Future Food Group gaat zich vooral richten op proteïnerijk voedsel


Innovatiebedrijf – Het sinds 1 oktober nieuw gestarte Future Food Group heeft de intentie een vooraanstaande partij te worden in de markt van duurzame en eco-vriendelijke vleesproducten en vleesalternatieven. Het bedrijf is opgezet om te innoveren op dat terrein. Future Food Group maakt onderdeel uit van de vleesbedrijven Jan Zandbergen en Diviande en heeft voormalig slager Anton Bal aangetrokken om de dagelijkse leiding te voeren. Bal was al actief in de markt voor vleesvervangers met zijn merk ‘ff anders’ en heeft zijn aandeel binnen Future Food Group. De toekomst Het in Oss gevestigde bedrijf wil zich vooral richten op het ‘proteïnerijke voedsel van de toekomst’. Voor dit ‘eten van morgen’ heeft het bedrijf een sterke focus op de ontwikkeling van plantaardige producten. Het huidige assortiment vleesvervangers is vooral gemaakt op basis van eiwitrijke planten zoals kikkererwten of algen. Maar ondanks die focus op plantaardige structuren, blijft vlees als proteïnebron ook belangrijk. Daarom gaat het bedrijf zich ook bezighouden met onderzoek naar kweekvlees en naar innovatieve biologische vleesconcepten. In eigen huis Ook op het terrein van verpakkingen wil Future Food Group meer doen, omdat duurzaamheid niet alleen speelt bij productie. De toekomstige vernieuwingen op dat terrein worden zoveel mogelijk in eigen huis gedaan, met eigen middelen en kennis. Het bedrijf heeft wel contacten met derde partijen voor externe technische en wetenschappelijke informatie. Door onderdeel uit te maken van Jan Zandbergen en Diviande kan Future Food Group ook terugvallen op de kennis binnen deze bedrijven. Tevens kan het bedrijf de producten van deze bedrijven meenemen in het totale aanbod aan klantpartijen, die uit retail/cash&carry, out of home en foodservice komen. Anton Bal Het merk ‘ff anders’ van Anton Bal blijft bestaan en gaat in de nieuwe structuur onderdeel uitmaken van het assortiment van Future Food Group. Het merk 'ff anders' wordt verkocht door: Marqt, Marley Spoon, De krat, Crisp, Hocras, Interkring en Vers Allert Jan Zandbergen is naast internationale vleesleverancier tevens de exclusieve distributeur van het Britse Moving Mountains binnen de EU, dat gespecialiseerd is in plantaardige producten. Daarnaast is Jan zanbergen samen met zusterbedrijf Diviande bezig met het ontwikkelen van nieuwe concepten zoals FiftyFifty. Een assortiment producten die voor 50% uit vlees en 50% groente bestaan. Bron: @FoodClicks Innovatiebedrijf – Het sinds 1 oktober nieuw gestarte Future Food Group heeft de intentie een vooraanstaande partij te worden in de markt van duurzame en eco-vriendelijke vleesproducten en vleesalternatieven. Het bedrijf is opgezet om te innoveren op dat terrein. Future Food Group maakt onderdeel uit van de vleesbedrijven Jan Zandbergen en Diviande en heeft voormalig slager Anton Bal aangetrokken om de dagelijkse leiding te voeren. Bal was al actief in de markt voor vleesvervangers met zijn merk ‘ff anders’ en heeft zijn aandeel binnen Future Food Group. De toekomst Het in Oss gevestigde bedrijf wil zich vooral richten op het ‘proteïnerijke voedsel van de toekomst’. Voor dit ‘eten van morgen’ heeft het bedrijf een sterke focus op de ontwikkeling van plantaardige producten. Het huidige assortiment vleesvervangers is vooral gemaakt op basis van eiwitrijke planten zoals kikkererwten of algen. Maar ondanks die focus op plantaardige structuren, blijft vlees als proteïnebron ook belangrijk. Daarom gaat het bedrijf zich ook bezighouden met onderzoek naar kweekvlees en naar innovatieve biologische vleesconcepten. In eigen huis Ook op het terrein van verpakkingen wil Future Food Group meer doen, omdat duurzaamheid niet alleen speelt bij productie. De toekomstige vernieuwingen op dat terrein worden zoveel mogelijk in eigen huis gedaan, met eigen middelen en kennis. Het bedrijf heeft wel contacten met derde partijen voor externe technische en wetenschappelijke informatie. Door onderdeel uit te maken van Jan Zandbergen en Diviande kan Future Food Group ook terugvallen op de kennis binnen deze bedrijven. Tevens kan het bedrijf de producten van deze bedrijven meenemen in het totale aanbod aan klantpartijen, die uit retail/cash&carry, out of home en foodservice komen. Anton Bal Het merk ‘ff anders’ van Anton Bal blijft bestaan en gaat in de nieuwe structuur onderdeel uitmaken van het assortiment van Future Food Group. Het merk 'ff anders' wordt verkocht door: Marqt, Marley Spoon, De krat, Crisp, Hocras, Interkring en Vers Allert Jan Zandbergen is naast internationale vleesleverancier tevens de exclusieve distributeur van het Britse Moving Mountains binnen de EU, dat gespecialiseerd is in plantaardige producten. Daarnaast is Jan zanbergen samen met zusterbedrijf Diviande bezig met het ontwikkelen van nieuwe concepten zoals FiftyFifty. Een assortiment producten die voor 50% uit vlees en 50% groente bestaan. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Cafetariaformule Kwalitaria ziet vega aandeel groeien

Formulenieuws – De vraag naar vegetarisch groeit nog steeds, merkt ook Kwalitaria. En daarmee groeit ook het aanbod van de cafetariaformule. De ruim 135 vestigingen hebben een steeds uitgebreider vega assortiment met onder andere burgers, snacks en friet specials.

Lees bericht


Frikandel meest bestelde product op Nieuwjaarsdag

Analyse – Traditioneel maakt Thuisbezorgd aan het einde van het jaar een overzicht van de meest populaire bestelde gerechten. Dit jaar is het overzicht uitgebreider en biedt de analyse van de bestellingen een aardige inzage in het consumptiegedrag van de Nederlander bij bestellingen. Een overzicht van de Nederlandse trek in frikandel speciaal op nieuwjaarsdag en de grootste zoetekauw van Nederland, tot...

Lees bericht

McDonald’s en Old Amsterdam vinden elkaar opnieuw

Formulenieuws - McDonald’s en Old Amsterdam hebben elkaar gevonden in de samenstelling van twee feestelijke burgers, namelijk de Homestyle Crispy Chicken met Old Amsterdam, die ook in een veggie-variant komt. McDonald’s en Old Amsterdam slaan voor de achtste keer de handen ineen.

Lees bericht

1788 Beef introduceert nieuwe Wagyu-lijn

Introductie - 1788 Beef, een merk van de Jan Zandbergen Groep, lanceert het nieuwe assortiment van Australisch graangevoerd Wagyu-rundvlees. Deze nieuwe productlijn kenmerkt zich door uitzonderlijke marmering, malsheid en smaak.

Lees bericht


Belgische editie van ‘Nederlandse Week Zonder Vlees’ van start

Actie - Stichting Nationale Week Zonder Vlees van Isabel Boerdam start  maandag de eerste ‘Week Zonder Vlees-campagne’ in België.  België is het eerste land waar de in Nederland campagne naartoe gaat als onderdeel van haar Europese uitrol. Gesteund door de Europese Unie gaat de Week Zonder Vlees de komende jaren naar Denemarken (2024), Duitsland (2024), Spanje (2025) en Oostenrijk (2026). De ambitie is om...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid