Burger King brengt speciale Roast Whopper uit voor ‘roast’ Ali B.
Fastfood – Als warming up voor het tv-programma van 'The Comedy Central Roast of Ali B.' introduceren Burger King en Comedy Central ‘The Roast Whopper’. Deze limited edition burger komt beschikbaar in alle 67 Burger King restaurants en is een spicy- en cheesy-variant van de originele ‘flame roasted’ Whopper. Het is de eerste keer dat in de aanloop van een ‘roast’ er een speciale burger wordt uitgebracht door Burger King. Bij een roast wordt de hoofdrolspeler door tal van personen verbaal scherp afgebrand. Eerdere kandidaten van een ‘roast’ zijn onder meer geweest Gordon en John de Mol jr. Met ‘mean jalapenos’, ‘hot chilli sauce’, ‘angry onions’, 'pepperjack cheese' en een ‘cheesy’ bun is volgens Burger King de juiste combinatie gevonden om met de originele flamed grilled burger uitdrukking te geven aan de opzet van het programma. Speciaal voor deze gelegenheid wordt de limited edition burger geintroduceerd met de tagline ‘We only flame roast the ones we love...’ Partnership The Roast Whopper is het resultaat van een partnership tussen Burger King, RTL BrandDeli en Viacom Advanced Marketing Solutions. Vanuit deze combinatie worden verschillende activaties opgezet. Esther van de Graaf, Marketing Manager Burger King Nederland: “Burger King en The Comedy Central Roast passen goed bij elkaar en ik ben trots dat we naast deze product lancering kunnen samenwerken op het gebied van talent, content-creatie en content distributie.” The Comedy Central Roast of Ali B. wordt uitgezonden op 17 december op Comedy Central. Bron: @FoodClicks Fastfood – Als warming up voor het tv-programma van 'The Comedy Central Roast of Ali B.' introduceren Burger King en Comedy Central ‘The Roast Whopper’. Deze limited edition burger komt beschikbaar in alle 67 Burger King restaurants en is een spicy- en cheesy-variant van de originele ‘flame roasted’ Whopper. Het is de eerste keer dat in de aanloop van een ‘roast’ er een speciale burger wordt uitgebracht door Burger King. Bij een roast wordt de hoofdrolspeler door tal van personen verbaal scherp afgebrand. Eerdere kandidaten van een ‘roast’ zijn onder meer geweest Gordon en John de Mol jr. Met ‘mean jalapenos’, ‘hot chilli sauce’, ‘angry onions’, 'pepperjack cheese' en een ‘cheesy’ bun is volgens Burger King de juiste combinatie gevonden om met de originele flamed grilled burger uitdrukking te geven aan de opzet van het programma. Speciaal voor deze gelegenheid wordt de limited edition burger geintroduceerd met de tagline ‘We only flame roast the ones we love...’ Partnership The Roast Whopper is het resultaat van een partnership tussen Burger King, RTL BrandDeli en Viacom Advanced Marketing Solutions. Vanuit deze combinatie worden verschillende activaties opgezet. Esther van de Graaf, Marketing Manager Burger King Nederland: “Burger King en The Comedy Central Roast passen goed bij elkaar en ik ben trots dat we naast deze product lancering kunnen samenwerken op het gebied van talent, content-creatie en content distributie.” The Comedy Central Roast of Ali B. wordt uitgezonden op 17 december op Comedy Central. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Plant-based burger bij Duitse Burger King goedkoper dan vleesvariant
Formulenieuws – Een op de vijf verkochte burgers bij Burger King Duitsland is al plant-based, maar nu gaat de fastfoodketen bij onze oosterburen de prijs van de burgers ook nog eens lager maken dan de vleesvariant. Doel van de prijsverlaging is de plantaardige variant voor zoveel mogelijk mensen bereikbaar maken.
Lees berichtTomra introduceert de ‘slimme prullenbak’ SmartBin
Introductie – Emballagefabrikant Tomra en Tikkie introduceren op de Horecava de SmartBin. Bij deze ‘slimme prullenbak’ kunnen gasten van horeca- en fastfoodketens zelf hun herbruikbare bekers inleveren en het betaalde statiegeld via een Tikkie QR-code direct op hun rekening laten storten.
Lees berichtDe Vegetarische Slager opent grootste plantaardige slagerij
Actie - De Vegetarische Slager heeft op Dierendag de grootste plantaardige slagerij geopend. Het is tevens de 13e verjaardag van het merk. De slagerij, die vijf dagen per week open is, is gevestigd aan de Pannekoekstraat 18A in Rotterdam.
Lees berichtSubway meeste vegan opties van grote fastfood ketens
Analyse - In Nederland heeft Subway de meeste vegan opties van alle grote fastfoodketens. Bij deze lunchformule is 12% van de hoofdgerechten helemaal plantaardig te bestellen. Ook bieden ze iedere woensdag de ‘Vegan Supreme’ patty op basis van quinoa en kikkererwten aan als ‘Sub of the Day’.
Lees berichtBurger King en De Vegetarische Slager komen met Veggie Pack(t)
Actie – Om de 'Nationale Week Zonder Vlees en Zuivel' te vieren lanceren Burger King en De Vegetarische Slager de Veggie Pack(t) link. Met deze actie nodigen zij consumenten uit om een pact te sluiten door een veggie-variant uit te proberen van iemands favoriete vleesburger.
Lees berichtBurger King opent vegan-locatie op Leicester Square
Buitenland – Burger King heeft in de flagship store op Leicester Square in Londen een volledig vegan restaurant geopend. Voor een pilot-periode van een maand spelen op deze locatie producten zoals de Plant-based Whopper en Vegan Royale de hoofdrol. Daarnaast zijn er 15 nieuwe vegan items aan het menu toegevoegd.
Lees bericht