Directiewisseling bij snackfabrikant Van Geloven

De vertrekkende directeur Marketing & Innovatie Marcel Joosten (l) en de nieuwe CEO Jan Aaltzen Linde bij Van Geloven

Benoemingen  - Snackfabrikant Van Geloven, bekend van onder meer de merken Mora en Van Dobben, gaat met ingang van volgend jaar de directie op een groot aantal plaatsen wijzigen. Zo maken CEO Peter Doodeman, CFO Christiaan van Tilburg en Directeur Marketing & Innovatie Marcel Joosten plaats voor nieuwe, intern aangedragen en geselecteerde kandidaten.

CEO Peter Doodeman wordt opgevolgd door Jan Aaltzen Linde (de huidige Directeur Verkoop en Logistiek). Jan Aaltzen Linde draagt zijn stokje over aan Arno van Thuijl (de huidige Sales Manager Retail Benelux). CFO Christiaan van Tilburg krijgt opvolging van Ruth Triki (de huidige Group Finance Manager) en Marcel Joosten wordt opgevolgd door Mieke De Laat (de huidige Marketing Manager België). De drie vertrekkende mensen gaan hun carrière allemaal buiten Van Geloven voorzetten

De functie van HR directeur wordt ingevuld per 1 november. De kandidaat voor deze zal per oktober bekend worden gemaakt.

Van Geloven is de afgelopen jaren fors gegroeid. Zo werden er niet alleen overnames gedaan, maar werd er ook fors geïnvesteerd in nieuwe snacks. In de afgelopen tien jaar verdubbelde de omzet van Mora en wist het merk De Bourgondiër zich sterk te manifesteren. De gezonde basis van het bedrijf was volgens vertrekkend CEO Doodeman ook de reden voor McCain om Van Geloven vier jaar geleden te kopen, zodat ze naast aardappelproducten ook een appetizer business in Europa konden opstarten. Inmiddels worden via de samenwerking met McCain veel producten in met name het appetizer segment (fingerfood snacks), aan diverse grote ketens binnen en buiten Europa verkocht.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek