Carrefour opent caféconcept met maaltijdoplossingen
Formulenieuws – De Belgische supermarktketen Carrefour heeft deze week een nieuw concept geopend in de Carrefour Market in Belle-Île: Carrefour Café. In deze ruimte van 85 vierkante meter vindt de bezoeker een ruime keuze aan maaltijdoplossingen voor elk moment van de dag. Carrefour wil op die manier inspelen op de groeiende vraag naar maaltijden om buitenshuis te nuttigen. Een groot deel van de maaltijden, die worden aangeboden in het café, wordt ter plaatse bereid, met lokale producten. Het aanbod aan snelle maaltijdoplossingen wordt hier gegroepeerd aangeboden. Het assortiment bestaat uit salades, belegde broodjes, verse quiches bereid door een lokale aanbieder, sushi’s en een lijn producten onder de naam Carrefour Lunch Time. Carrefour start met het gemaksconcept omdat ook in België steeds meer consumenten zoeken naar gemaksproducten voor elk moment van de dag tegen betaalbare prijzen. De supermarktketen wil met het Caféconcept een brug slaan tussen de supermarkt en het restaurant. Alle maaltijden kunnen daarom ook ter plekke worden gegeten. Voor de klanten zijn ook voorzieningen aangebracht waar bezoekers hun telefoons kunnen opladen, gratis wifi tot hun beschikking hebben en bereide maaltijden kunnen opwarmen in magnetrons. Carrefour gaat nog dit jaar het caféconcept ook uitrollen naar andere locaties. Bron: @FoodClicks Formulenieuws – De Belgische supermarktketen Carrefour heeft deze week een nieuw concept geopend in de Carrefour Market in Belle-Île: Carrefour Café. In deze ruimte van 85 vierkante meter vindt de bezoeker een ruime keuze aan maaltijdoplossingen voor elk moment van de dag. Carrefour wil op die manier inspelen op de groeiende vraag naar maaltijden om buitenshuis te nuttigen. Een groot deel van de maaltijden, die worden aangeboden in het café, wordt ter plaatse bereid, met lokale producten. Het aanbod aan snelle maaltijdoplossingen wordt hier gegroepeerd aangeboden. Het assortiment bestaat uit salades, belegde broodjes, verse quiches bereid door een lokale aanbieder, sushi’s en een lijn producten onder de naam Carrefour Lunch Time. Carrefour start met het gemaksconcept omdat ook in België steeds meer consumenten zoeken naar gemaksproducten voor elk moment van de dag tegen betaalbare prijzen. De supermarktketen wil met het Caféconcept een brug slaan tussen de supermarkt en het restaurant. Alle maaltijden kunnen daarom ook ter plekke worden gegeten. Voor de klanten zijn ook voorzieningen aangebracht waar bezoekers hun telefoons kunnen opladen, gratis wifi tot hun beschikking hebben en bereide maaltijden kunnen opwarmen in magnetrons. Carrefour gaat nog dit jaar het caféconcept ook uitrollen naar andere locaties. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Carrefour opent nieuwe miniwinkel Carrefour BuyBye
Buitenland – Carrefour opent woensdag in het Belgische Zaventem een nieuw shopconcept onder de naam Carrefour BuyBye. In deze kleine winkel van 18 m2, die hoofdzakelijk voorzien is van koelautomaten, kunnen klanten vooral terecht voor last-minute boodschappen.
Lees berichtThuisbezorgd en flitsbezorger Flink gaan samenwerken
Samenwerking - Thuisbezorgd breidt haar aanbod in boodschappen bezorgen verder uit met online bezorgdienst Flink. Vanaf nu kunnen Nederlandse consumenten verse producten en dagelijkse boodschappen van Flink bestellen via Thuisbezorgd.
Lees berichtBelgische editie van ‘Nederlandse Week Zonder Vlees’ van start
Actie - Stichting Nationale Week Zonder Vlees van Isabel Boerdam start maandag de eerste ‘Week Zonder Vlees-campagne’ in België. België is het eerste land waar de in Nederland campagne naartoe gaat als onderdeel van haar Europese uitrol. Gesteund door de Europese Unie gaat de Week Zonder Vlees de komende jaren naar Denemarken (2024), Duitsland (2024), Spanje (2025) en Oostenrijk (2026). De ambitie is om...
Lees berichtLevensmiddelenbeurs Anuga 2023 overtreft alle verwachtingen
Vakbeurzen - Met 140.000 vakbezoekers uit 200 landen en zo’n 7.900 exposanten uit 118 landen heeft de Anuga 2023 zich overtroffen. Het aandeel buitenlandse exposanten bedroeg 94 procent en met 80 procent was er een recordaandeel buitenlandse bezoekers.
Lees berichtCarrefour België test bezorging met zelfrijdende bezorgrobot
Bezorging - Carrefour België gaat op Corporate Village in Zaventem, het terrein waar het hoofdkantoor is gevestigd, een test houden met een zelfrijdende bezorgrobot. De robot is van DELIVERS.AI en uitgerust met kunstmatige intelligentie.
Lees berichtEG Group opent tweede Burger King in Nederland
Formulenieuws - EG Group, één van de grootste onafhankelijke uitbaters van onder andere tankstations in Europa, opent haar tweede Burger King restaurant in Beesd. Eerder opende het netwerk van EG Group een Burger King in Venlo.
Lees bericht