GEN•F initiatief voor behoud jong talent in foodservicebranche van start


Oprichting - In het hoofdkantoor van NS Station in Utrecht vond vrijdag 25 november de kick-off plaats van GEN•F. Een kleine honderd jonge foodprofessionals namen deel aan de eerste bijeenkomst. GEN•F wil jonge professionals in de startfase van hun loopbaan de foodservicemarkt laten verkennen en ze met elkaar in contact brengen. GEN•F is een initiatief van Track Foodservice van Hotel Management School Maastricht, Foodservice Network en Food Inspiration Talents om talent voor de foodservicebranche te behouden, de doorstroming van de beste mensen te bevorderen en de horizon van de deelnemers te verbreden. De beweging, zoals zij zichzelf noemen, willen jonge ambitieuze foodprofessionals verbinden en enthousiasmeren voor de foodservicebranche door ze te voeden met kennis, nieuwe ideeën te starten en gezamenlijk een waardevol netwerk te bouwen. Te vaak signaleerden de initiatiefnemers dat talent door onvoldoende begeleiding of uitdagingen te vroeg verloren ging. Reden om dit voor jonge mensen beter te gaan regelen. Kracht De kracht van GEN•F schuilt erin dat de organisatie in handen ligt van jonge professionals. Bram Kreté en Tim Kievits werken beiden bij Foodservice Network en Shoot my Food en hebben het programma mede opgezet. Een echte leeftijdslimiet is er niet, maar de grens ligt rond de dertig jaar. GEN•F gaat jaarlijks zo’n vier bijeenkomsten organiseren en twee online sessies. Vrijdag was de eerste bijeenkomst. Zo'n honderd jonge mensen konden daar luisteren naar de ervaringen van werkende, ook veelal jonge, foodservicemensen. Doel was laten zien welke veelkleurigheid de foodservicesector jonge mensen biedt en welke persoonlijke uitdagingen en vragen iemand tegenkomt tijdens die eerste jaren. De financiering van het GEN•F-initiatief gebeurt door bedrijven die of kennispartner willen worden of een partnership willen aangaan en daarvoor een financiële bijdrage leveren. Bron: @FoodClicks

Oprichting - In het hoofdkantoor van NS Station in Utrecht vond vrijdag 25 november de kick-off plaats van GEN•F. Een kleine honderd jonge foodprofessionals namen deel aan de eerste bijeenkomst. GEN•F wil jonge professionals in de startfase van hun loopbaan de foodservicemarkt laten verkennen en ze met elkaar in contact brengen. GEN•F is een initiatief van Track Foodservice van Hotel Management School Maastricht, Foodservice Network en Food Inspiration Talents om talent voor de foodservicebranche te behouden, de doorstroming van de beste mensen te bevorderen en de horizon van de deelnemers te verbreden. De beweging, zoals zij zichzelf noemen, willen jonge ambitieuze foodprofessionals verbinden en enthousiasmeren voor de foodservicebranche door ze te voeden met kennis, nieuwe ideeën te starten en gezamenlijk een waardevol netwerk te bouwen. Te vaak signaleerden de initiatiefnemers dat talent door onvoldoende begeleiding of uitdagingen te vroeg verloren ging. Reden om dit voor jonge mensen beter te gaan regelen. Kracht De kracht van GEN•F schuilt erin dat de organisatie in handen ligt van jonge professionals. Bram Kreté en Tim Kievits werken beiden bij Foodservice Network en Shoot my Food en hebben het programma mede opgezet. Een echte leeftijdslimiet is er niet, maar de grens ligt rond de dertig jaar. GEN•F gaat jaarlijks zo’n vier bijeenkomsten organiseren en twee online sessies. Vrijdag was de eerste bijeenkomst. Zo'n honderd jonge mensen konden daar luisteren naar de ervaringen van werkende, ook veelal jonge, foodservicemensen. Doel was laten zien welke veelkleurigheid de foodservicesector jonge mensen biedt en welke persoonlijke uitdagingen en vragen iemand tegenkomt tijdens die eerste jaren. De financiering van het GEN•F-initiatief gebeurt door bedrijven die of kennispartner willen worden of een partnership willen aangaan en daarvoor een financiële bijdrage leveren. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Mirjam Karmiggelt (GS1) wil foodservicesector aan tafel hebben

Achtergrond - Twee op drie Nederlandse MKB-bedrijven zijn onbekend met richtlijn om vanaf 2024 te rapporteren over duurzaamheid, meldde ABNAMRO onlangs. Het gaat bij deze rapportage over de invoering van de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD), die met ingang van 1 januari 2024 voor zowel grote als beursgenoteerde middelgrote bedrijven verplicht is. Ook voor foodservicebedrijven. De overheid wil met de rapportage het zogenaamde â€...

Lees bericht



Schouten introduceert plantaardige groentesnacks Groentebite

Introductie – Om kinderen meer groente te laten eten, introduceert het Brabantse familiebedrijf Schouten Europe de Groentebites. Het gaat om groentesnacks in de vorm van hartjes, rondjes en sterretjes. De producten zijn zowel bestemd voor de retail, out-of-home als de food industrie kanaal.

Lees bericht



Anuga biedt internationaal overzicht food en beverage

Vakbeurzen - De aankomende editie van Anuga van 7 t/m 11 oktober 2023 in Keulen geeft niet alleen een overzicht van het wereldwijde aanbod op het gebied van eten en drinken, maar ook op tal van onderdelen zoals diepvries, biologische producten en hot en colddrinks. Als internationale levensmiddelenbeurs biedt het platform een totaaloverzicht op het gebied van eten en drinken.

Lees bericht

FSIN: ‘Omzet Out of Home groeit in 2023 met €3 miljard’

Marktcijfers  - De Nederlandse consument geeft dit jaar een recordbedrag uit aan restaurant- en cafébezoek. Het FoodService Instituut Nederland (FSIN) verwacht dat de omzet van de totale Out of Home-sector in 2023 groeit naar ruim €22 miljard. Dat is een stijging van €3 miljard, oftewel 15,8%, ten opzichte van 2022. Voor volgend jaar verwacht het FSIN een afvlakking van de groei.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid