De Vries Van Oers en UFS ontwikkelen samen BALLEN.


Introductie - De Vries Van Oers (DVVO) en Unilever Food Solutions (UFS) hebben in samenwerking BALLEN. ontwikkeld, een nieuw gehaktballenconcept voor het petrol-, leisure- en on-the-go-kanaal. De kwaliteitsbal in jus moet deze typisch Hollandse snack naar een hoger niveau tillen. BALLEN. (met punt) speelt in op het stoere imago dat friet en hamburger vandaag de dag hebben. De gehaktbal werd nog niet zo gezien, terwijl de bal met jus wel degelijk in dat rijtje thuishoort. BALLEN. moet daarin verandering gaan brengen. In de tankstations groeit de vraag naar topkwaliteit snacks sterk en ook in horeca lust men een goede bal. Alle reden voor de accountmanagers van beide bedrijven zich te verbazen over het feit dat er op het gebied van de Hollandse gehaktbal nog niets was. Voor Dominik Veltman van DVVO en Stefan Boom van UFS reden dit ‘gat in de markt’ op te pakken en uit te werken in een nieuw compleet concept: BALLEN. Volledig concept “We ontzorgen de ondernemers en hun medewerkers niet alleen met een volledig concept dat bestaat uit een bereidingskaart, bedrukte hardware, een perfect serve lepel, communicatiematerialen en branded disposables, we leveren ook nog een perfect kwaliteitsproduct”, licht Veltman toe. Dat bestaat uit goede kwaliteit rundvlees voor een rulle structuur, aangevuld met varkensvlees dat voor de sappigheid zorgt. Door de eenvoudige bereiding en aantrekkelijke presentatie kunnen tankshophouders tevens een goede marge realiseren op de gehaktbal.” Waarde “Belangrijk voor het gehaktballenconcept is dat het waarde toevoegt voor de ondernemer”, zegt Boom. “En BALLEN. biedt dat. Voor de ondernemer is het bereidingsproces heel bewust gemakkelijk gehouden, waardoor het concept op bijna iedere locatie kan worden aangeboden. Verder hebben we meegedacht over een kleinere (1 kilo ipv 3 kilo, red.) jusverpakking voor gehaktballen van Knorr, zodat ondernemers niet te veel voorraad hebben en eenvoudig de juiste hoeveelheden kunnen bereiden. Ook dit werkt uiteindelijk positief door op de marge voor de ondernemer.” Presentatie Het concept BALLEN. wordt 14 november op de TankPro beurs in Houten voor het eerst gepresenteerd. Ondernemers kunnen daar informatie halen en pre-orderen. Midden januari volgend jaar zal BALLEN. voor het eerst echt op locaties te zien zijn. Zowel De Vries Van Oers als Unilever Food Solutions ziet de samenwerking als een logisch gevolg van de vraag uit de out-of-homemarkt. Partijen willen partnerships. Als gevolg hiervan worden concepten ontwikkeld waarmee ondernemers en formules worden geholpen. Gesprekken met handelspartijen hebben inmiddels al geleid tot belangstelling vanuit de tankstationbranche, on-the-go en leisure. N.B. Sinds begin deze maand maakt De Vries Van Oers onderdeel uit van snackfabrikant Izico. Bron: @FoodClicks Introductie - De Vries Van Oers (DVVO) en Unilever Food Solutions (UFS) hebben in samenwerking BALLEN. ontwikkeld, een nieuw gehaktballenconcept voor het petrol-, leisure- en on-the-go-kanaal. De kwaliteitsbal in jus moet deze typisch Hollandse snack naar een hoger niveau tillen. BALLEN. (met punt) speelt in op het stoere imago dat friet en hamburger vandaag de dag hebben. De gehaktbal werd nog niet zo gezien, terwijl de bal met jus wel degelijk in dat rijtje thuishoort. BALLEN. moet daarin verandering gaan brengen. In de tankstations groeit de vraag naar topkwaliteit snacks sterk en ook in horeca lust men een goede bal. Alle reden voor de accountmanagers van beide bedrijven zich te verbazen over het feit dat er op het gebied van de Hollandse gehaktbal nog niets was. Voor Dominik Veltman van DVVO en Stefan Boom van UFS reden dit ‘gat in de markt’ op te pakken en uit te werken in een nieuw compleet concept: BALLEN. Volledig concept “We ontzorgen de ondernemers en hun medewerkers niet alleen met een volledig concept dat bestaat uit een bereidingskaart, bedrukte hardware, een perfect serve lepel, communicatiematerialen en branded disposables, we leveren ook nog een perfect kwaliteitsproduct”, licht Veltman toe. Dat bestaat uit goede kwaliteit rundvlees voor een rulle structuur, aangevuld met varkensvlees dat voor de sappigheid zorgt. Door de eenvoudige bereiding en aantrekkelijke presentatie kunnen tankshophouders tevens een goede marge realiseren op de gehaktbal.” Waarde “Belangrijk voor het gehaktballenconcept is dat het waarde toevoegt voor de ondernemer”, zegt Boom. “En BALLEN. biedt dat. Voor de ondernemer is het bereidingsproces heel bewust gemakkelijk gehouden, waardoor het concept op bijna iedere locatie kan worden aangeboden. Verder hebben we meegedacht over een kleinere (1 kilo ipv 3 kilo, red.) jusverpakking voor gehaktballen van Knorr, zodat ondernemers niet te veel voorraad hebben en eenvoudig de juiste hoeveelheden kunnen bereiden. Ook dit werkt uiteindelijk positief door op de marge voor de ondernemer.” Presentatie Het concept BALLEN. wordt 14 november op de TankPro beurs in Houten voor het eerst gepresenteerd. Ondernemers kunnen daar informatie halen en pre-orderen. Midden januari volgend jaar zal BALLEN. voor het eerst echt op locaties te zien zijn. Zowel De Vries Van Oers als Unilever Food Solutions ziet de samenwerking als een logisch gevolg van de vraag uit de out-of-homemarkt. Partijen willen partnerships. Als gevolg hiervan worden concepten ontwikkeld waarmee ondernemers en formules worden geholpen. Gesprekken met handelspartijen hebben inmiddels al geleid tot belangstelling vanuit de tankstationbranche, on-the-go en leisure. N.B. Sinds begin deze maand maakt De Vries Van Oers onderdeel uit van snackfabrikant Izico. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid