Consument alleen duurzaam als het uitkomt


Onderzoek – Duurzaamheid is in. Niet alleen onder bedrijven, maar ook consumenten vinden het belangrijk. Tenminste, als het hen uitkomt. Geld vormt vaak het grootste struikelblok. Dat blijkt uit het Nationaal Duurzaamheidsonderzoek door ’1 Miljoen Druppels’, een initiatief om uiteindelijk een miljoen mensen bewuster te maken van hun eigen bijdrage aan een beter milieu. Zij ondervroegen 914 personen, maar liefst 93 procent daarvan vindt duurzaamheid belangrijk. Als het erop aankomt, zegt echter slechts 67 procent van zichzelf dat hij of zij duurzaam leeft. Een nog lager percentage, 54 procent, zegt meer te willen betalen voor groene producten. In de praktijk blijkt slechts een fractie van de consumenten dat concreet te doen.   Bron: De Telegraaf

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid