Buurt in Amsterdam Nieuw-West ontwikkelt eigen horeca hotspot


Horeca - Op het voormalige buitenterrein van het Sloterparkbad in Amsterdam Nieuw-West ontwikkelen bewoners samen met professionals een eigen horeca hotspot. Bovenop de voormalige pierenbadjes verrijst begin volgend jaar een nieuw café-restaurant, genaamd Hotel Buiten. Op het terrein van de voormalige pierenbadjes van het Sloterparkbad zijn de buurtbewoners in 2012 begonnen met een café in een bouwkeet. Na vier jaar vinden zij het tijd om het initiatief door te ontwikkelen tot een volwaardig caférestaurant. Ook omdat de versleten bouwkeet de afgelopen vier jaar een begrip geworden tot ver buiten de grenzen van Amsterdam Nieuw-West. “Koken in kampeerachtige omstandigheden is misschien romantisch, maar niet altijd gemakkelijk”, aldus uitbater Vijay. “Het horeca aanbod in Amsterdam Nieuw-West is nog niet zo divers als in de andere delen van de stad, de behoefte hieraan hebben we de afgelopen jaren sterk gevoeld.” Het nieuwe café-restaurant is ontworpen door zestig buurtbewoners. Om het ontwerp daadwerkelijk te kunnen bouwen geeft stichting Hotel Buiten aandelen uit; inmiddels zijn 40 aandeelhouders ingestapt met een totaalwaarde van €50.000 euro. Daarnaast is de stichting bij crowdfunder CrowdAboutNow een campagne begonnen om nog €80.000 op te halen; dankzij 76 investeerders is daar al €69.604 aan crowdfunding opgehaald. “Nu we willen groeien merken we dat ook buiten de buurt veel interesse is voor deze groene plek in de stad, dat ook zij willen investeren in het plan geeft ontzettend veel energie om Hotel Buiten te laten slagen”, aldus initiatiefnemer Jeroen. Hotel Buiten heeft nog 17 dagen om de resterende €10.396 binnen te halen. In de crowdfunding wordt gewerkt met buurtgebonden rewards zoals een Sloterplasontbijt, romantisch diner of rondleiding door Nieuw-West, of zaken als het afnemen van een gepersonaliseerde barkruk met naamvermelding, maar zonder garantie dat die wordt vrijgehouden. Bron: CrowdAboutNow/@FoodClicks Horeca - Op het voormalige buitenterrein van het Sloterparkbad in Amsterdam Nieuw-West ontwikkelen bewoners samen met professionals een eigen horeca hotspot. Bovenop de voormalige pierenbadjes verrijst begin volgend jaar een nieuw café-restaurant, genaamd Hotel Buiten. Op het terrein van de voormalige pierenbadjes van het Sloterparkbad zijn de buurtbewoners in 2012 begonnen met een café in een bouwkeet. Na vier jaar vinden zij het tijd om het initiatief door te ontwikkelen tot een volwaardig caférestaurant. Ook omdat de versleten bouwkeet de afgelopen vier jaar een begrip geworden tot ver buiten de grenzen van Amsterdam Nieuw-West. “Koken in kampeerachtige omstandigheden is misschien romantisch, maar niet altijd gemakkelijk”, aldus uitbater Vijay. “Het horeca aanbod in Amsterdam Nieuw-West is nog niet zo divers als in de andere delen van de stad, de behoefte hieraan hebben we de afgelopen jaren sterk gevoeld.” Het nieuwe café-restaurant is ontworpen door zestig buurtbewoners. Om het ontwerp daadwerkelijk te kunnen bouwen geeft stichting Hotel Buiten aandelen uit; inmiddels zijn 40 aandeelhouders ingestapt met een totaalwaarde van €50.000 euro. Daarnaast is de stichting bij crowdfunder CrowdAboutNow een campagne begonnen om nog €80.000 op te halen; dankzij 76 investeerders is daar al €69.604 aan crowdfunding opgehaald. “Nu we willen groeien merken we dat ook buiten de buurt veel interesse is voor deze groene plek in de stad, dat ook zij willen investeren in het plan geeft ontzettend veel energie om Hotel Buiten te laten slagen”, aldus initiatiefnemer Jeroen. Hotel Buiten heeft nog 17 dagen om de resterende €10.396 binnen te halen. In de crowdfunding wordt gewerkt met buurtgebonden rewards zoals een Sloterplasontbijt, romantisch diner of rondleiding door Nieuw-West, of zaken als het afnemen van een gepersonaliseerde barkruk met naamvermelding, maar zonder garantie dat die wordt vrijgehouden. Bron: CrowdAboutNow/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid