Diviande en Zandbergen introduceren hybride productlijn FiftyFifty
Introductie - Jan Zandbergen en Diviande in Veenendaal hebben hun assortiment uitgebreid met een nieuwe hybride productlijn: FiftyFifty. De producten bestaan voor vijftig procent uit vlees en voor vijftig procent uit groente. Volgens Zandbergen/Diviande is de nieuwe productlijn bedoeld voor de consument die een balans zoekt tussen genieten, gezondheid en duurzaamheid. Maar de productlijn kan volgens het bedrijf ook uitkomst bieden voor kinderen die moeite hebben met het eten van groente. Het hybride vers assortiment van FiftyFifty moet een bijdrage leveren aan het verkleinen van de kloof tussen enerzijds vlees en anderzijds vegetarische producten. Volgens de producent is het ook een alternatief voor de flexitariër, consumenten die niet altijd vlees willen eten. Ook voor kinderen die niet van groente houden, kan FiftyFifty een oplossing zijn. Kinderen eten namelijk niet alleen 50% meer groente, maar leren met FiftyFifty ook een grotere variatie aan verschillende groenten kennen. Voor het totale assortiment van FiftyFifty worden namelijk meer dan 15 groentesoorten gebruikt. Momenteel bestaat het assortiment uit 12 verschillende producten, waaronder een Boon-stam, Bretonse Schnitzel, Champignon Schnitzel, Koteletto, Burger - Italian style en Burger - Mexican style. Bron: @FoodClicks Introductie - Jan Zandbergen en Diviande in Veenendaal hebben hun assortiment uitgebreid met een nieuwe hybride productlijn: FiftyFifty. De producten bestaan voor vijftig procent uit vlees en voor vijftig procent uit groente. Volgens Zandbergen/Diviande is de nieuwe productlijn bedoeld voor de consument die een balans zoekt tussen genieten, gezondheid en duurzaamheid. Maar de productlijn kan volgens het bedrijf ook uitkomst bieden voor kinderen die moeite hebben met het eten van groente. Het hybride vers assortiment van FiftyFifty moet een bijdrage leveren aan het verkleinen van de kloof tussen enerzijds vlees en anderzijds vegetarische producten. Volgens de producent is het ook een alternatief voor de flexitariër, consumenten die niet altijd vlees willen eten. Ook voor kinderen die niet van groente houden, kan FiftyFifty een oplossing zijn. Kinderen eten namelijk niet alleen 50% meer groente, maar leren met FiftyFifty ook een grotere variatie aan verschillende groenten kennen. Voor het totale assortiment van FiftyFifty worden namelijk meer dan 15 groentesoorten gebruikt. Momenteel bestaat het assortiment uit 12 verschillende producten, waaronder een Boon-stam, Bretonse Schnitzel, Champignon Schnitzel, Koteletto, Burger - Italian style en Burger - Mexican style. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
1788 Beef introduceert nieuwe Wagyu-lijn
Introductie - 1788 Beef, een merk van de Jan Zandbergen Groep, lanceert het nieuwe assortiment van Australisch graangevoerd Wagyu-rundvlees. Deze nieuwe productlijn kenmerkt zich door uitzonderlijke marmering, malsheid en smaak.
Lees berichtJan Zandbergen Group opent nieuw innovatiecentrum
Uitbreiding – Onlangs opende Jan Zandbergen Group hun nieuwe Food Innovatiecentrum in Veenendaal. Het nieuwe centrum gaat een grote rol spelen in de transitie naar meer plantaardig die het voormalige vleesbedrijf momenteel doormaakt.
Lees bericht‘Future proof’ assortiment met Vega Scan van Van Geloven
Cafetaria – Steeds meer mensen eten vegetarisch, maar nog niet elk cafetaria speelt hierop in. Om te beoordelen of het assortiment ‘future proof’ introduceert snackfabrikant Van Geloven de Vega Scan. In enkele stappen analyseert het hulpmiddel het vegetarische aanbod.
Lees berichtEerste paal nieuw innovatiecentrum Jan Zandbergen Group
R&D-centrum - CEO Peter-Paul Zandbergen van de Jan Zandbergen Group heeft op 26 oktober de eerste paal geslagen van een nieuw food ontwikkelingscentrum. De groep bestaande uit de bedrijven Jan Zandbergen, Diviande en Future Food Group gaat zich meer richten op vernieuwende concepten en productontwikkeling, met name in de ontwikkeling van plantaardige alternatieven.
Lees berichtDiviande wint Innovatie Publieksprijs Regio FoodValley
Verkiezing - Diviande heeft onlangs de Publieksprijs van Regio FoodValley ontvangen. Het concept van Diviande, waarbij restvlees van duurzame Kipster hanen en leghennen wordt gebruikt voor de productie van gezonde ‘hybride’ roerbakreepjes, overtuigde het publiek om voor deze innovatie te kiezen.
Lees berichtPassion for Meat breidt uit met 13 Beter leven producten
Introductie – Diviande heeft het vriesvers assortiment van ‘Passion for Meat’ met 13 vleesproducten uitgebreid, die het Beter Leven keurmerk hebben. Het gaat om producten zoals gemarineerde rundersteak, gevulde varkensrollade en lamsgehakt.
Lees bericht