‘Eten vaker bepalend voor reisbestemming’


Onderzoek - Eten en drinken speelt een steeds belangrijkere rol bij het kiezen van een reisbestemming. Dat blijkt uit onderzoek van reserveringssite Booking.com onder 50.000 internationale reizigers. Nederlanders blijken in het onderzoek iets achter te blijven bij de rest van de wereld in deze trend, maar toch kiest bijna de helft van de Nederlandse respondenten (44 procent) een bestemming vanwege eten en drinken. Wereldwijd doet 61 procent van de reizigers dat. Populair Volgens de bookingssite valt de groeiende populariteit van culinaire reizen niet meer te ontkennen. Meer dan een derde (34 procent) van de reizigers wereldwijd is zelfs van plan om in 2018 een trip te maken die helemaal in het teken van eten staat. Een trend die nog niet helemaal is komen overwaaien naar ons land, zo laat het weten, want van de Nederlandse reizigers geeft slechts 8 procent aan een specifieke ‘foodie-trip’ te gaan maken in 2018. Toch geeft ook in ons land bijna een derde (29 procent) aan op reis avontuurlijker te willen eten. Wereldwijd is dit percentage met bijna de helft (49 procent) van de reizigers hoger. Bij de millenials is het percentage zelfs 60 procent. De beste manier om ‘avontuurlijker te eten’ is door lokale specialiteiten te proberen. Bijna twee derde (64 procent) van de reizigers wereldwijd en 45 procent van de Nederlandse respondenten wil zich in 2018 meer wagen aan lokale lekkernijen. Bron: Booking.com

Onderzoek - Eten en drinken speelt een steeds belangrijkere rol bij het kiezen van een reisbestemming. Dat blijkt uit onderzoek van reserveringssite Booking.com onder 50.000 internationale reizigers. Nederlanders blijken in het onderzoek iets achter te blijven bij de rest van de wereld in deze trend, maar toch kiest bijna de helft van de Nederlandse respondenten (44 procent) een bestemming vanwege eten en drinken. Wereldwijd doet 61 procent van de reizigers dat. Populair Volgens de bookingssite valt de groeiende populariteit van culinaire reizen niet meer te ontkennen. Meer dan een derde (34 procent) van de reizigers wereldwijd is zelfs van plan om in 2018 een trip te maken die helemaal in het teken van eten staat. Een trend die nog niet helemaal is komen overwaaien naar ons land, zo laat het weten, want van de Nederlandse reizigers geeft slechts 8 procent aan een specifieke ‘foodie-trip’ te gaan maken in 2018. Toch geeft ook in ons land bijna een derde (29 procent) aan op reis avontuurlijker te willen eten. Wereldwijd is dit percentage met bijna de helft (49 procent) van de reizigers hoger. Bij de millenials is het percentage zelfs 60 procent. De beste manier om ‘avontuurlijker te eten’ is door lokale specialiteiten te proberen. Bijna twee derde (64 procent) van de reizigers wereldwijd en 45 procent van de Nederlandse respondenten wil zich in 2018 meer wagen aan lokale lekkernijen. Bron: Booking.com

Auteur: Steffen van Beek

Tags: booking.com

Gerelateerd nieuws



Join Program wint contract campus Booking.com

Catering - Booking.com kiest voor cateringvernieuwer Join Program om het complete voedsel- en drank aanbod te produceren en faciliteren voor het nieuwe kantoor. Booking.com verhuist in 2023 naar een nieuwe campus en heeft in Join Program de partner gevonden om ervoor te zorgen dat alle HQ-medewerkers zich thuis gan voelen.

Lees bericht

Macht online platforms bron van zorg voor retailers en hoteleigenaren

Onderzoek - Bijna 60% van de retail- en hotelondernemers in Nederland maakt zich zorgen over de grote macht van online platforms, zoals Booking.com, Amazon en Alibaba. Dit blijkt uit onderzoek van de Hogeschool van Amsterdam onder 540 ondernemers; in opdracht van ShoppingTomorrow. Zorgpunten van retailers en hotels zijn o.a. de stijgende kosten die platforms vragen voor de samenwerking en het...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid