Familiebedrijf Schouten gaat eigen naam prominenter inzetten


Foodservice – Het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. gaat vanaf begin 2020 haar afnemers in de foodservice en food industrie voortaan beleveren met de naam ‘Schouten’. Het bedrijf introduceerde deze zomer de nieuwe huisstijl en wil de familienaam daarin een prominentere rol geven. Tot op heden werd de naam ‘Goodbite’ gebruikt voor de foodservicemarkt en de foodindustrie. Maar het bedrijf ziet de markt van vleesvervangers zo snel veranderen dat het uitdragen van de familienaam kan bijdragen aan onderscheid. Schouten startte in 1990 als eerste Nederlandse partij met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten. Retail De naam Goodbite blijft in retail wel bestaan. Producten onder die naam zijn onder andere verkrijgbaar bij Jumbo, PLUS en Deen supermarkten. Ook levert Schouten producten onder private label aan supermarkten in binnen- en buitenland. Bron: @FoodClicks Foodservice – Het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. gaat vanaf begin 2020 haar afnemers in de foodservice en food industrie voortaan beleveren met de naam ‘Schouten’. Het bedrijf introduceerde deze zomer de nieuwe huisstijl en wil de familienaam daarin een prominentere rol geven. Tot op heden werd de naam ‘Goodbite’ gebruikt voor de foodservicemarkt en de foodindustrie. Maar het bedrijf ziet de markt van vleesvervangers zo snel veranderen dat het uitdragen van de familienaam kan bijdragen aan onderscheid. Schouten startte in 1990 als eerste Nederlandse partij met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten. Retail De naam Goodbite blijft in retail wel bestaan. Producten onder die naam zijn onder andere verkrijgbaar bij Jumbo, PLUS en Deen supermarkten. Ook levert Schouten producten onder private label aan supermarkten in binnen- en buitenland. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Bedrijven gaan productie tempeh in India stimuleren

Samenwerking - CFSS en Marel India gaan een strategische samenwerking aan om de productie van tempeh in India te stimuleren. Henk Schouten, CEO van Schouten Europe en initiatiefnemer van het Tempeh Today project en Jose Martin Javier, General Manager van Marel India ondertekenden een Memorandum of Understanding (MoU).

Lees bericht

Schouten Europe introduceert Pops zonder Kip

Introductie - Het Giessense familiebedrijf Schouten Europe introduceert de “Southern Fried Pops zonder kip”.  Dit volledig plantaardige product speelt in op de groeiende vraag naar plant-based snacks, volgens Schouten. Het terugdringen van de consumptie van vlees wordt wereldwijd gezien als een belangrijke pijler om de klimaatverandering tegen te gaan.

Lees bericht



Schouten Europe en Grassa willen vleesvervangers van graseiwit

Samenwerking - Met eiwit uit gras vleesvervangers ontwikkelen. Dát is het doel van de samenwerking tussen het Brabantse familiebedrijf Schouten Europe en het Noord-Limburgse Grassa. Graseiwit is een geschikt alternatief voor soja, een ingrediënt dat nu vaak in vleesvervangers wordt gebruikt. Grassa en Schouten gaan de komende jaren de toepassingsmogelijkheden van graseiwit in vleesvervangers, onderzoeken en testen.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid