Derde editie Convenience Connected op 29 mei in Amsterdamse Circl


Bijeenkomst - Op 29 mei aanstaande organiseert het team van Convenience Connected (GfK, IRI en Orange Peak Company) de derde editie van Convenience Connected. Deze jaarupdate geeft foodserviceorganisaties actief binnen petrol, travel of city inzage in de ontwikkelingen op het gebied van food. De bijeenkomst wordt gehouden in The Circl op de Zuidas in Amsterdam. Naast marktcijfers zijn er op de dag zelf ook sprekers vanuit koffiesector (Selecta), groothandel (Lekkerland), leveranciers (Tony’s Chocolonely) en vanuit de gemaksformules (Albert Heijn To Go). Vertegenwoordigers van deze bedrijven geven hun visie op de veranderingen en ontwikkelingen in de conveniencemarkt. hun visie op de sector. Afgelopen jaar mag wat Convenience Connected betreft de boeken in als het jaar van de doorbraak van convenience foodformules binnen petrol, travel en city, schrijft de organisatie in de uitnodiging. Formules als Albert Heijn, Jumbo, La Place, Spar en Coop hebben inmiddels hun ambities laten zien met de opening van nieuwe formats op juist dit soort high-traffic locaties. Een interessante ontwikkeling in een domein waar de gevestigde organisaties langs de weg sowieso al worden uitgedaagd met vraagstukken omtrent alternatieve brandstoffen en een verdere aanscherpingen in de tabakswetgeving. Wat betreft foodservice op stations lijkt er eveneens genoeg ontwikkeling in aantocht, deels gedreven door de mogelijke afstoot van een aantal activiteiten door NS Stations Retail maar misschien nog wel meer door de alsmaar groeiende reizigersstromen. Volgens het team van Convenience Connected een goed moment voor een marktupdate, volledig uiteengezet in het nieuwe jaarrapport van Convenience Connected. Tijdens het Convenience Connected Jaarupdate worden de belangrijkste inzichten en conclusies besproken op basis van de gemeenschappelijke databronnen van GfK, IRI en Orange Peak Company. Het programma (inloop vanaf 13:30 uur - netwerkborrel vanaf 17:30 uur): •Dagvoorzitter Roland Koopman, Anchor, RTL Z news •Rob Morren, Sector Banker Food, ABN AMRO •Bas van Eekelen, Manager Foodservice & Foodretail, GfK •Sjoerd van den Dungen, Group Starbucks Director, Selecta •Freek van Beek, Directeur Inkoop & Category Management, Lekkerland •Ynzo van Zanten, Chief Evangelist, Tony’s Chocolonely •Jan-Willem Dockheer, General Manager, Albert Heijn To Go. Covenience Connected wordt gehouden in The Circl op de Zuidas in Amsterdam (bij hoofdkantoor ABN AMRO) op dinsdag 29 mei. Inschrijven kan hier. Bron: @FoodClicks Bijeenkomst - Op 29 mei aanstaande organiseert het team van Convenience Connected (GfK, IRI en Orange Peak Company) de derde editie van Convenience Connected. Deze jaarupdate geeft foodserviceorganisaties actief binnen petrol, travel of city inzage in de ontwikkelingen op het gebied van food. De bijeenkomst wordt gehouden in The Circl op de Zuidas in Amsterdam. Naast marktcijfers zijn er op de dag zelf ook sprekers vanuit koffiesector (Selecta), groothandel (Lekkerland), leveranciers (Tony’s Chocolonely) en vanuit de gemaksformules (Albert Heijn To Go). Vertegenwoordigers van deze bedrijven geven hun visie op de veranderingen en ontwikkelingen in de conveniencemarkt. hun visie op de sector. Afgelopen jaar mag wat Convenience Connected betreft de boeken in als het jaar van de doorbraak van convenience foodformules binnen petrol, travel en city, schrijft de organisatie in de uitnodiging. Formules als Albert Heijn, Jumbo, La Place, Spar en Coop hebben inmiddels hun ambities laten zien met de opening van nieuwe formats op juist dit soort high-traffic locaties. Een interessante ontwikkeling in een domein waar de gevestigde organisaties langs de weg sowieso al worden uitgedaagd met vraagstukken omtrent alternatieve brandstoffen en een verdere aanscherpingen in de tabakswetgeving. Wat betreft foodservice op stations lijkt er eveneens genoeg ontwikkeling in aantocht, deels gedreven door de mogelijke afstoot van een aantal activiteiten door NS Stations Retail maar misschien nog wel meer door de alsmaar groeiende reizigersstromen. Volgens het team van Convenience Connected een goed moment voor een marktupdate, volledig uiteengezet in het nieuwe jaarrapport van Convenience Connected. Tijdens het Convenience Connected Jaarupdate worden de belangrijkste inzichten en conclusies besproken op basis van de gemeenschappelijke databronnen van GfK, IRI en Orange Peak Company. Het programma (inloop vanaf 13:30 uur - netwerkborrel vanaf 17:30 uur): •Dagvoorzitter Roland Koopman, Anchor, RTL Z news •Rob Morren, Sector Banker Food, ABN AMRO •Bas van Eekelen, Manager Foodservice & Foodretail, GfK •Sjoerd van den Dungen, Group Starbucks Director, Selecta •Freek van Beek, Directeur Inkoop & Category Management, Lekkerland •Ynzo van Zanten, Chief Evangelist, Tony’s Chocolonely •Jan-Willem Dockheer, General Manager, Albert Heijn To Go. Covenience Connected wordt gehouden in The Circl op de Zuidas in Amsterdam (bij hoofdkantoor ABN AMRO) op dinsdag 29 mei. Inschrijven kan hier. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Consumentenbestedingen stegen in 2023 met 6%

Analyse - De consumentenbestedingen in fast moving consumer goods (FMCG) en Tech & Durables (T&D) stegen in 2023 met 6 procent ten opzichte van 2022. Het markttotaal komt daarmee uit op 78,6 miljard euro in 2023. Dat blijkt uit de nieuwe NIQ Retail Spend Barometer, die de verkoopgegevens verzamelt van zowel NIQ als GfK. 

Lees bericht



Lidl Beste Supermarkt van Nederland in GfK zomerrapport

Verkiezing -  Lidl is in het Zomerrapport van onderzoeksbureau GfK uitgeroepen tot 'Beste Supermarkt van Nederland'. Dit jaarlijkse rapport beoordeelt de Nederlandse supermarkten op een aantal aspecten. Lidl is overall als beste beoordeeld op het onderdeel kwaliteit en versafdelingen.

Lees bericht

Nieuwe Foodservice Wall met Scan & Go Kiosk bij KLIK

Formulenieuws – KLIK Den Bosch heeft een nieuwe Foodservice Wall met Scan & Go Kiosk. De tankstationlocatie maakt onderdeel uit van de KLIK groep. Convenience Retail Solutions (CRS) is al geruime tijd partner is op het gebied van retail development en digitalisering voor deze formule. Deze samenwerking is nu verder geïntensiveerd met de implementatie van de vernieuwde Foodservice Wall met Scan &...

Lees bericht


Schouten introduceert plantaardige visfilet

Introductie – Het Nederlandse Schouten Europe introduceert deze maand een plantaardige visfilet. Vervangers voor vis zijn sterk in opkomst. Het aantal introducties in supermarkten in West-Europa is de laatste twee jaar sterk gegroeid. Het Giessense familiebedrijf biedt haar innovatie niet alleen aan binnen de retailmarkt, maar ook binnen het out-of-home kanaal.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid