Convenience Concept opent de eerste Kansspelclub-winkel
Gemaksformat – De Kansspelclub, een format van Convenience Concept, opende deze week in Amstelveen de eerste winkel onder de CIGO-formule. In de winkel wordt voornamelijk ingezet op kansspelen (de destination, red.), aangevuld met de categorieën die passen bij een buurtwinkel. Kansspelclub CIGO de Posthoorn in Amstelveen behoort tot de top van Nederland in kansspelen en is wil die positie de komende jaren behouden en verstevigen. Vandaar dat de winkel werd verbouwd en aangepast en duidelijk koos voor een herkenbare distination. General Manager Gerrit van Oosten liet er in zijn toespraak geen misverstand over bestaan over welke keuzes ondernemers moeten maken willen zij voldoende perspectief blijven houden: “Als ondernemer moet je ergens voor kiezen waar je de beste in wilt zijn. Kies voor de categorie waar je passie ligt en stel die centraal, of dit nu Kansspelen of juist Cadeauartikelen zijn. Niet kiezen, is het risico lopen dat je door consumenten gezien wordt als de volgende V&D; een aardige winkel, maar op basis van onderscheidend vermogen wel eentje zonder bestaansrecht”, aldus Van Oosten. IQOS De winkel aan de Van der Hooplaan in Amstelveen heeft daarom gekozen voor een nieuw interieur, waarin kansspelen centraal staan. Ook is er een volledig ingerichte IQOS-Module van Philip Morris waar de roker tekst en uitleg krijgt over betere alternatieven ten opzichten van de sigaret. In vergelijking met het roken van reguliere tabaksproducten, is het gebruik van IQOS minder schadelijk voor de gezondheid omdat de tabak niet verbrandt, maar wordt verhit. Speerpunten Een volwaardig assortiment tijdschriften, cadeauartikelen en een uitgebreide wenskaartenhoek zijn in de winkel nog steeds terug te vinden. De winkel heeft echter als speerpunt kansspelen gekozen, dat is dan ook de wereld waar je je in waant zodra je de winkel binnenstapt. Ondernemers die zich juist op andere segmenten willen richten, krijgen in de shopuitwerking meer ruimte voor presentaties van en focus op die assortimentsgroepen. De speerpunten worden nadrukkelijker naar voren gebracht, wat veel meer duidelijkheid geeft voor de consument. Bron: @FoodClicks Gemaksformat – De Kansspelclub, een format van Convenience Concept, opende deze week in Amstelveen de eerste winkel onder de CIGO-formule. In de winkel wordt voornamelijk ingezet op kansspelen (de destination, red.), aangevuld met de categorieën die passen bij een buurtwinkel. Kansspelclub CIGO de Posthoorn in Amstelveen behoort tot de top van Nederland in kansspelen en is wil die positie de komende jaren behouden en verstevigen. Vandaar dat de winkel werd verbouwd en aangepast en duidelijk koos voor een herkenbare distination. General Manager Gerrit van Oosten liet er in zijn toespraak geen misverstand over bestaan over welke keuzes ondernemers moeten maken willen zij voldoende perspectief blijven houden: “Als ondernemer moet je ergens voor kiezen waar je de beste in wilt zijn. Kies voor de categorie waar je passie ligt en stel die centraal, of dit nu Kansspelen of juist Cadeauartikelen zijn. Niet kiezen, is het risico lopen dat je door consumenten gezien wordt als de volgende V&D; een aardige winkel, maar op basis van onderscheidend vermogen wel eentje zonder bestaansrecht”, aldus Van Oosten. IQOS De winkel aan de Van der Hooplaan in Amstelveen heeft daarom gekozen voor een nieuw interieur, waarin kansspelen centraal staan. Ook is er een volledig ingerichte IQOS-Module van Philip Morris waar de roker tekst en uitleg krijgt over betere alternatieven ten opzichten van de sigaret. In vergelijking met het roken van reguliere tabaksproducten, is het gebruik van IQOS minder schadelijk voor de gezondheid omdat de tabak niet verbrandt, maar wordt verhit. Speerpunten Een volwaardig assortiment tijdschriften, cadeauartikelen en een uitgebreide wenskaartenhoek zijn in de winkel nog steeds terug te vinden. De winkel heeft echter als speerpunt kansspelen gekozen, dat is dan ook de wereld waar je je in waant zodra je de winkel binnenstapt. Ondernemers die zich juist op andere segmenten willen richten, krijgen in de shopuitwerking meer ruimte voor presentaties van en focus op die assortimentsgroepen. De speerpunten worden nadrukkelijker naar voren gebracht, wat veel meer duidelijkheid geeft voor de consument. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
NSO Retail en Spotlight lanceren nieuwe beurs: SPOT ON RETAIL
Vakbeurzen - NSO Retail en Spotlight Events slaan de handen in één en lanceren een nieuw vakbeurs voor de non-food retail: SPOT ON RETAIL. Een beurs waar exposanten, brancheverenigingen, vakmedia, winkelformules, zoals Bruna, Blz./Libris, Readshop, CIGO, Giftclub, Primera en Tabac & Gifts en retailondernemers samenkomen om elkaar te ontmoeten, kennis te delen, inspiratie op te doen en producten in te...
Lees berichtTweede SPOT-locatie opent in Bennebroek
Formulenieuws – SPOT opende onlangs een tweede locatie in Nederland. Het winkelconcept van Convenience Concept in Bennebroek is een franchise winkelconcept primair gericht op de verkoop van tabak met daarnaast een assortiment kansspelen en dagbladen.
Lees berichtVan Oosten over Giftclub: “Cadeaumarkt biedt groeikansen”
Formulenieuws - “Dit is nou een échte cadeauwinkel,” laat Gerrit van Oosten weten als hij de nieuwe Giftclub Flagshipstore toont in het Hof van Spaland in Schiedam. “Deze winkel nodigt je uit om even lekker te gaan rondsnuffelen en voelt als een échte authentieke cadeauwinkel.”
Lees berichtCIGO Osdorpplein beste verkooppunt Nederlandse Loterij
Awards - CIGO John & Wim aan het Osdorppplein in Amsterdam is de winnaar geworden van de Retail Awards van Nederlandse Loterij. De locatie van beide ondernemers werd uitgeroepen tot het beste verkooppunt van het loterijbedrijf. De CIGO-locatie in de hoofdstad verkocht van alle ruim 6.300 winkels de meeste producten van Nederlandse Loterij in 2018. Niels Onkenhout, algemeen directeur Nederlandse Loterij over de...
Lees berichtToekomst van tabaksverkopers centraal op NSO-Relatiedag
Tabak - Hoe verdien ik over vijf jaar mijn boterham en hoe moet ik als tabaksondernemer binnen een maatschappelijke omgeving, die steeds meer neigt naar een rookvrije samenleving, overleven? Die twee vragen stonden centraal bij de NSO Relatiedag vandaag in de Expo in Houten, die ondanks het fraaie weer toch redelijk goed werd bezocht. De NSO behartigt de collectieve belangen...
Lees bericht