De Haan gaat toekomst-bestendige tankstationlocaties neerzetten


Petrol - De helft van de tankstations in Nederland is onbemand, maar toch neemt de behoefte aan consumptie onderweg toe. Dit klinkt tegenstrijdig, maar opvallend genoeg vormt deze redenering de basis voor De Haan Minerale Oliën om de 85 bemande tankstations die het in ons land heeft te voorzien van toekomstbestendige shops. Dit jaar worden er drie omgebouwd: twee aan de binnenwegen en een langs de snelweg. “De huidige tankstations zijn simpelweg niet relevant genoeg voor de meeste mensen”, laat Ulrich Knieling van De Haan weten in de verschenen editie van @FoodClicks. Knieling is als zelfstandig adviseur aangetrokken om de tankstations van het Oosterhoutse oliebedrijf te moderniseren. “De meeste stations sluiten de shop omdat een bemand station niet meer renderend is. Maar als je voorziet in een behoefte voor de reiziger en voor de buurt waarin je gevestigd bent, is sluiting niet aan de orde.” Knieling werkte eerder bij Total Nederland en groothandel Lekkerland. Samen met category manager Arnold-Willem de Haan heeft hij een team samengesteld met een analist, merchandisers en categoriedeskundigen dat de komende jaren de ombouw en begeleiding van medewerkers van alle De Haan-locaties gaat verzorgen. Behoefte De invulling van de nog om te bouwen nieuwe tankstations aan de Meppelweg in Den Haag, de vestiging in Hendrik Ido Amacht en de snelweglocatie De Stroe krijgen in sfeer en inrichting een herkenbare vergelijking, maar worden qua invulling verschillend. Want dat is de kern van de nieuwe aanpak bij De Haan. Per locatie wordt gekeken wat er in de buurt zit en waaraan behoefte bestaat bij de reizigers en de omgeving. Op die manier zijn wel twintig verschillende elementen modulair binnen het concept te plaatsen. Pijlers Het nieuwe modulaire concept van De Haan steunt wel steeds op drie pijlers: personeel, foodservice en koffie. En ook in die volgorde. Knieling: “Personeel is het belangrijkste, want zij moeten het gehele concept vertalen naar de klant. Ze moeten vanuit hun horecagevoel de gast alle gastvrijheid bieden die denkbaar is.” Voor de foodservice-elementen hebben Knieling en De Haan zich laten inspireren door de foodhallen in Amsterdam, de vernieuwde horeca-afdeling binnen De Bijenkorf en de horecalocaties van Down Town Gourmet Market in Eindhoven van Hans Snoeijen. De units die staan ingetekend zijn laagdrempelig, open en zijn afhankelijk van de wensen op een locatie schakelbaar. In totaal zijn er zo’n 22 modules beschikbaar, van pizza’s tot tosti’s en van een ballenbar tot hamburgers die onder de koepelnaam Tony’s naast elkaar geplaatst kunnen worden. Tony’s was als naam bij De Haan al eerder in gebruik voor een vernieuwend verblijfsconcept, dat op drie locaties werd uitgeprobeerd, maar het niet redde, omdat er te weinig aansluiting was met de behoefte en omgeveing. Met  de nieuwe Tony’s wil De Haan toekomstbestendige tankstationlocaties inrichten. Knieling verwacht daarmee zelfs het aantal bemande stations verder te kunnen uitbreiden. Lees het volledige interview met Ulrich Knieling en Arnold-Willem de Haan in de recent verschenen uitgave van @FoodClicks. Geen abonnee? Meld je hier aan. Bron: @FoodClicks Petrol - De helft van de tankstations in Nederland is onbemand, maar toch neemt de behoefte aan consumptie onderweg toe. Dit klinkt tegenstrijdig, maar opvallend genoeg vormt deze redenering de basis voor De Haan Minerale Oliën om de 85 bemande tankstations die het in ons land heeft te voorzien van toekomstbestendige shops. Dit jaar worden er drie omgebouwd: twee aan de binnenwegen en een langs de snelweg. “De huidige tankstations zijn simpelweg niet relevant genoeg voor de meeste mensen”, laat Ulrich Knieling van De Haan weten in de verschenen editie van @FoodClicks. Knieling is als zelfstandig adviseur aangetrokken om de tankstations van het Oosterhoutse oliebedrijf te moderniseren. “De meeste stations sluiten de shop omdat een bemand station niet meer renderend is. Maar als je voorziet in een behoefte voor de reiziger en voor de buurt waarin je gevestigd bent, is sluiting niet aan de orde.” Knieling werkte eerder bij Total Nederland en groothandel Lekkerland. Samen met category manager Arnold-Willem de Haan heeft hij een team samengesteld met een analist, merchandisers en categoriedeskundigen dat de komende jaren de ombouw en begeleiding van medewerkers van alle De Haan-locaties gaat verzorgen. Behoefte De invulling van de nog om te bouwen nieuwe tankstations aan de Meppelweg in Den Haag, de vestiging in Hendrik Ido Amacht en de snelweglocatie De Stroe krijgen in sfeer en inrichting een herkenbare vergelijking, maar worden qua invulling verschillend. Want dat is de kern van de nieuwe aanpak bij De Haan. Per locatie wordt gekeken wat er in de buurt zit en waaraan behoefte bestaat bij de reizigers en de omgeving. Op die manier zijn wel twintig verschillende elementen modulair binnen het concept te plaatsen. Pijlers Het nieuwe modulaire concept van De Haan steunt wel steeds op drie pijlers: personeel, foodservice en koffie. En ook in die volgorde. Knieling: “Personeel is het belangrijkste, want zij moeten het gehele concept vertalen naar de klant. Ze moeten vanuit hun horecagevoel de gast alle gastvrijheid bieden die denkbaar is.” Voor de foodservice-elementen hebben Knieling en De Haan zich laten inspireren door de foodhallen in Amsterdam, de vernieuwde horeca-afdeling binnen De Bijenkorf en de horecalocaties van Down Town Gourmet Market in Eindhoven van Hans Snoeijen. De units die staan ingetekend zijn laagdrempelig, open en zijn afhankelijk van de wensen op een locatie schakelbaar. In totaal zijn er zo’n 22 modules beschikbaar, van pizza’s tot tosti’s en van een ballenbar tot hamburgers die onder de koepelnaam Tony’s naast elkaar geplaatst kunnen worden. Tony’s was als naam bij De Haan al eerder in gebruik voor een vernieuwend verblijfsconcept, dat op drie locaties werd uitgeprobeerd, maar het niet redde, omdat er te weinig aansluiting was met de behoefte en omgeveing. Met  de nieuwe Tony’s wil De Haan toekomstbestendige tankstationlocaties inrichten. Knieling verwacht daarmee zelfs het aantal bemande stations verder te kunnen uitbreiden. Lees het volledige interview met Ulrich Knieling en Arnold-Willem de Haan in de recent verschenen uitgave van @FoodClicks. Geen abonnee? Meld je hier aan. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid