Dutch Cuisine en KHN willen horecamenu’s 'vergroenen'

KHN en DutchCuisine.jpg

Horeca – Tijdens de aftrap van de Dutch Agri Food week hebben Dutch Cuisine en Koninklijke Horeca Nederland (KHN) meer te gaan samenwerken. Beide partijen gaan zich in ieder geval inzetten voor ‘verduurzaming’ of ‘vergroening’ van de menukaart in de Nederlandse horeca.

Bij het realiseren van het verduurzamen van de menukaart staan de 5 principes van Dutch Cuisine centraal: meer plantaardig/minder dierlijk; groenten van het seizoen; lokaal, vers en zonder kunstmatige toevoegingen, maar daarnaast speelt ook het terugdringen van de voedselverspilling een rol.

Met deze samenwerking geeft KHN aan dat ze het gedachtegoed van Dutch Cuisine ondersteunt en horecaondernemers wil inspireren om mee te doen. Zo gaan KHN en Dutch Cuisine gezamenlijk inspiratiesessies organiseren voor de leden van KHN. Zoals de sessie “Hoe maak ik groenten lekker?” door Yuri Verbeek bij Koppert Cress waarbij verschillende bereidingstechnieken aan de orde komen. En de inspiratiesessie ‘Verrot Lekker”, over de techniek van het fermenteren van groenten door Dutch Cuisine ambassadeur Christian Weij.

Monique Mulder, dagelijks bestuur Dutch Cuisine: “Als partner vertegenwoordigt KHN meer dan 20.000 horecaondernemers die we als Dutch Cuisine graag willen bereiken. We hebben als doel gesteld om eind 2019 bij 1000 restaurants een Dutch Cuisine menu op de kaart te hebben staan. Dit is een menu met  groente in de hoofdrol en waarbij de uitgangpunten van Dutch Cuisine worden gehanteerd. Denk hierbij aan biologische producten, verse, regionale producten en no waste”.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek