Diviande en Zandbergen introduceren hybride productlijn FiftyFifty

Introductie - Jan Zandbergen en Diviande in Veenendaal hebben hun assortiment uitgebreid met een nieuwe hybride productlijn: FiftyFifty. De producten bestaan voor vijftig procent uit vlees en voor vijftig procent uit groente.

Volgens Zandbergen/Diviande is de nieuwe productlijn bedoeld  voor de consument die een balans zoekt tussen genieten, gezondheid en duurzaamheid. Maar de productlijn kan volgens het bedrijf ook uitkomst bieden voor kinderen die moeite hebben met het eten van groente.

Het hybride vers assortiment van FiftyFifty moet een bijdrage leveren aan het verkleinen van de kloof tussen enerzijds vlees en anderzijds vegetarische producten. Volgens de producent is het ook een alternatief voor de flexitariër, consumenten die niet altijd vlees willen eten. Ook voor kinderen die niet van groente houden, kan FiftyFifty een oplossing zijn. Kinderen eten namelijk niet alleen 50% meer groente, maar leren met FiftyFifty ook een grotere variatie aan verschillende groenten kennen. Voor het totale assortiment van FiftyFifty worden namelijk meer dan 15 groentesoorten gebruikt. Momenteel bestaat het assortiment uit 12 verschillende producten, waaronder een Boon-stam, Bretonse Schnitzel, Champignon Schnitzel, Koteletto, Burger - Italian style en Burger - Mexican style.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek