De Week van de Friet viert dit jaar eerste lustrum


Campagne - De Week van de Friet viert dit jaar het eerste lustrum. Voor de vijfde keer in successie staat van zaterdag 29 september tot en met zondag  7 oktober de friet centraal bij de cafetariabedrijven. De Nationale Week van de Friet is een initiatief van de Vereniging Professionele Frituurders (ProFri), maar staat open voor andere bedrijven. Samen met de deelnemers, partners, sponsors en supporters wordt gewerkt aan het verbeteren van het imago van friet, kroketten en andere gefrituurde producten. Met de Week van de Friet wil de organisatie ook bijdragen aan een verbetering van de bedrijfsresultaten van professionele frituurbedrijven voor de langere termijn. Deelname aan de Week van de Friet kost frituurondernemers een bijdrage van 75 euro in de organisatiekosten (ProFri-leden 50 euro), het andere deel van de kosten wordt betaald door de vereniging. Fabrikanten, grossiers en dienstverleners kunnen een bijdrage leveren aan dit initiatief. Frietkritiek De campagne is bedoeld om friet en snacks in een ander daglicht te plaatsen. Het frietje krijgt er in de publieke opinie immers vaak van langs, zo laat ProFri weten. Friet zou ongezond, vet of onverantwoord zijn. Vakvereniging ProFri vindt dat het product beter verdient. Daarom geeft de campagneorganisatie in aanloop naar en tijdens de Nationale Week van de Friet eerlijke, objectieve informatie over de herkomst en verwerking ervan. Maar ook over het ambacht en het vakmanschap van de professionele frituurders. De vakvereniging ziet het daarom als haar belangrijk taak om zoveel mogelijk frituurders achter het initiatief te scharen. Bron: @FoodClicks Campagne - De Week van de Friet viert dit jaar het eerste lustrum. Voor de vijfde keer in successie staat van zaterdag 29 september tot en met zondag  7 oktober de friet centraal bij de cafetariabedrijven. De Nationale Week van de Friet is een initiatief van de Vereniging Professionele Frituurders (ProFri), maar staat open voor andere bedrijven. Samen met de deelnemers, partners, sponsors en supporters wordt gewerkt aan het verbeteren van het imago van friet, kroketten en andere gefrituurde producten. Met de Week van de Friet wil de organisatie ook bijdragen aan een verbetering van de bedrijfsresultaten van professionele frituurbedrijven voor de langere termijn. Deelname aan de Week van de Friet kost frituurondernemers een bijdrage van 75 euro in de organisatiekosten (ProFri-leden 50 euro), het andere deel van de kosten wordt betaald door de vereniging. Fabrikanten, grossiers en dienstverleners kunnen een bijdrage leveren aan dit initiatief. Frietkritiek De campagne is bedoeld om friet en snacks in een ander daglicht te plaatsen. Het frietje krijgt er in de publieke opinie immers vaak van langs, zo laat ProFri weten. Friet zou ongezond, vet of onverantwoord zijn. Vakvereniging ProFri vindt dat het product beter verdient. Daarom geeft de campagneorganisatie in aanloop naar en tijdens de Nationale Week van de Friet eerlijke, objectieve informatie over de herkomst en verwerking ervan. Maar ook over het ambacht en het vakmanschap van de professionele frituurders. De vakvereniging ziet het daarom als haar belangrijk taak om zoveel mogelijk frituurders achter het initiatief te scharen. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid