FoodIntro geeft fabrikanten en ondernemers een eigen platform


Concepten - Mehmet Eser, initiatiefnemer van Foodservice Homies, heeft donderdag onder de naam FoodIntro een nieuw, eigen platform geïntroduceerd. Met FoodIntro wil Eser fabrikanten en ondernemers rechtstreeks met elkaar verbinden en beide partijen helpen. Eser maakte zijn initiatief bekend tijdens de Foodservice Borrel in Grand Hotel en Theater Gooiland in Hilversum waar ruim 200 foodserviceprofessionals bij elkaar waren. Het FoodIntro-concept biedt volgens Eser de complete vernieuwing waar alle fabrikanten en ondernemers op zitten te wachten. “Na tien jaar gewerkt te hebben voor de grote fabrikanten, besefte ik me dat we in onze industrie echt toe zijn aan vernieuwing en verandering. Met FoodIntro bieden wij de oplossing voor alles waarvan ik ooit dacht dat het ook anders kon.” Het platform is, volgens Eser, een combinatie van Bol.com, Coolblue, Scoupy, Netflix, de Keuringsdienst van Waarde en SurveyMonkey. “Vanaf nu kunnen we ons actief gaan inzetten voor een directe verbinding tussen fabrikanten en ondernemers op basis van acties, inspiratie en kennis. 100% persoonlijk voor ondernemers, 100% doelgericht voor fabrikanten en 100% onafhankelijk als platform.” Gericht FoodIntro geeft deelnemende fabrikanten de mogelijkheid om zelf actie- en inspiratiecampagnes aan te maken waarmee ze heel gericht verschillende type ondernemers kunnen bereiken. Tegelijkertijd kunnen deelnemende ondernemers een eigen account aanmaken op basis van hun persoonlijke en zakelijke voorkeuren. De techniek erachter zorgt vervolgens voor de juiste match waardoor ondernemers alleen passende content te zien krijgen die voldoet aan hun eigen voorkeurscriteria. “Op een dag keek ik naar Netflix en ik vond het altijd al bijzonder hoe ze in staat zijn om films aan mij voor te stellen die voldoen aan mijn voorkeur”, zegt Eser. “Vervolgens dacht ik, als Netflix het kan met films, dan moeten wij het als industrie toch ook kunnen met acties, inspiratie en kennis voor ondernemers?” Campagnes “Met FoodIntro gaan we nu zelfs zo ver dat we fabrikanten in staat stellen om bijvoorbeeld tijdens de Nijmeegse Vierdaagse een unieke campagne te starten voor ondernemers in Nijmegen met een straal van 30 kilometer er omheen. Hierbij kun je zelfs verschillende campagnes aanmaken waardoor je bijvoorbeeld als frisdrankfabrikant voor cafetaria’s en tankstations een actie kunt bedenken met een halve liter petfles en voor cafés met de glazen horecaflesjes. We maken het niet alleen gemakkelijker, maar ook leuker en effectiever. Als fabrikant kun je namelijk direct zien welke ondernemers hebben gereageerd, ontvang je zelf de orders en kunnen ondernemers een persoonlijk gesprek aangaan met de fabrikant”, aldus Eser. Kennis Naast acties en inspiratie wil Eser ondernemers ook helpen met kennis waardoor zij het maximale uit hun eigen locaties kunnen halen. “Wekelijks gaan we mini-enquêtes organiseren op FoodIntro. Dat kan bijvoorbeeld gaan over de verkoopprijzen van koffie op de Nederlandse terrassen. De ondernemer ziet een pop-up verschijnen en kan in 10 seconden de door hem gehanteerde verkoopprijzen versturen. Achteraf ontvangt de ondernemer gratis van ons de resultaten vanuit zijn regio. Zo ziet hij meteen of hij met zijn eigen verkoopprijzen goed zit of niet. We geloven dat we ondernemers op deze manier een spiegel kunnen voorhouden en zijn ervan overtuigd dat dit ze echt gaat helpen met hun eigen bedrijfsvoering.” Bron: @FoodClicks Concepten - Mehmet Eser, initiatiefnemer van Foodservice Homies, heeft donderdag onder de naam FoodIntro een nieuw, eigen platform geïntroduceerd. Met FoodIntro wil Eser fabrikanten en ondernemers rechtstreeks met elkaar verbinden en beide partijen helpen. Eser maakte zijn initiatief bekend tijdens de Foodservice Borrel in Grand Hotel en Theater Gooiland in Hilversum waar ruim 200 foodserviceprofessionals bij elkaar waren. Het FoodIntro-concept biedt volgens Eser de complete vernieuwing waar alle fabrikanten en ondernemers op zitten te wachten. “Na tien jaar gewerkt te hebben voor de grote fabrikanten, besefte ik me dat we in onze industrie echt toe zijn aan vernieuwing en verandering. Met FoodIntro bieden wij de oplossing voor alles waarvan ik ooit dacht dat het ook anders kon.” Het platform is, volgens Eser, een combinatie van Bol.com, Coolblue, Scoupy, Netflix, de Keuringsdienst van Waarde en SurveyMonkey. “Vanaf nu kunnen we ons actief gaan inzetten voor een directe verbinding tussen fabrikanten en ondernemers op basis van acties, inspiratie en kennis. 100% persoonlijk voor ondernemers, 100% doelgericht voor fabrikanten en 100% onafhankelijk als platform.” Gericht FoodIntro geeft deelnemende fabrikanten de mogelijkheid om zelf actie- en inspiratiecampagnes aan te maken waarmee ze heel gericht verschillende type ondernemers kunnen bereiken. Tegelijkertijd kunnen deelnemende ondernemers een eigen account aanmaken op basis van hun persoonlijke en zakelijke voorkeuren. De techniek erachter zorgt vervolgens voor de juiste match waardoor ondernemers alleen passende content te zien krijgen die voldoet aan hun eigen voorkeurscriteria. “Op een dag keek ik naar Netflix en ik vond het altijd al bijzonder hoe ze in staat zijn om films aan mij voor te stellen die voldoen aan mijn voorkeur”, zegt Eser. “Vervolgens dacht ik, als Netflix het kan met films, dan moeten wij het als industrie toch ook kunnen met acties, inspiratie en kennis voor ondernemers?” Campagnes “Met FoodIntro gaan we nu zelfs zo ver dat we fabrikanten in staat stellen om bijvoorbeeld tijdens de Nijmeegse Vierdaagse een unieke campagne te starten voor ondernemers in Nijmegen met een straal van 30 kilometer er omheen. Hierbij kun je zelfs verschillende campagnes aanmaken waardoor je bijvoorbeeld als frisdrankfabrikant voor cafetaria’s en tankstations een actie kunt bedenken met een halve liter petfles en voor cafés met de glazen horecaflesjes. We maken het niet alleen gemakkelijker, maar ook leuker en effectiever. Als fabrikant kun je namelijk direct zien welke ondernemers hebben gereageerd, ontvang je zelf de orders en kunnen ondernemers een persoonlijk gesprek aangaan met de fabrikant”, aldus Eser. Kennis Naast acties en inspiratie wil Eser ondernemers ook helpen met kennis waardoor zij het maximale uit hun eigen locaties kunnen halen. “Wekelijks gaan we mini-enquêtes organiseren op FoodIntro. Dat kan bijvoorbeeld gaan over de verkoopprijzen van koffie op de Nederlandse terrassen. De ondernemer ziet een pop-up verschijnen en kan in 10 seconden de door hem gehanteerde verkoopprijzen versturen. Achteraf ontvangt de ondernemer gratis van ons de resultaten vanuit zijn regio. Zo ziet hij meteen of hij met zijn eigen verkoopprijzen goed zit of niet. We geloven dat we ondernemers op deze manier een spiegel kunnen voorhouden en zijn ervan overtuigd dat dit ze echt gaat helpen met hun eigen bedrijfsvoering.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid