Floating Farm gaat Rotterdamse ‘stadsmelk’ aan Picnic-klanten leveren


Online supermarkt – Websuper Picnic heeft als eerste supermarkt een samenwerking met de Floating Farm in Rotterdam. Gebruikers van de online supermarkt in de Maastad kunnen hierdoor vanaf vandaag de diervriendelijke en duurzaam geproduceerde melk uit eigen stad bestellen en deze thuis laten bezorgen. Floating Farm is een zelfvoorzienende drijvende melkveehouderij in de Rotterdamse Merwehaven. Veertig koeien leven op een doorzichtige constructie op het water, zodat er geen landbouwgrond wordt gebruikt. De melkveehouderij is ook een plek waar bezoekers informatie kunnen krijgen over circulariteit, duurzaamheid en het leven op een (vee)boerderij in het algemeen. Duurzaam De koeien op de drijvende boerderij krijgen voer van aardappelschillen, bierbostel en zemelen van bedrijven in en rond Rotterdam. Op die manier wil de boerderij duurzaamheid in de veeteelt steeds verder doorvoeren. Ook ligt er naast de boerderij ook een eiland met 165 drijvende zonnepanelen, waar energie vandaan komt. En wordt regenwater opgevangen en hergebruikt. De koeienmest wordt verwerkt tot strooisel voor in de stal en tot mestkorrels voor gebruik in de tuin. Grote stap Voor Floating Farm is Picnic de eerste grote afnemer. “De samenwerking is voor ons een heel mooie stap”, aldus initiatiefnemer Minke van Wingerden. “We verkopen onze producten in onze eigen winkel en leveren aan een aantal restaurants, maar het is mooi dat we de melk nu ook bij alle Rotterdammers kunnen laten bezorgen.” Vooralsnog gaat het om flessen melk van 250 en 750 ml, later worden daar producten als hangop en yoghurt aan toegevoegd. Bron: @FoodClicks Online supermarkt – Websuper Picnic heeft als eerste supermarkt een samenwerking met de Floating Farm in Rotterdam. Gebruikers van de online supermarkt in de Maastad kunnen hierdoor vanaf vandaag de diervriendelijke en duurzaam geproduceerde melk uit eigen stad bestellen en deze thuis laten bezorgen. Floating Farm is een zelfvoorzienende drijvende melkveehouderij in de Rotterdamse Merwehaven. Veertig koeien leven op een doorzichtige constructie op het water, zodat er geen landbouwgrond wordt gebruikt. De melkveehouderij is ook een plek waar bezoekers informatie kunnen krijgen over circulariteit, duurzaamheid en het leven op een (vee)boerderij in het algemeen. Duurzaam De koeien op de drijvende boerderij krijgen voer van aardappelschillen, bierbostel en zemelen van bedrijven in en rond Rotterdam. Op die manier wil de boerderij duurzaamheid in de veeteelt steeds verder doorvoeren. Ook ligt er naast de boerderij ook een eiland met 165 drijvende zonnepanelen, waar energie vandaan komt. En wordt regenwater opgevangen en hergebruikt. De koeienmest wordt verwerkt tot strooisel voor in de stal en tot mestkorrels voor gebruik in de tuin. Grote stap Voor Floating Farm is Picnic de eerste grote afnemer. “De samenwerking is voor ons een heel mooie stap”, aldus initiatiefnemer Minke van Wingerden. “We verkopen onze producten in onze eigen winkel en leveren aan een aantal restaurants, maar het is mooi dat we de melk nu ook bij alle Rotterdammers kunnen laten bezorgen.” Vooralsnog gaat het om flessen melk van 250 en 750 ml, later worden daar producten als hangop en yoghurt aan toegevoegd. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht

Verlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen

Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.

Lees bericht

Assortiment Foodello inmiddels op 1000 producten

Online supermarkt - Een nieuwe mijlpaal voor online supermarkt Foodello. Hun assortiment omvat inmiddels 1000 restproducten die nog prima in orde zijn op het gebied van kwaliteit en veiligheid, om te verkopen aan consumenten. Foodello heeft als missie het verminderen van voedselverspilling.

Lees bericht


Pieter Pot bespaart 3 miljoen verpakkingen in 2022

Online supermarkt – Verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot heeft in 2022 ruim 3 miljoen verpakkingen bespaard. Dat is het grootste aantal sinds de oprichting in 2019. Onlangs nog voegde Pieter Pot ook Autodrop en Oldtimers toe aan het verpakkingsvrije assortiment. Voor volgend jaar wil het bedrijf verdubbelen, onder andere door gekoelde producten in circulaire verpakking mee te nemen.

Lees bericht

‘Online supermarkten nemen de bezorgmarkt over’

Analyse - De populariteit voor online supermarkten is afgelopen jaar enorm gestegen. In één jaar zien de online supermarkten het zoekvolume naar hun bezorgservices 195% stijgen, terwijl de populariteit van de fysieke supermarkt met bijna 50% is gedaald. Dat blijkt uit het onderzoek naar online zoekgedrag dat het onderzoeksbureau RouteLogic heeft uitgevoerd.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid