Consument kiest vaker voor biologisch


Biologisch - Bijna de helft van de mensen die biologisch koopt, doet dit steeds vaker dan voorheen. Bewuster omgaan met het milieu (56%) en het ruimere assortiment (50%) zijn daarbij de grootste drijfveren. Dat blijkt uit onderzoek van Ruigrok NetPanel in opdracht van Bionext, ketenorganisatie voor de biologische sector. Uit het onderzoek blijkt dat ruim 70 van de consumenten weleens biologisch koopt. Naast milieu en het groter worden assortiment zijn ook gezondheid (24%) en smaak (18%) zijn redenen voor consumenten om biologisch te kopen. Een campagne, die binnenkort van start gaat moet nog meer mensen aanzetten biologisch te kopen. “Door te laten zien hoe biologisch binnen een duurzame en bewuste lifestyle past, willen we de keuze voor biologisch nog vanzelfsprekender maken”, aldus Marleen Meijers, Manager Marketing & Communicatie bij Bionext. ‘Bio lekker voor je’ Door biologische producten te kopen doe je niet alleen iets goeds voor de wereld, maar ook voor jezelf. Dat is de hoofdboodschap van de campagne ‘Bio lekker voor je’. De campagne, die mede gefinancierd is door de Europese Unie, legt uit waarom biologisch een goede keuze is. Bron: @FoosClicks Biologisch - Bijna de helft van de mensen die biologisch koopt, doet dit steeds vaker dan voorheen. Bewuster omgaan met het milieu (56%) en het ruimere assortiment (50%) zijn daarbij de grootste drijfveren. Dat blijkt uit onderzoek van Ruigrok NetPanel in opdracht van Bionext, ketenorganisatie voor de biologische sector. Uit het onderzoek blijkt dat ruim 70 van de consumenten weleens biologisch koopt. Naast milieu en het groter worden assortiment zijn ook gezondheid (24%) en smaak (18%) zijn redenen voor consumenten om biologisch te kopen. Een campagne, die binnenkort van start gaat moet nog meer mensen aanzetten biologisch te kopen. “Door te laten zien hoe biologisch binnen een duurzame en bewuste lifestyle past, willen we de keuze voor biologisch nog vanzelfsprekender maken”, aldus Marleen Meijers, Manager Marketing & Communicatie bij Bionext. ‘Bio lekker voor je’ Door biologische producten te kopen doe je niet alleen iets goeds voor de wereld, maar ook voor jezelf. Dat is de hoofdboodschap van de campagne ‘Bio lekker voor je’. De campagne, die mede gefinancierd is door de Europese Unie, legt uit waarom biologisch een goede keuze is. Bron: @FoosClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Private Labelbeurs PLMA vult negen RAI-hallen met food

Vakbeurzen - Ruim 2.950 exposanten uit 70 landen gaan op 28 en 29 mei de beurshallen vullen van de RAI in Amsterdam. Negen hallen van het Amsterdam Convention Centre worden in beslag genomen door de foodbedrijven. De PLMA is daarmee de grootste foodvakbeurs in Nederland.

Lees bericht


Royal Swinkels introduceert biologisch gebrouwen FreeBrew

Introductie - Royal Swinkels introduceert een caloriearme craft soda op basis van mout. FreeBrew is gemaakt van biologische ingrediënten en mouten van gerst, haver, tarwe en spelt. De alcoholvrije dorstlesser doorloopt hetzelfde brouwproces als bier, zonder dat er alcohol wordt gevormd, en komt in de smaken bloedsinaasappel, citroen en framboos.

Lees bericht

Leev wil vaart maken met verduurzaming

Verduurzamen - Het biologische merk Leev heeft zichzelf ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen gesteld. Het merk dat voedzame alternatieven voor ontbijt, lunch en tussendoortjes levert, is sinds begin dit jaar klimaatneutraal in haar eigen operatie. Leev streeft nu naar 35% reductie in haar zogenaamde Scope 3 emissies in 2030. Tevens is het bezig met het behalen van het B Corp certificaat.

Lees bericht

HAK stapt met nog eens drie groenten over op biologisch

Introductie - Na de rode bieten stapt HAK bij de volgende oogst volledig over op biologische teelt van sperziebonen, boerenkool en witte kool (zuurkool) van Nederlandse bodem. Hiermee zet de groente- en peulvruchtenfabrikant de volgende stap in het behalen van de biologische ambitie, die het bedrijf vorig jaar aankondigde.

Lees bericht


AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid