Explosieve stijging aantal bestellingen Takeaway.com


AMSTERDAM - 38 procent. Dat is het percentage waarmee Takeaway.com het afgelopen jaar het aantal bestellingen voor maaltijden heeft zien toenemen ten opzichte van 2016. In Nederland liepen de bestellingen via Thuisbezorgd.nl met bijna een derde op, tot 27,4 miljoen. Dat meldt de bestelsite vandaag. Takeaway.com is het moederbedrijf van onder meer Thuisbezorgd.nl en is actief in negen Europese landen en in Vietnam. In heel Europa stroomden 68,3 miljoen orders binnen op de platforms van Takeaway. In Duitsland steeg het aantal orders met 38 procent naar 23,9 miljoen. Ook in België, Oostenrijk, Frankrijk, Luxemburg, Polen en Zwitserland bezorgde de bestelsite meer maaltijden dan een jaar eerder. Wel kondigde het bedrijf aan zijn activiteiten in Frankrijk per 11 februari dit jaar te staken. In het vierde kwartaal werden 19,2 miljoen bestellingen ontvangen, 30 procent meer dan een jaar eerder. In Nederland liepen de bestellingen via Thuisbezorgd.nl met bijna een derde op, tot 27,4 miljoen. Groeispurt Het bedrijf wijst de groeispurt in de laatste maanden van 2016 toe aan een omvangrijke marketingcampagne. Voor een groot deel werd die betaald met het geld dat werd opgehaald met de beursgang kort daarvoor. De groei in heel 2017 is volgens het bedrijf voor een groot deel te danken aan die investeringen. AMSTERDAM - 38 procent. Dat is het percentage waarmee Takeaway.com het afgelopen jaar het aantal bestellingen voor maaltijden heeft zien toenemen ten opzichte van 2016. In Nederland liepen de bestellingen via Thuisbezorgd.nl met bijna een derde op, tot 27,4 miljoen. Dat meldt de bestelsite vandaag. Takeaway.com is het moederbedrijf van onder meer Thuisbezorgd.nl en is actief in negen Europese landen en in Vietnam. In heel Europa stroomden 68,3 miljoen orders binnen op de platforms van Takeaway. In Duitsland steeg het aantal orders met 38 procent naar 23,9 miljoen. Ook in België, Oostenrijk, Frankrijk, Luxemburg, Polen en Zwitserland bezorgde de bestelsite meer maaltijden dan een jaar eerder. Wel kondigde het bedrijf aan zijn activiteiten in Frankrijk per 11 februari dit jaar te staken. In het vierde kwartaal werden 19,2 miljoen bestellingen ontvangen, 30 procent meer dan een jaar eerder. In Nederland liepen de bestellingen via Thuisbezorgd.nl met bijna een derde op, tot 27,4 miljoen. Groeispurt Het bedrijf wijst de groeispurt in de laatste maanden van 2016 toe aan een omvangrijke marketingcampagne. Voor een groot deel werd die betaald met het geld dat werd opgehaald met de beursgang kort daarvoor. De groei in heel 2017 is volgens het bedrijf voor een groot deel te danken aan die investeringen.

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid