FNV: Online supermarkt Picnic verspreidt nepnieuws


Conflict - Kort nadat bekend werd dat FNV online supermarkt Picnic voor de rechter sleept, maakte Picnic bekend dat het bedrijf bouwt aan een 'cao voor de e-commerce sector'. Volgens FNV is dat onjuist. Picnic zou samen brancheorganisatie INretail werken aan een nieuwe cao, die beter past bij deze tijd van online aanbieders. INretail heeft echter gemeld dat er geen sprake is van actuele gesprekken over een 'e-commerce cao'. Na een rondgang van FNV, blijkt dat er meer niet klopt van de beweringen van Picnic aan haar eigen personeel. Picnic wekt de indruk dat ze zijn overgegaan tot het vrijwillig toepassen van de InRetail cao. Ook hier is volgens FNV geen sprake van. 10 miljoen Volgens FNV strijkt online supermarkt Picnic jaarlijks tien miljoen euro extra op door zijn personeel niet volgens de cao voor supermarkten te betalen. Hierdoor krijgen medewerkers niet het loon en toeslagen waar ze recht op hebben. Daarmee is het bedrijf een oneerlijke concurrent voor alle andere supermarkten die zich wél aan de cao houden. Bron: FNV/@FoodClicks Conflict - Kort nadat bekend werd dat FNV online supermarkt Picnic voor de rechter sleept, maakte Picnic bekend dat het bedrijf bouwt aan een 'cao voor de e-commerce sector'. Volgens FNV is dat onjuist. Picnic zou samen brancheorganisatie INretail werken aan een nieuwe cao, die beter past bij deze tijd van online aanbieders. INretail heeft echter gemeld dat er geen sprake is van actuele gesprekken over een 'e-commerce cao'. Na een rondgang van FNV, blijkt dat er meer niet klopt van de beweringen van Picnic aan haar eigen personeel. Picnic wekt de indruk dat ze zijn overgegaan tot het vrijwillig toepassen van de InRetail cao. Ook hier is volgens FNV geen sprake van. 10 miljoen Volgens FNV strijkt online supermarkt Picnic jaarlijks tien miljoen euro extra op door zijn personeel niet volgens de cao voor supermarkten te betalen. Hierdoor krijgen medewerkers niet het loon en toeslagen waar ze recht op hebben. Daarmee is het bedrijf een oneerlijke concurrent voor alle andere supermarkten die zich wél aan de cao houden. Bron: FNV/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags: fnv picnic

Gerelateerd nieuws



‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht

Horeca akkoord met cao-onderhandelingsresultaat

Horeca - KHN is samen met FNV Horeca en CNV Vakmensen een nieuwe cao voor de horeca overeengekomen. Vandaag werd bekend dat de achterbannen akkoord zijn met het eerder bekendgemaakte onderhandelingsresultaat. Daarmee is de nieuwe Horeca-cao een feit. De nieuwe Horeca-cao gaat per 1 januari 2024 in en loopt tot en met 31 december 2024.

Lees bericht



Verlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen

Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.

Lees bericht

‘Foodpartijen IMVO-convenant boeken flinke vooruitgang’

Monitoring - De partijen van het IMVO-convenant Voedingsmiddelen hebben veel bereikt in het vierde jaar, volgens een SER-bericht. Zo werden wereldwijd 50 experts opgeleid om risicoanalyses op het gebied van mensenrechten uit te voeren. Ook deden dit jaar meer bedrijven mee aan de monitoring, 156 tegenover 119 in het derde jaar.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid