Drie pop-up restaurants met laatste trends op Horecava
Beurzen – Op de aankomende Horecava zijn er drie pop-up restaurants waar bezoekers de laatste trends op het gebied van horeca zelf kunnen proeven en ervaren. De restaurants zijn geopend voor lunch en diner. Bar O is een restaurant waar cocktails en kleine gerechten elkaars smaak versterken. Bij The Chefsclub Amsterdam koken Nederlandse koks die het vak hebben geleerd bij sterrenrestaurants. En De Bierfabriek keert terug, een concept waar restaurant, café en brouwerij samenkomen. Lekker eten en drinken wordt steeds meer een beleving. Proeven alleen is daarom niet voldoende. Met de diverse pop-up restaurants op de beursvloer is er voor elk bezoeker wat wils; de thema’s lopen zeer uiteen op het gebied van restaurantbeleving. Bar O Bar O heeft de Nationale RestaurantPITCH gewonnen dankzij hun unieke concept waarbij kleine gerechten en cocktails evenveel aandacht krijgen. In het ontwerp van de stand zitten de keuken en bar letterlijk aan elkaar vast. De chefs en bartenders werken zij aan zij aan de cocktails en gerechten die zo op elkaar zijn afgestemd dat ze elkaar versterken. De inrichting is urban jungle; dankzij het gebruik van groen ontstaat een knusse ruimte. The Chefsclub Amsterdam The Chefsclub Amsterdam is een uniek fine dining pop-up concept dat voor het eerst wordt uitgerold. In het kader van het thema “Proef de toekomst” koken diverse Nederlandse koks, afkomstig uit de nieuwe garde (sterren) chefs, de sterren van de hemel. Ze zijn veelal gevormd onder de vleugels van vermaarde Michelinchefs maar hebben nu elk hun eigen identiteit en al dan niet een eigen restaurant. De chefs zijn: Dennis Huwae (ex &Samhoud Places**), Erik Tas (ex Parkheuvel**), Wessel Ruijmgaart (ex Aan de Poel**), Wouter Kik (De Kromme Watergang**), Rik Jansma (De Basiliek*), Maurits van der Vooren (La Tour*), Jermain de Rozario (ex De Lindehof**) en Juliën van Loo (Parkheuvel**). De Bierfabriek De succesvolle pop-up De Bierfabriek keert voor de derde keer terug. Hier kunnen bezoekers niet alleen genieten van het bekende Franse boerderijkippetje, maar ook inspiratie opdoen voor het brouwen van bier. De Bierfabriek is een horeca-concept waarin brouwerij, restaurant en café samenkomen. De Horecava, de grootste nationale vakbeurs voor professionals in de foodservice industrie, vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari in RAI Amsterdam. Bron: RAI Beurzen – Op de aankomende Horecava zijn er drie pop-up restaurants waar bezoekers de laatste trends op het gebied van horeca zelf kunnen proeven en ervaren. De restaurants zijn geopend voor lunch en diner. Bar O is een restaurant waar cocktails en kleine gerechten elkaars smaak versterken. Bij The Chefsclub Amsterdam koken Nederlandse koks die het vak hebben geleerd bij sterrenrestaurants. En De Bierfabriek keert terug, een concept waar restaurant, café en brouwerij samenkomen. Lekker eten en drinken wordt steeds meer een beleving. Proeven alleen is daarom niet voldoende. Met de diverse pop-up restaurants op de beursvloer is er voor elk bezoeker wat wils; de thema’s lopen zeer uiteen op het gebied van restaurantbeleving. Bar O Bar O heeft de Nationale RestaurantPITCH gewonnen dankzij hun unieke concept waarbij kleine gerechten en cocktails evenveel aandacht krijgen. In het ontwerp van de stand zitten de keuken en bar letterlijk aan elkaar vast. De chefs en bartenders werken zij aan zij aan de cocktails en gerechten die zo op elkaar zijn afgestemd dat ze elkaar versterken. De inrichting is urban jungle; dankzij het gebruik van groen ontstaat een knusse ruimte. The Chefsclub Amsterdam The Chefsclub Amsterdam is een uniek fine dining pop-up concept dat voor het eerst wordt uitgerold. In het kader van het thema “Proef de toekomst” koken diverse Nederlandse koks, afkomstig uit de nieuwe garde (sterren) chefs, de sterren van de hemel. Ze zijn veelal gevormd onder de vleugels van vermaarde Michelinchefs maar hebben nu elk hun eigen identiteit en al dan niet een eigen restaurant. De chefs zijn: Dennis Huwae (ex &Samhoud Places**), Erik Tas (ex Parkheuvel**), Wessel Ruijmgaart (ex Aan de Poel**), Wouter Kik (De Kromme Watergang**), Rik Jansma (De Basiliek*), Maurits van der Vooren (La Tour*), Jermain de Rozario (ex De Lindehof**) en Juliën van Loo (Parkheuvel**). De Bierfabriek De succesvolle pop-up De Bierfabriek keert voor de derde keer terug. Hier kunnen bezoekers niet alleen genieten van het bekende Franse boerderijkippetje, maar ook inspiratie opdoen voor het brouwen van bier. De Bierfabriek is een horeca-concept waarin brouwerij, restaurant en café samenkomen. De Horecava, de grootste nationale vakbeurs voor professionals in de foodservice industrie, vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari in RAI Amsterdam. Bron: RAI
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees bericht