Brouwerij Frontaal wil proeflokaal uitbreiden met publieke aandelen


Crowdfunding - Als eerste brouwerij in Nederland geeft de Bredase brouwerij Frontaal publiekelijk aandelen uit via een crowdfunding. Met de crowdfunding willen zij €500.000 ophalen om de brouwerij en het proeflokaal uit te breiden. De brouwerij gaat zich vestigen in de oude snoepfabriek De Faam in Breda. Dat een microbrouwerij financiering ophaalt met crowdfunding is niet nieuw in Nederland. Op het platform waar Frontaal de campagne draait, CrowdAboutNow, hebben al meer dan 20 microbrouwerijen hun financiering voor groei opgehaald. Maar publiekelijk aandelen uitgeven is dat wel. Zelfs in Europa zijn er maar twee brouwerijen die op deze manier financiering hebben opgehaald; de Britse brouwerij Brewdog werd bekend met hun campagne ‘equity for punks’ waarmee ze hun fans de kans gaven aandelen te kopen in hun brouwerij. Eigenaar Roel Buckens kiest bewust voor deze vorm van financieren: “We hebben bij de opstart van Frontaal heel veel gehad aan de groep mensen die vanaf het eerste uur in ons bier en onze plannen geloofden. Nu we gaan uitbreiden willen we hen de kans geven echt mede-eigenaar te worden, zodat ze in de toekomst mee kunnen profiteren van onze groei.” Uitbreiden in de Faam In de productieruimte van de voormalige snoepfabriek Faam gaat de brouwerij van Frontaal komen, het proeflokaal vestigt zich in de oude koelruimtes. Voor het proeflokaal gaat Frontaal ook samenwerken met Foodtrucks en een koffiebranderij die zich gaat vestigen in de oude fabriek. Bron:CrowdAboutNow/@FoodClicks Crowdfunding - Als eerste brouwerij in Nederland geeft de Bredase brouwerij Frontaal publiekelijk aandelen uit via een crowdfunding. Met de crowdfunding willen zij €500.000 ophalen om de brouwerij en het proeflokaal uit te breiden. De brouwerij gaat zich vestigen in de oude snoepfabriek De Faam in Breda. Dat een microbrouwerij financiering ophaalt met crowdfunding is niet nieuw in Nederland. Op het platform waar Frontaal de campagne draait, CrowdAboutNow, hebben al meer dan 20 microbrouwerijen hun financiering voor groei opgehaald. Maar publiekelijk aandelen uitgeven is dat wel. Zelfs in Europa zijn er maar twee brouwerijen die op deze manier financiering hebben opgehaald; de Britse brouwerij Brewdog werd bekend met hun campagne ‘equity for punks’ waarmee ze hun fans de kans gaven aandelen te kopen in hun brouwerij. Eigenaar Roel Buckens kiest bewust voor deze vorm van financieren: “We hebben bij de opstart van Frontaal heel veel gehad aan de groep mensen die vanaf het eerste uur in ons bier en onze plannen geloofden. Nu we gaan uitbreiden willen we hen de kans geven echt mede-eigenaar te worden, zodat ze in de toekomst mee kunnen profiteren van onze groei.” Uitbreiden in de Faam In de productieruimte van de voormalige snoepfabriek Faam gaat de brouwerij van Frontaal komen, het proeflokaal vestigt zich in de oude koelruimtes. Voor het proeflokaal gaat Frontaal ook samenwerken met Foodtrucks en een koffiebranderij die zich gaat vestigen in de oude fabriek. Bron:CrowdAboutNow/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid