De Tweede Jeugd wil met tosti’s supermarkt in


Voedselverspilling – Sommige Amsterdammers bestempelen de tosti’s van De Tweede Jeugd als de lekkerste van Amsterdam, maar dat komt wellicht ook door het feit dat de initiatiefnemers als doel hebben met de tosti’s zoveel mogelijk oud brood te redden. Om zoveel mogelijk te redden van de 400.000 broden die dagelijks de prullenbak in gaan, willen de initiatiefnemers nu het supermarktkanaal in. Bijna twee jaar geleden startte Tweede Jeugd aan de Jan Evertsenstraat in een voormalige juwelierszaak. Toen ze daar weg moesten vanwege klachten van andere bedrijven over concurrentievervalsing, weken ze uit naar een ‘pipowagen’ op het Mercatorplein. Maar met de winter in aantocht werd uiteindelijk een meer vast locatie gevonden in hun eigen tostibar op de NDSM-werf. Crowdfunding 14.000 broden hebben zij op de verschillende locaties inmiddels omgetoverd tot nieuwe producten, maar die aantallen zijn niet hoog genoeg. Om nog meer brood te redden maakt De Tweede Jeugd zich nu op voor de stap naar de supermarkt. “Supermarkten vragen al tijden of we deze stap willen zetten. Nu zijn wij er ook klaar voor”, aldus mede-eigenaar Benjamin Namane. “Mensen willen onze tosti’s zelf in de pan kunnen gooien voor bij de lunch, als tussendoortje of na een avondje stappen. Op deze manier kunnen we dagelijks misschien wel anderhalf keer zoveel broden redden.” De eigenaars hopen met behulp van crowdfunding de nodige investeringen te kunnen doen om deze stap te zetten. Wanneer de tosti’s bij de supermarkten liggen is nog niet bekend. Bron: @FoodClicks Voedselverspilling – Sommige Amsterdammers bestempelen de tosti’s van De Tweede Jeugd als de lekkerste van Amsterdam, maar dat komt wellicht ook door het feit dat de initiatiefnemers als doel hebben met de tosti’s zoveel mogelijk oud brood te redden. Om zoveel mogelijk te redden van de 400.000 broden die dagelijks de prullenbak in gaan, willen de initiatiefnemers nu het supermarktkanaal in. Bijna twee jaar geleden startte Tweede Jeugd aan de Jan Evertsenstraat in een voormalige juwelierszaak. Toen ze daar weg moesten vanwege klachten van andere bedrijven over concurrentievervalsing, weken ze uit naar een ‘pipowagen’ op het Mercatorplein. Maar met de winter in aantocht werd uiteindelijk een meer vast locatie gevonden in hun eigen tostibar op de NDSM-werf. Crowdfunding 14.000 broden hebben zij op de verschillende locaties inmiddels omgetoverd tot nieuwe producten, maar die aantallen zijn niet hoog genoeg. Om nog meer brood te redden maakt De Tweede Jeugd zich nu op voor de stap naar de supermarkt. “Supermarkten vragen al tijden of we deze stap willen zetten. Nu zijn wij er ook klaar voor”, aldus mede-eigenaar Benjamin Namane. “Mensen willen onze tosti’s zelf in de pan kunnen gooien voor bij de lunch, als tussendoortje of na een avondje stappen. Op deze manier kunnen we dagelijks misschien wel anderhalf keer zoveel broden redden.” De eigenaars hopen met behulp van crowdfunding de nodige investeringen te kunnen doen om deze stap te zetten. Wanneer de tosti’s bij de supermarkten liggen is nog niet bekend. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht


REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht

Consumentenbestedingen stegen in 2023 met 6%

Analyse - De consumentenbestedingen in fast moving consumer goods (FMCG) en Tech & Durables (T&D) stegen in 2023 met 6 procent ten opzichte van 2022. Het markttotaal komt daarmee uit op 78,6 miljard euro in 2023. Dat blijkt uit de nieuwe NIQ Retail Spend Barometer, die de verkoopgegevens verzamelt van zowel NIQ als GfK. 

Lees bericht

‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’

Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...

Lees bericht


Marco van Bergen sluit zijn Udens toprestaurant OONIVOO

Horeca - Het Udense toprestaurant OONIVOO WineSpired sluit per 30 december 2023 definitief de deuren. Dat heeft eigenaar Marco van Bergen laten weten. Inflatie en de energiecrisis, die volgen op het verlies van de Michelinster en drie horecalockdowns zijn de reden. Hij is nog op zoek naar een partij die de lopende huurovereenkomst en de inrichting van het restaurant wil overnemen.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid