Domino’s Pizza groeit tegen de klippen op


Cijfers - Domino’s Pizza heeft een recordjaar achter de rug. De winst pluste in Europa met 122 procent. Waaraan is dit te danken? Domino’s Pizza zegt zelf aan organische groei, technologische innovatie en een sterke groei in het aantal geopende vestigingen, met Nederland en België als koplopers met 37 nieuwe winkels. De totale Domino’s Pizza Enterprise (DPE) groep rapporteerde een groei van de nettowinst van 92 miljoen dollar, ruim 43 procent hoger dan dezelfde periode vorig jaar. Naast Nederland en België noteert Domino’s sterke resultaten in Australië en Nieuw-Zeeland. In Europa (Nederland, België, Frankrijk, Duitsland) heeft Domino’s een ongekende groei van de winst laten zien van 122,8 procent. De groep als totaal pluste met 40,9 procent. Deze sterke prestatie komt volgens Domino’s voort uit exceptionele organische Europese omzetgroei, gekenmerkt door 8,2 procent groei vanuit bestaande winkels gecombineerd met structurele investeringen in nieuwe winkels. In totaal werden in Europa 64 volledige nieuwe Domino’s geopend, waarvan 37 in Nederland en België. Aankomende maand kijkt Domino’s uit naar het openen van de tweehonderdste vestiging in Nederland. Met deze mijlpaal in het vooruitzicht, werkt Domino’s ook aan nieuwe winkelformules. Nieuw zijn de zogenaamde sit-in vestigingen waarbij de nadruk niet enkel ligt op het afhalen en bezorgen van pizza’s, maar waarbij de klant ook in de vestiging kan aanschuiven. Digitaal Vooral op digitaal vlak laten Nederland en België sterke cijfers zien. Domino’s online pizza verkoop steeg 44 procent in Nederland versus vorig jaar en in België zelfs 125 procent. Domino’s ‘OneDigital’ aanpak is een belangrijke groeifactor voor Domino’s. “Via technologie geven we de klant meer gemak en volledige controle over het bestel- en afleverproces”, aldus André ten Wolde, CEO Domino’s Pizza Benelux. “Door slimme marketing en gebruiksvriendelijke systemen, weten steeds meer mensen de weg te vinden naar Domino’s website en app, en zien de toegevoegde waarde hiervan bij het bestellen van hun pizza.” Ruim 90 procent van de bezorgomzet bij Domino’s in Nederland komt inmiddels online binnen. Domino’s Nederland loopt hiermee voorop in de wereld. Elektrische scooters Komende maanden is Domino’s druk met de landelijke uitrol van de GPS Tracker om de veiligheid van de bezorgers beter te garanderen. De tracker zorgt er ook voor dat klanten een nauwkeurige bezorgtijd krijgen, die landelijk minder dan 21 minuten bedraagt. Domino’s is verder de business aan het verduurzamen. In een steeds groter aantal Domino’s vestigingen wordt met elektrische scooters en – fietsen bezorgd en dit aantal groeit snel. Ruim 30 procent van de Domino’s bestellingen in Nederland gebeurt reeds met e-bikes, en de doelstelling is om tegen eind 2016 de teller op 50 procent te hebben. Bron: @FoodClicks  

Cijfers - Domino’s Pizza heeft een recordjaar achter de rug. De winst pluste in Europa met 122 procent. Waaraan is dit te danken? Domino’s Pizza zegt zelf aan organische groei, technologische innovatie en een sterke groei in het aantal geopende vestigingen, met Nederland en België als koplopers met 37 nieuwe winkels. De totale Domino’s Pizza Enterprise (DPE) groep rapporteerde een groei van de nettowinst van 92 miljoen dollar, ruim 43 procent hoger dan dezelfde periode vorig jaar. Naast Nederland en België noteert Domino’s sterke resultaten in Australië en Nieuw-Zeeland. In Europa (Nederland, België, Frankrijk, Duitsland) heeft Domino’s een ongekende groei van de winst laten zien van 122,8 procent. De groep als totaal pluste met 40,9 procent. Deze sterke prestatie komt volgens Domino’s voort uit exceptionele organische Europese omzetgroei, gekenmerkt door 8,2 procent groei vanuit bestaande winkels gecombineerd met structurele investeringen in nieuwe winkels. In totaal werden in Europa 64 volledige nieuwe Domino’s geopend, waarvan 37 in Nederland en België. Aankomende maand kijkt Domino’s uit naar het openen van de tweehonderdste vestiging in Nederland. Met deze mijlpaal in het vooruitzicht, werkt Domino’s ook aan nieuwe winkelformules. Nieuw zijn de zogenaamde sit-in vestigingen waarbij de nadruk niet enkel ligt op het afhalen en bezorgen van pizza’s, maar waarbij de klant ook in de vestiging kan aanschuiven. Digitaal Vooral op digitaal vlak laten Nederland en België sterke cijfers zien. Domino’s online pizza verkoop steeg 44 procent in Nederland versus vorig jaar en in België zelfs 125 procent. Domino’s ‘OneDigital’ aanpak is een belangrijke groeifactor voor Domino’s. “Via technologie geven we de klant meer gemak en volledige controle over het bestel- en afleverproces”, aldus André ten Wolde, CEO Domino’s Pizza Benelux. “Door slimme marketing en gebruiksvriendelijke systemen, weten steeds meer mensen de weg te vinden naar Domino’s website en app, en zien de toegevoegde waarde hiervan bij het bestellen van hun pizza.” Ruim 90 procent van de bezorgomzet bij Domino’s in Nederland komt inmiddels online binnen. Domino’s Nederland loopt hiermee voorop in de wereld. Elektrische scooters Komende maanden is Domino’s druk met de landelijke uitrol van de GPS Tracker om de veiligheid van de bezorgers beter te garanderen. De tracker zorgt er ook voor dat klanten een nauwkeurige bezorgtijd krijgen, die landelijk minder dan 21 minuten bedraagt. Domino’s is verder de business aan het verduurzamen. In een steeds groter aantal Domino’s vestigingen wordt met elektrische scooters en – fietsen bezorgd en dit aantal groeit snel. Ruim 30 procent van de Domino’s bestellingen in Nederland gebeurt reeds met e-bikes, en de doelstelling is om tegen eind 2016 de teller op 50 procent te hebben. Bron: @FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid