopleiding boven de shop. Bovendien worden er op diverse plekken rondom het metrostation nog appartementen gebouwd en komt er een deel vrije vestiging aan. “Alles met beperkte parkeergelegenheid, want Amsterdam wil stimuleren dat je openbaar vervoer neemt. Dus we zitten hier op een logische plek”, aldus Brosius. (In de aankomende uitgave van @FoodClicks meer over Boon’s Pitstop. Nog geen abonnee? Neem hier een gratis digitaal abonnement) Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
BOON stopt met vleesvervangers voor retail
Vleesvervangers - BOON stopt met de vleesvervangers voor retail. Vanaf week 8 ligt het merk niet meer in de schappen van de supermarkten. Het merk zegt zich niet meer te willen mengen in de strijd tegen huismerken en merken met ‘diepere zakken’.
Lees berichtSligro België voortaan aangestuurd vanuit Nederland
Herstructurering – Sligro gaat de Belgische en Nederlandse groothandelsactiviteiten voortaan vanuit één directie organiseren. Nu worden de Belgische activiteiten nog aangestuurd door Rudi Petit-Jean, maar die vertrekt per 30 september. Zijn Nederlandse collega Dries Bögels neemt de taken over.
Lees berichtOmzet Sligro Food Group fors hoger, maar winst blijft achter
Groothandel - De omzet van Sligro Food Group over het eerste halfjaar 2023 kent een toename van 24,2% ten opzichte van het eerste halfjaar van 2022. De omzet steeg over de eerste zes maanden naar €1.403 miljoen. De nettowinst kwam daarentegen uit op 1 miljoen euro, waar die het eerste halfjaar van 2022 nog 23 miljoen was. Sligro tekent daarbij wel aan dat als de gerapporteerde cijfers...
Lees berichtBelgische horecagroothandel Van Zon neemt distributie Van Hoof over
Buitenland - Horecagroothandel Van Zon in Lommel (B) heeft de distributie overgenomen van plaatsgenoot Van Hoof. De overname past in de groeistrategie van Van Zon.
Lees berichtBOON introduceert nieuwe productlijn in kleurrijke verpakkingen
Introductie - BOON, bekend van de vleesvervangers, introduceert een nieuwe productlijn in een duurzaam en kleurrijk jasje. Het merk wil de boon als basis-ingrediënt meer op de voorgrond plaatsen en wil dat doen als meest duurzame optie.
Lees berichtSligro groeit harder dan de markt in eerste kwartaal
Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2023 een omzet van €634 miljoen, een toename van €166 miljoen. Die groei ligt 35,5% hoger dan dezelfde periode vorig jaar (€468 miljoen), maar dat kwam mede door de lockdownperiode waarin het bedrijf en de foodservicemarkt toen nog zaten.
Lees bericht