Foodconcept Abel’s Deli failliet verklaard


Faillissement – Het foodconcept Abel’s Deli is vorige week failliet verklaard door de rechtbank Midden-Nederland. Dat meldt Retail News op haar website. Het concept won vorig jaar nog de productpitch van Albert Heijn. Abel’s Deli is gestart als maaltijdenconcept door Jesse van Donk en werd als winnaar van de pitch met de producten opgenomen in het assortiment van Albert Heijn. Later kwamen daar twee eigen vestigingen bij: ééntje op Utrecht CS en één locatie aan het Vredenburg in de Domstad. Die laatste locatie werd al gesloten voor de uitspraak van het faillissement. De locatie op het station blijft, volgens een bevestiging van de curator aan Retail News voorlopig open om een doorstart mogelijk te maken. Abel’s Deli was ondanks sommige jubelende commentaren in de media als shopconcept volstrekt onduidelijk. Naast koffie en salades werd er chocolade, ijs en bloemen verkocht, in combinatie met diverse cadeauartikelen, maar zonder een, voor de consument, duidelijke herkenbare paraplu. Ook de aangeboden producten waren veelal niet uitzonderlijk onderscheidend, maar wel ‘aardig aan de prijs’. Vanaf de opening kampten de winkels al met te wenig publiek en omzet. Bron: Retail News/@FoodClicks Faillissement – Het foodconcept Abel’s Deli is vorige week failliet verklaard door de rechtbank Midden-Nederland. Dat meldt Retail News op haar website. Het concept won vorig jaar nog de productpitch van Albert Heijn. Abel’s Deli is gestart als maaltijdenconcept door Jesse van Donk en werd als winnaar van de pitch met de producten opgenomen in het assortiment van Albert Heijn. Later kwamen daar twee eigen vestigingen bij: ééntje op Utrecht CS en één locatie aan het Vredenburg in de Domstad. Die laatste locatie werd al gesloten voor de uitspraak van het faillissement. De locatie op het station blijft, volgens een bevestiging van de curator aan Retail News voorlopig open om een doorstart mogelijk te maken. Abel’s Deli was ondanks sommige jubelende commentaren in de media als shopconcept volstrekt onduidelijk. Naast koffie en salades werd er chocolade, ijs en bloemen verkocht, in combinatie met diverse cadeauartikelen, maar zonder een, voor de consument, duidelijke herkenbare paraplu. Ook de aangeboden producten waren veelal niet uitzonderlijk onderscheidend, maar wel ‘aardig aan de prijs’. Vanaf de opening kampten de winkels al met te wenig publiek en omzet. Bron: Retail News/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Ladessa maakt doorstart met The Spreadmaker

Doorstart - Ladessa, Nederlandse producent van filet américain en spreads, dat recentelijk faillissement heeft moeten aanvragen, gaat een doorstart onder de vleugels van The Spreadmaker. Deze Belgische producten heeft aangegeven het merendeel van de activiteiten van Ladessa in Oosterhout voort te zetten vanaf 15 april 2024.

Lees bericht


Take away Who Ayam start in Creative Valley Utrecht CS

Formulenieuws – Take away formule Who Ayam opent binnenkort de deuren aan de Smakkelaarshoek in Utrecht. Who Ayam is een nieuw horecaconcept met een focus op gezond en voedzaam comfort food. Het winkelpand waar de formule zich vestigt, is onderdeel van het multicomplex Creative Valley Utrecht CS, dat onderdeel uitmaakt van stationsgebied Oost.

Lees bericht

Nieuwe Julia’s zet bestelzuilen in en gaat pizza’s serveren

Formulenieuws – Zaterdag 2 december opende NS stations de nieuwe Julia’s op station Den Haag. Een tweede locatie opent donderdag 7 december op Utrecht Centraal. Met de komst van de nieuwe winkelsmet bestelzuilen wil NS nog beter inspelen op de wens en behoefte van de klant. Zo worden er ook pizza’s aan het assortiment toegevoegd.

Lees bericht

Eazie en Vegetarische Slager openen foodbar op Utrecht CS

Actie - De Vegetarische Slager en Asian Good foodbar Eazie openen gezamenlijk een tijdelijke Foodbar op Utrecht Centraal Station. Het doel is om de gasten van de locatie te inspireren om vaker te genieten van flexitarisch, vegetarisch of vegan eten. Als motto is daarom gekozen voor ‘Proef jij het verschil?’

Lees bericht



Ook veel ondernemers dupe faillissement Hagu

Faillissement – Het faillissement van groothandel Hagu treft ook veel ondernemers. Dat laat vakvereniging ProFri weten, die door meerdere bezorgde leden is gebeld. Het gaat vooral om ondernemers die vooraf artikelen besteld en betaald hebben en die later zouden worden afgeleverd.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid