Convenience Concept opent de eerste Kansspelclub-winkel

General manager Gerrit van Oosten wil dat ondernemers duidelijke keuzes maken

Gemaksformat – De Kansspelclub, een format van Convenience Concept, opende deze week in Amstelveen de eerste winkel onder de CIGO-formule. In de winkel wordt  voornamelijk ingezet op kansspelen (de destination, red.), aangevuld met de categorieën  die passen bij een buurtwinkel.

Kansspelclub CIGO de Posthoorn in Amstelveen behoort tot de top van Nederland in kansspelen en is wil die positie de komende jaren behouden en verstevigen. Vandaar dat de winkel werd verbouwd en aangepast en duidelijk koos voor een herkenbare distination.

General Manager Gerrit van Oosten liet er in zijn toespraak geen misverstand over bestaan over welke keuzes ondernemers moeten maken willen zij voldoende perspectief blijven houden: “Als ondernemer moet je ergens voor kiezen waar je de beste in wilt zijn. Kies voor de categorie waar je passie ligt en stel die centraal, of dit nu Kansspelen of juist Cadeauartikelen zijn. Niet kiezen, is het risico lopen dat je door consumenten gezien wordt als de volgende V&D; een aardige winkel, maar op basis van onderscheidend vermogen wel eentje zonder bestaansrecht”, aldus Van Oosten.

IQOS

De winkel aan de Van der Hooplaan in Amstelveen heeft daarom gekozen voor een nieuw interieur, waarin kansspelen centraal staan. Ook is er een volledig ingerichte IQOS-Module van Philip Morris  waar de roker tekst en uitleg krijgt over betere alternatieven ten opzichten van de sigaret. In vergelijking met het roken van reguliere tabaksproducten, is het gebruik van IQOS  minder schadelijk voor de gezondheid omdat de tabak niet verbrandt, maar wordt verhit.

Speerpunten

Een volwaardig assortiment tijdschriften, cadeauartikelen en een uitgebreide wenskaartenhoek zijn in de winkel nog steeds terug te vinden. De winkel heeft echter als speerpunt kansspelen gekozen, dat is dan ook de wereld waar je je in waant zodra je de winkel binnenstapt. Ondernemers die zich juist op andere segmenten willen richten, krijgen in de shopuitwerking meer ruimte voor presentaties van en focus op die assortimentsgroepen. De speerpunten worden nadrukkelijker naar voren gebracht, wat veel meer duidelijkheid geeft voor de consument.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek