‘Bubbeltjeswater uit de thuiskraan en gin tonic als snack’


Event – Een thuiskraan van het merk Grohe die licht en wat zwaarder bruisend water geeft, een frozen gin tonic-bolletje dat gegeten kan worden als koude snack en een gin-water die je als verkoelende verstuiver kunt gebruiken van Hermit. Verder aanbieders gespecialiseerd in ambachtelijk bereide vleesjus, azijn, hagelspasta en pindakaas. De Culiperslunch in de Kookfabriek in Amsterdam bood vandaag weer veel variatie. Zelfs supermarktketen Lidl gaf met het merk Delicieux acte de préseance. De Culiperslunch, is een event dat maandag voor de vijfde keer werd georganiseerd door bureau Nieuwe Haring in Haarlem en het Amsterdamse pr-bureau Pitch PR. Het event is bestemd voor bloggers, vloggers en andere foodgeïnteresseerden en biedt een aantal relaties van beide bedrijven de mogelijkheid zich te presenteren. Vast onderdeel van het event is BBQ-specialist Jord Althuizen die dit keer zijn tweede boek presenteerde en natuurlijk uitrukte met zijn rollende grill. Behandelde zijn eerste boek de beginselen van het barbecuen, zijn tweede uitgave stapt in de ‘next level’ van het grillen en laat het barbecueën zien in zijn traditionele vorm, zoals dat in Latijns Amerika nog te zien is; het verwarmen en garen van vlees in een zelfgegraven kuil of aan een kruis. Volgens Althuizen gaan we kortom de 'komende zomers wat beleven in de achtertuinen van de Fenix-wijken'. Het event biedt altijd verrassing. Zo ook de Blue Home kraan van Grohe die consumenten thuis gezuiverd, gekoeld en bruisend water levert. Vijf jaar geleden introduceerde het merk al de professionele variant, maar nu komt de kraan met 'extern station' voor het koolzuurgas en het koelen ook beschikbaar voor de thuismarkt. Daarnaast veel producten die allemaal op ambachtelijke wijze worden geproduceerd. Hagelpasta van Bommels Conserven bijvoorbeeld. Een rijk gevulde pasta met hoogwaardige chocolade Crispy’s, maar waar toch scherp is gelet op de hoeveelheid toegevoegde suiker. Of Jus de Veau, een initiatief van twee enthousiastelingen, die de vleesjus weer willen in originele staat willen terugbrengen. Verkrijgbaar in kleine kant-en-klaar-zakjes in de supermarkt, maar ook in grootverpakking bij groothandel VHC voor de foodservicemarkt. Lidl Opmerkelijk was de presentatie van Delicieux, het eigen merk van supermarktdiscounter Lidl. Vorig jaar had het bedrijf het event als bezoeker bezocht maar nu wilde de afdeling marketing van het bedrijf graag het verhaal van ‘goed en goedkoop’ graag rechtsreeks vertellen aan de belangstellenden en uiteraard de kwaliteit ook laten proeven. Lidl bestaat dit jaar twintig jaar in Nederland en heeft zich als geen ander weten te profileren in de Nederlandse markt met kwaliteitsproducten tegen zeer lage prijzen. Die kwaliteit komt niet alleen met regelmaat in allerlei producttesten naar voren, maar wordt ook bevestigd door professionele inkopers die voor diverse versartikelen, papierwaren en andere producten geregeld een bezoek aan de discounter inplannen. Jersey-rund Verder presenteerde het nieuwe zuivelmerk Holland Jersey zich. De Jersey koeien komen oorspronkelijk van het eiland Jersey. De melk van deze koeien is verkrijgbaar bij 350 Albert Heijn-vestigingen in de Volle en Halfvolle variant. Jersey melk heeft van nature 20% meer proteïne dan normale melk, is vol van smaak en schuimt goed voor een cappuccino, maar bevat toch relatief weinig vet, de Halfvolle melk bijvoorbeeld maar 1,5%. Pindakaas Andere presentaties bestonden uit gerechten uit de Indonesische keuken van Mama Makan of Conimex of juist een keur van gerechten en producten uit de Ecuadoraanse keuken. Traditioneel ook veel wijnen omdat beide pr-bureaus in die tak van sport hun oorsprong hebben. Daarnaast veel kookboeken, heel veel kookboeken.  De niches die voor de kookboeken worden opgezocht worden ook steeds talrijker. Binnenkort een kookboek over pindakaas. Waarom? Omdat pindakaas veel meer is dan broodbeleg, laat de uitgeverij (Loopvis, red) weten. ‘Het bekende pindasmeersel doet het ook buitengewoon goed als smaakmaker. In gehaktballetjes of een Thaise curry, bijvoorbeeld. Of in cheesecake, over de popcorn of in lekker brosse pindakoeken...’ Bron: @FoodClicks

Event – Een thuiskraan van het merk Grohe die licht en wat zwaarder bruisend water geeft, een frozen gin tonic-bolletje dat gegeten kan worden als koude snack en een gin-water die je als verkoelende verstuiver kunt gebruiken van Hermit. Verder aanbieders gespecialiseerd in ambachtelijk bereide vleesjus, azijn, hagelspasta en pindakaas. De Culiperslunch in de Kookfabriek in Amsterdam bood vandaag weer veel variatie. Zelfs supermarktketen Lidl gaf met het merk Delicieux acte de préseance. De Culiperslunch, is een event dat maandag voor de vijfde keer werd georganiseerd door bureau Nieuwe Haring in Haarlem en het Amsterdamse pr-bureau Pitch PR. Het event is bestemd voor bloggers, vloggers en andere foodgeïnteresseerden en biedt een aantal relaties van beide bedrijven de mogelijkheid zich te presenteren. Vast onderdeel van het event is BBQ-specialist Jord Althuizen die dit keer zijn tweede boek presenteerde en natuurlijk uitrukte met zijn rollende grill. Behandelde zijn eerste boek de beginselen van het barbecuen, zijn tweede uitgave stapt in de ‘next level’ van het grillen en laat het barbecueën zien in zijn traditionele vorm, zoals dat in Latijns Amerika nog te zien is; het verwarmen en garen van vlees in een zelfgegraven kuil of aan een kruis. Volgens Althuizen gaan we kortom de 'komende zomers wat beleven in de achtertuinen van de Fenix-wijken'. Het event biedt altijd verrassing. Zo ook de Blue Home kraan van Grohe die consumenten thuis gezuiverd, gekoeld en bruisend water levert. Vijf jaar geleden introduceerde het merk al de professionele variant, maar nu komt de kraan met 'extern station' voor het koolzuurgas en het koelen ook beschikbaar voor de thuismarkt. Daarnaast veel producten die allemaal op ambachtelijke wijze worden geproduceerd. Hagelpasta van Bommels Conserven bijvoorbeeld. Een rijk gevulde pasta met hoogwaardige chocolade Crispy’s, maar waar toch scherp is gelet op de hoeveelheid toegevoegde suiker. Of Jus de Veau, een initiatief van twee enthousiastelingen, die de vleesjus weer willen in originele staat willen terugbrengen. Verkrijgbaar in kleine kant-en-klaar-zakjes in de supermarkt, maar ook in grootverpakking bij groothandel VHC voor de foodservicemarkt. Lidl Opmerkelijk was de presentatie van Delicieux, het eigen merk van supermarktdiscounter Lidl. Vorig jaar had het bedrijf het event als bezoeker bezocht maar nu wilde de afdeling marketing van het bedrijf graag het verhaal van ‘goed en goedkoop’ graag rechtsreeks vertellen aan de belangstellenden en uiteraard de kwaliteit ook laten proeven. Lidl bestaat dit jaar twintig jaar in Nederland en heeft zich als geen ander weten te profileren in de Nederlandse markt met kwaliteitsproducten tegen zeer lage prijzen. Die kwaliteit komt niet alleen met regelmaat in allerlei producttesten naar voren, maar wordt ook bevestigd door professionele inkopers die voor diverse versartikelen, papierwaren en andere producten geregeld een bezoek aan de discounter inplannen. Jersey-rund Verder presenteerde het nieuwe zuivelmerk Holland Jersey zich. De Jersey koeien komen oorspronkelijk van het eiland Jersey. De melk van deze koeien is verkrijgbaar bij 350 Albert Heijn-vestigingen in de Volle en Halfvolle variant. Jersey melk heeft van nature 20% meer proteïne dan normale melk, is vol van smaak en schuimt goed voor een cappuccino, maar bevat toch relatief weinig vet, de Halfvolle melk bijvoorbeeld maar 1,5%. Pindakaas Andere presentaties bestonden uit gerechten uit de Indonesische keuken van Mama Makan of Conimex of juist een keur van gerechten en producten uit de Ecuadoraanse keuken. Traditioneel ook veel wijnen omdat beide pr-bureaus in die tak van sport hun oorsprong hebben. Daarnaast veel kookboeken, heel veel kookboeken.  De niches die voor de kookboeken worden opgezocht worden ook steeds talrijker. Binnenkort een kookboek over pindakaas. Waarom? Omdat pindakaas veel meer is dan broodbeleg, laat de uitgeverij (Loopvis, red) weten. ‘Het bekende pindasmeersel doet het ook buitengewoon goed als smaakmaker. In gehaktballetjes of een Thaise curry, bijvoorbeeld. Of in cheesecake, over de popcorn of in lekker brosse pindakoeken...’ Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel start zevende editie

Actie – De zevende editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel is maandag van start gegaan. Bedoeling van de actieweek is mensen laten zien hoe eenvoudig het is om zonder vlees en zuivel te leven en wat de impact daarvan is op het klimaat. Deze editie is er extra aandacht voor Gen Z en Gen Alpha. Zij worden uitgedaagd om...

Lees bericht






Verkoop Fairtrade producten stijgt met 6%

Fairtrade - In 2022 steeg de verkoop van producten met het Fairtrade keurmerk op de Nederlandse markt met 6% ten opzichte van vorig jaar. In foodproducten was de stijging 8%. Als gevolg van deze volumestijging ontvingen boeren en arbeiders in Afrika, Latijns-Amerika en Azië een hogere Fairtrade premie. De premie lag in 2022 16% hoger dan het voorgaande jaar.

Lees bericht

Lidl Beste Supermarkt van Nederland in GfK zomerrapport

Verkiezing -  Lidl is in het Zomerrapport van onderzoeksbureau GfK uitgeroepen tot 'Beste Supermarkt van Nederland'. Dit jaarlijkse rapport beoordeelt de Nederlandse supermarkten op een aantal aspecten. Lidl is overall als beste beoordeeld op het onderdeel kwaliteit en versafdelingen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid